Toon posts:

Ervaren game PC bouwers

Pagina: 1
Acties:

• nokia
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-03 22:15
Mijn vraag
Zijn er organisaties die jullie kunnen aanraden in omgeving Veghel (incl. Eindhoven)?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game & werk PC. Met Linux er op.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 200 euro voor de bouw (voorrijkosten moeten redelijk zijn), bij voorkeur met mij erbij zodat ik er van kan leren. Ik heb in het verleden al 2 systemen gebouwd (laatste 2 jaar geleden), maar nog nooit met waterkoeling. Ik vind dat laatste nogal griezelig om zelf te doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle onderdelen al in huis:

uitvoering: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24G
uitvoering: AMD Ryzen 9 7950X Boxed
uitvoering: ASUS ROG Strix X670E-A Gaming Wifi
uitvoering: G.Skill Trident Z5 F5-6000J3040G32GX2-TZ5K
uitvoering: Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB
uitvoering: be quiet! Silent Base 802 Window Zwart
uitvoering: Seasonic Prime TX-1600
uitvoering: be quiet! Silent Loop 2 360mm

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bouwer moet in omgeving Veghel zijn, bij voorkeur bij mij thuis (ik heb een aparte werkkamer waar we het kunnen bouwen).

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?
Organisaties waar jullie ervaring mee hebben, of dat nu als klant of werknemer is.

[Voor 35% gewijzigd door nokia op 26-01-2023 14:00]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:49
Een AIO is niet veel anders als luchtkoeling,als je custom waterkoeling wou dan zou ik zelf bv ook hulp erbij willen hebben

Als je al systeems gebouwd heb dan zou dat geen probleem moeten zijn.
Ik zou zeggen probeer het echt zelf te bouwen :)

Niet te bang zijn en vooral natuurlijk ook handledingen ect lezen :)

[Voor 24% gewijzigd door freaky35 op 26-01-2023 13:09]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:22
gewoon zelf doen. aio is niks meer dan een block op de cpu en een rad aan de voorkant/bovenkant van de kast.

kijk een paar youtube filmpjes, denk logisch na over de volgorde.

[Voor 24% gewijzigd door jack zomer op 26-01-2023 13:11]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-03 12:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waterkoeling via een io, is echt niet significant anders dan luchtkoeling. Schroef de koeler vast, en bevestig de radiator in de kast.

Ik hoop dat je die linux er wel zelf op wou zetten ? Want ik geef je weinig kans dat die installateurs daar iets van weten.

Voor de rest geen ervaring, Tegen eindhoven zit HEDO computers veldhoven, daar ooit een heengebracht om uit te vinden of het mobo/cpu/ram stuk was. Op zich prima ervaring mee.

[Voor 39% gewijzigd door heuveltje op 26-01-2023 13:15]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• nokia
heuveltje schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:12:
Ik hoop dat je die linux er wel zelf op wou zetten ?
Ja, via USB. Manjaro heeft mijn voorkeur.

[Voor 25% gewijzigd door nokia op 26-01-2023 13:14]

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-03 14:01

Plainside

I browse when I'm at work

Het is wat anderen ook al zeggen, het is gelijk aan een luchtkoeler om die te plaatsen, vaak is het plaatsen van de radiator van het ding meer een onhandig klusje.

Zou het eerst even zelf een poging geven, het meeste past sowieso meestal maar op een plek.

• nokia
jack zomer schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:10:
gewoon zelf doen. aio is niks meer dan een block op de cpu en een rad aan de voorkant/bovenkant van de kast.

kijk een paar youtube filmpjes, denk logisch na over de volgorde.
Hm, ik zal me wat meer verdiepen er in.
Plainside schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:15:
Het is wat anderen ook al zeggen, het is gelijk aan een luchtkoeler om die te plaatsen, vaak is het plaatsen van de radiator van het ding meer een onhandig klusje.

Zou het eerst even zelf een poging geven, het meeste past sowieso meestal maar op een plek.
Okee, dank voor je advies in dat laatste.
freaky35 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:07:
Een AIO is niet veel anders als luchtkoeling,als je custom waterkoeling wou dan zou ik zelf bv ook hulp erbij willen hebben

Als je al systeems gebouwd heb dan zou dat geen probleem moeten zijn.
Ik zou zeggen probeer het echt zelf te bouwen :)

Niet te bang zijn en vooral natuurlijk ook handledingen ect lezen :)
Hm, ik denk er over na. Ja..

Dank voor jullie reacties.

[Voor 43% gewijzigd door nokia op 26-01-2023 13:20]

• nokia
heuveltje schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:12:
Voor de rest geen ervaring, Tegen eindhoven zit HEDO computers veldhoven, daar ooit een heengebracht om uit te vinden of het mobo/cpu/ram stuk was. Op zich prima ervaring mee.
Dank je voor je advies.

• jack zomer
belangrijkste is dat de stekker van de pomp op de goede header op het moederbord zit.
zodat je wanneer het niet werkt de melding krijgt ''no cpu cooler press f1 to enter bios''

• nokia
jack zomer schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:22:
belangrijkste is dat de stekker van de pomp op de goede header op het moederbord zit.
zodat je wanneer het niet werkt de melding krijgt ''no cpu cooler press f1 to enter bios''
Dank je. Kijk, dat vind ik wel wat griezelig. Ik heb wel eens zo'n fout gemaakt bij een normale CPU koeler (kwam uiteindelijk goed), en dit is dure hardware.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:49
cpu's zijn nu wel zo beveiligt nu dat er weinig kan gebeuren.

Wat ik al zei goed lezen en dus op de goede header vooral dan zal het goed moeten komen.

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:11
Kom op, niet zo'n watervrees hè? :) Als je Linux als OS wilt gebruiken ontkom je ook niet aan gewoon rustig lezen van tutorials/documentatie/manpages.. Spot de AIO pump header tussen 4 en 11.. (pagina 1-2 en 1-3)

[Voor 4% gewijzigd door biomass op 26-01-2023 13:41]

• jack zomer
...

[Voor 99% gewijzigd door jack zomer op 26-01-2023 13:41]

• jack zomer
nokia schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:31:
[...]

Dank je. Kijk, dat vind ik wel wat griezelig. Ik heb wel eens zo'n fout gemaakt bij een normale CPU koeler (kwam uiteindelijk goed), en dit is dure hardware.

Daarvoor heb je tweakers.
En je moederbord heeft een specifieke header voor aio

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:41
Als je je hele pc in elkaar kan zetten, kan je ook een AIO koeler installeren op je CPU. Gewoon goed kijken en er kan niks mis gaan.

• nokia
jack zomer schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:38:
[...]

[Afbeelding]
Daarvoor heb je tweakers.
En je moederbord heeft een specifieke header voor aio
Dank je. Okee, ik neig steeds meer naar zelf doen. :)

@freaky35 @biomass @Sito
Dank je voor jullie reacties. Hm, ja, door Linux wel geleerd goed te lezen. Als alles er maar staat.

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-03 15:41
Die voeding ook, wat ga je voeden? 3 4090?

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-03 14:59
voeding is inderdaad overkill voor deze toepassing (tenzij je een tweede 4090 neemt of 20 rgb led strips hebt) voor dit systeem zou een 1000 watt voeding ook goed genoeg zijn. ik kan mij niet voorstellen dat bij deze energieprijzen nog componenten uit komen die de hele voeding kunnen benutten.
Maar ja, je hebt in ieder geval nog genoeg headroom voor extreme overclocking als je dat ooit nog wil doen :)

[Voor 15% gewijzigd door Thermomet3r op 26-01-2023 16:00]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee