Mijn vraag
Ik wil onze Outlook.ost bestanden eigenlijk liever niet opslaan op C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook
maar als het mogelijk is in D:\!!!_Gebruikersdocumenten\gebruikersnaam
Is het mogelijk om dit dmv een snelkoppeling te doen, ik heb dat bv ook gedaan met Mobilesync van mijn iPhone, via een handleiding op het internet.
Het heeft voor mij een aantal voordelen:
1. het scheelt een boel ruimte op mijn SSD
2. als ik het in de genoemde map zet kan ik het makkelijke meenemen in de backupprocedure
3. mocht mijn windows crashen, dan kan ik een image van mijn c schijf terugzetten en behoud daarmee de data (in normale situatie niet nodig) hiervoor was ik de outlook data kwijt of moet extra handelingen doen om dit terug te krijgen
Kan dit voor Outlook?
Kan dit voor overige mappen die standaard gegevens willen opslaan in C:\Users\gebruikersnaam\AppData\
Ik wilde bv de navigatie van de auto updaten was ineens mijn SSD zo goed als vol, de backup van de SD kaart en de downloadcache werden allemaal opgeslagen op c (kon geen alternatief pad selecteren.
Nu verplaats ik die map elke keer handmatig
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 , Office 365 (beide laatste updates)
Laptop met 128GB SSD en 1TB HDD
Intel(R) Core(TM) i7-8565U CPU 8GB RAM
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op E een map test gemaakt, hiervan een snelkoppeling gemaakt en opgeslagen op F met de naam test.
Een bestand gekopieerd naar F:\test, deze bleek ook in E:\test te staan.
Ik "durf" eigenlijk niet zo goed zonder ff te klankborden dit te gan doen.
Ik wil onze Outlook.ost bestanden eigenlijk liever niet opslaan op C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook
maar als het mogelijk is in D:\!!!_Gebruikersdocumenten\gebruikersnaam
Is het mogelijk om dit dmv een snelkoppeling te doen, ik heb dat bv ook gedaan met Mobilesync van mijn iPhone, via een handleiding op het internet.
Het heeft voor mij een aantal voordelen:
1. het scheelt een boel ruimte op mijn SSD
2. als ik het in de genoemde map zet kan ik het makkelijke meenemen in de backupprocedure
3. mocht mijn windows crashen, dan kan ik een image van mijn c schijf terugzetten en behoud daarmee de data (in normale situatie niet nodig) hiervoor was ik de outlook data kwijt of moet extra handelingen doen om dit terug te krijgen
Kan dit voor Outlook?
Kan dit voor overige mappen die standaard gegevens willen opslaan in C:\Users\gebruikersnaam\AppData\
Ik wilde bv de navigatie van de auto updaten was ineens mijn SSD zo goed als vol, de backup van de SD kaart en de downloadcache werden allemaal opgeslagen op c (kon geen alternatief pad selecteren.
Nu verplaats ik die map elke keer handmatig
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 , Office 365 (beide laatste updates)
Laptop met 128GB SSD en 1TB HDD
Intel(R) Core(TM) i7-8565U CPU 8GB RAM
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op E een map test gemaakt, hiervan een snelkoppeling gemaakt en opgeslagen op F met de naam test.
Een bestand gekopieerd naar F:\test, deze bleek ook in E:\test te staan.
Ik "durf" eigenlijk niet zo goed zonder ff te klankborden dit te gan doen.