Toon posts:

Bestanden elders opslaan dmv snelkoppeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hgr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-01 22:11
Mijn vraag
Ik wil onze Outlook.ost bestanden eigenlijk liever niet opslaan op C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook
maar als het mogelijk is in D:\!!!_Gebruikersdocumenten\gebruikersnaam

Is het mogelijk om dit dmv een snelkoppeling te doen, ik heb dat bv ook gedaan met Mobilesync van mijn iPhone, via een handleiding op het internet.

Het heeft voor mij een aantal voordelen:
1. het scheelt een boel ruimte op mijn SSD
2. als ik het in de genoemde map zet kan ik het makkelijke meenemen in de backupprocedure
3. mocht mijn windows crashen, dan kan ik een image van mijn c schijf terugzetten en behoud daarmee de data (in normale situatie niet nodig) hiervoor was ik de outlook data kwijt of moet extra handelingen doen om dit terug te krijgen

Kan dit voor Outlook?

Kan dit voor overige mappen die standaard gegevens willen opslaan in C:\Users\gebruikersnaam\AppData\
Ik wilde bv de navigatie van de auto updaten was ineens mijn SSD zo goed als vol, de backup van de SD kaart en de downloadcache werden allemaal opgeslagen op c (kon geen alternatief pad selecteren.
Nu verplaats ik die map elke keer handmatig

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 , Office 365 (beide laatste updates)
Laptop met 128GB SSD en 1TB HDD
Intel(R) Core(TM) i7-8565U CPU 8GB RAM

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op E een map test gemaakt, hiervan een snelkoppeling gemaakt en opgeslagen op F met de naam test.
Een bestand gekopieerd naar F:\test, deze bleek ook in E:\test te staan.

Ik "durf" eigenlijk niet zo goed zonder ff te klankborden dit te gan doen.

Alle reacties

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewoon in Outlook het Profiel/Profile wijzigen, de datafiles locatie naar D zetten?
File>Account Settings>Manage Profile, goede profiel selecteren en dan de datafiles locatie wijzigen.

[Voor 37% gewijzigd door pagani op 26-01-2023 11:58]

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:25
En mocht een applicatie niet de locatie kunnen wijzigen dan kun je altijd gebruik maken van junctions / symlinks:

https://www.howtogeek.com...inks-on-windows-or-linux/

• hgr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-01 22:11
Ik had ook deze link nog gevonden : KLIK
Terwijl ik eerst er niets over kon vinden

Die met die symlinks bedoelde ik bij mn tweede voorbeeld, wist alleen niet dat het zo heette.

Ga met jullie adviezen aan de slag, alvast bedankt

[Voor 16% gewijzigd door hgr op 26-01-2023 13:58]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee