The Internet connected people all around the world. But also the Village Idiots...
Vraag
Alle reacties
Dit lijkt mij een gevalletje van (bijna) OEM-only. Doorgaans zijn er in systemen welke een processor op dat niveau nodig zijn ook dedicated graphics aanwezig. Teruggeklokte versie van de reguliere 5700G, desalniettemin OEM-only.
Komt ook aardig overeen met het feit dat ik ze her en der wel op EBay en consorten zie.
Komt ook aardig overeen met het feit dat ik ze her en der wel op EBay en consorten zie.
[Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 26-01-2023 10:51]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Klopt deze heeft een TDP van 35W en doet bij de PassMark bench niet echt onder voor de 5700G (65W)99ruud99 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:50:
De GE is toch gewoon een 5700G met een lagere TDP ? Daardoor lager geklokt, en lager verbruik.
5700GE: https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Ryzen+7+5700GE
5700G: https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Ryzen+7+5700G
[Voor 18% gewijzigd door eheijnen op 26-01-2023 11:11]
The Internet connected people all around the world. But also the Village Idiots...
Maar dit is iets dat je ook zelf kan instellen op de 5700g, of verwacht je dat je de 5700ge veel goedkoper kan vidnen?
In principe werkt het dan out-of-the-box. Ik hou niet van dat gepiel met die settings.
Zou je die 5700g naar onder kunnen klokken dat je een "soortgelijke" performance krijgt?
Zou je die 5700g naar onder kunnen klokken dat je een "soortgelijke" performance krijgt?
[Voor 34% gewijzigd door eheijnen op 26-01-2023 11:31]
Ook toevallig dat vandaag dit verscheen:
review: Maak je cpu zuiniger én sneller - Ryzen 9 7950X en Core i9 13900K bed...
Daarmee zou je bij zo'n GE uitvoering het TDP nog verder naar onder kunnen halen. Met een goede koeler misschien zelfs in de richting van een fanless setup.
review: Maak je cpu zuiniger én sneller - Ryzen 9 7950X en Core i9 13900K bed...
Daarmee zou je bij zo'n GE uitvoering het TDP nog verder naar onder kunnen halen. Met een goede koeler misschien zelfs in de richting van een fanless setup.
Het is letterlijk één setting, pas cTDP aan, geen gepiel zoals in de guide die vandaag gepost is, dat heeft alleen als voordeel dat je de CPU dan optimaal benut, maar als je gewoon verbruik wilt beperken en de CPU snel zat is, is het één klik. Ik vind er één verwijzing naar in het artikel:eheijnen schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:29:
In principe werkt het dan out-of-the-box. Ik hou niet van dat gepiel met die settings.
Voor 65W CPU's gaat de eco mode naar 45W. Waar die staat in het BIOS, hangt wat af van het moederbord, maar het zou zelfs met Ryzen Master gaan vanuit Windows.Een term die je bij AMD-processors ook nog weleens tegenkomt in dit kader, is 'eco mode'. Dit vinkje past de powerlimits die standaard voor een 65W-processor gelden, dus met een ppt van 88W, toe op elke processor. De werking daarvan is niet anders dan het handmatig instellen van een lagere powerlimit zoals we op de volgende pagina zullen doen, maar door zelf een waarde te kiezen heb je natuurlijk wel meer controle over het eindresultaat.
Een 5700GE en 5700G zijn identiek dezelfde CPU's, de ene is niet meer geschikt voor fanless gebruik dan de andere.
Pagina: 1