Toon posts:

Gaming/Workstation PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• daantjuhh10
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:45
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zowel gamen (Battlefield series), als programmeren (Visual Studio, docker containers, virtual machines, emulators etc)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil proberen onder de 3000 te blijven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kom van een laptop + eGPU af, dus een GTX 1080 die verkocht gaat worden, en randapparatuur, waaronder 2x 1440p 144Hz monitors

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een toekomstbestendig systeem, met minimaal 32GB werkgeheugen, goede multicore performance voor development, en een goede videokaart om voorlopig alles op 1440p 144Hz te kunnen spelen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt op mijn bureau te staan, dus de behuizing mag er best fraai uitzien, dus met een doorzichtig zijpaneel.

Ga je overklokken?
Als ik daarmee meer value for money krijg, zonder veel in te leveren op stroomverbruik en geluidsproductie

Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd:
• Sluiten de componenten op elkaar aan?
• Is overclocken het waard?
• Videokaart nu kopen of wachten?
• 7900 XTX of 4080?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-13700K Boxed€ 459,-€ 459,-
1MoederbordenMSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI€ 329,-€ 329,-
1VideokaartenPowercolor Red Devil AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB GDDR6 *€ 1.239,-€ 1.239,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Charcoal Black€ 163,23€ 163,23
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 chromax.black€ 109,90€ 109,90
1Ventilatorenbe quiet! Silent Wings 4 140mm PWM€ 23,29€ 23,29
1Ventilatorenbe quiet! Silent Wings 120mm PWM high-speed€ 22,27€ 22,27
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36€ 149,99€ 149,99
1VoedingenNZXT C850 Gold v2€ 125,-€ 125,-
1Solid state drivesCrucial P3 Plus 2TB€ 140,40€ 140,40
Totaal€ 2.733,08

* Deze videokaart is op dit moment in duitsland beschikbaar voor deze prijs, staat niet in de Pricewatch

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
De prijs die jij ziet voor die GPU zie ik niet- maar vergelijk ook eens de RTX 4080 mee. Die zit op zelfde prijspunt, en presteert toch stukje beter.

De behuizing is mooi - maar let wel op dat deze vrij veel geluid maakt. Mogelijk wil je alle ventilatoren vervangen.

Voor deze cpu zou een aio niet misstaan, dus kijk daar ook eventjes naar :)

erg dure voeding, waarom heb je deze gekozen?

budget SSD, past niet bij rest van pc, pak liever een van deze 3 (de 980 pro is beste, maar duurste): https://tweakers.net/pric.../1310208;1663016;1648262/

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10
99ruud99 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:43:
...

budget SSD, past niet bij rest van pc, pak liever een van deze 3 (de 980 pro is beste, maar duurste): https://tweakers.net/pric.../1310208;1663016;1648262/
Ik zou nu kiezen voor de WD SN850X boven een Samsung 980 Pro gezien de betere snelheid en relatief klein prijsverschil.

Specs van pc

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee