• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:07
Ik zit een beetje in dubio over de aanschaf tussen de bovengenoemde 2 devices.

Macbook Pro 14" 16gb / 512 gb

Mac Mini M2 16gb / 256gb

Momenteel ben ik veel bezig met Blender (ik weet dat Mac's hier niet optimaal voor zijn) en ik merk dat constant mijn RAM geheugen helemaal volloopt en het af en toe begint te haperen (gele grafieken in het RAM gebruik). Maak nu gebruik van een Macbook Air M1 8gb / 256gb inclusief een USB C 4k Monitor.

Hierdoor ben ik met een schuin oog naar een nieuwe Macbook of Mac Mini aan het kijken.
Voornamelijk ook omdat de MB Pro 14" refurbished nu een mooie prijs heeft

Echter weet ik niet waar ik goed aan doe, je hebt natuurlijk het verschil in prijs van +/- 700 euro

Zo hebben beide devices hun voor een nadelen.

Macbook Pro 14" 16gb / 512 gb
+ Extra scherm
+ Krachtigere GPU
+ Meer intern geheugen
+ Portability (neem de laptop bijna nooit mee uit huis maar ik ben niet gebonden aan mijn bureau)
- Prijs
- Accu
- geen USB A aansluitingen

Mac Mini M2 16gb / 256gb
+ Prijs
+ Nieuwere chip
+ Niet refurbished
+ meer aansluitingen
+ Kan elke monitor op aangesloten worden
- Extra monitor nodig voor dual monitor support
- Niet portable
- Minder GPU cores
- Scoort lager in Blender Benchmarks

Wellicht kan iemand mij adviseren wat hierin de beste keuze voor mijn toepassing is. Mijn voorkeur neigt naar de Macbook maar vind de 700+ euro nogal veel.
@Rotinomm Als je je M1 Air voor ~700,- verkoopt ben je natuurlijk al een heel eind.

Ik zou dus voor de 14" Pro gaan, die is veel krachtiger dan de normale M2 Mini.
De minpunten van de Macbook zijn simpel op te lossen.

[Voor 18% gewijzigd door Greatsword op 26-01-2023 10:30]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:07
Greatsword schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:28:
@Rotinomm Als je je M1 Air voor ~700,- verkoopt ben je natuurlijk al een heel eind.

Ik zou dus voor de 14" Pro gaan, die is veel krachtiger dan de normale M2 Mini.
De minpunten van de Macbook zijn simpel op te lossen.
Thanks voor je snelle reactie.

Een refurbished kan ik denk ik het beste via Apple zelf kopen toch?
Is Apple Care nemen dan een aanrader? Heb dat eerlijk gezegd nog nooit gekocht. Maar dit zou wel de duurste laptop worden die ik ooit heb aangeschaft ;)
Rotinomm schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:38:
[...]

Thanks voor je snelle reactie.

Een refurbished kan ik denk ik het beste via Apple zelf kopen toch?
Is Apple Care nemen dan een aanrader? Heb dat eerlijk gezegd nog nooit gekocht. Maar dit zou wel de duurste laptop worden die ik ooit heb aangeschaft ;)
Ja refurbished via Apple is het enige wat officieel refurbished is.

Apple Care is erg persoonlijk, heb het zelf nog nooit nodig gehad en aangeschaft omdat de garantie van Apple eigenlijk altijd top is en mochten er echt bekende mankementen zijn met hun producten dan hebben ze vaak service programmas om het (gratis) te laten fixen.

https://support.apple.com/nl-nl/service-programs

Daarnaast ben ik gewoon erg zuinig op mijn spullen en heb ik ook een goede inboedel en apparatuurverzekering mocht er ooit wat gebeuren.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee