Ik zit een beetje in dubio over de aanschaf tussen de bovengenoemde 2 devices.
Macbook Pro 14" 16gb / 512 gb
Mac Mini M2 16gb / 256gb
Momenteel ben ik veel bezig met Blender (ik weet dat Mac's hier niet optimaal voor zijn) en ik merk dat constant mijn RAM geheugen helemaal volloopt en het af en toe begint te haperen (gele grafieken in het RAM gebruik). Maak nu gebruik van een Macbook Air M1 8gb / 256gb inclusief een USB C 4k Monitor.
Hierdoor ben ik met een schuin oog naar een nieuwe Macbook of Mac Mini aan het kijken.
Voornamelijk ook omdat de MB Pro 14" refurbished nu een mooie prijs heeft
Echter weet ik niet waar ik goed aan doe, je hebt natuurlijk het verschil in prijs van +/- 700 euro
Zo hebben beide devices hun voor een nadelen.
+ Extra scherm
+ Krachtigere GPU
+ Meer intern geheugen
+ Portability (neem de laptop bijna nooit mee uit huis maar ik ben niet gebonden aan mijn bureau)
- Prijs
- Accu
- geen USB A aansluitingen
Mac Mini M2 16gb / 256gb
+ Prijs
+ Nieuwere chip
+ Niet refurbished
+ meer aansluitingen
+ Kan elke monitor op aangesloten worden
- Extra monitor nodig voor dual monitor support
- Niet portable
- Minder GPU cores
- Scoort lager in Blender Benchmarks
Wellicht kan iemand mij adviseren wat hierin de beste keuze voor mijn toepassing is. Mijn voorkeur neigt naar de Macbook maar vind de 700+ euro nogal veel.
Mac Mini M2 16gb / 256gb
Momenteel ben ik veel bezig met Blender (ik weet dat Mac's hier niet optimaal voor zijn) en ik merk dat constant mijn RAM geheugen helemaal volloopt en het af en toe begint te haperen (gele grafieken in het RAM gebruik). Maak nu gebruik van een Macbook Air M1 8gb / 256gb inclusief een USB C 4k Monitor.
Hierdoor ben ik met een schuin oog naar een nieuwe Macbook of Mac Mini aan het kijken.
Voornamelijk ook omdat de MB Pro 14" refurbished nu een mooie prijs heeft
Echter weet ik niet waar ik goed aan doe, je hebt natuurlijk het verschil in prijs van +/- 700 euro
Zo hebben beide devices hun voor een nadelen.
+ Extra scherm
+ Krachtigere GPU
+ Meer intern geheugen
+ Portability (neem de laptop bijna nooit mee uit huis maar ik ben niet gebonden aan mijn bureau)
- Prijs
- Accu
- geen USB A aansluitingen
Mac Mini M2 16gb / 256gb
+ Prijs
+ Nieuwere chip
+ Niet refurbished
+ meer aansluitingen
+ Kan elke monitor op aangesloten worden
- Extra monitor nodig voor dual monitor support
- Niet portable
- Minder GPU cores
- Scoort lager in Blender Benchmarks
Wellicht kan iemand mij adviseren wat hierin de beste keuze voor mijn toepassing is. Mijn voorkeur neigt naar de Macbook maar vind de 700+ euro nogal veel.