Help: achterlijk lage geheugenperformance...

Pagina: 1
Acties:

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Topicstarter
Nou...volgens mij is er iets niet helemaal jofel met mijn systeem.
Ik heb een P3-550@550, op een Abit BE6-II.
Ik heb er 2 x 256 Mb PC133 in zitten, draaiend op 100 Mhz.
Nu krijg ik in SiSoft Sandra 2001te deze score:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcel.goertz/bench.jpg
:(
Bij mijn ouwe PC (P2-350@350, Asus P2B met 2 x 128 Mb PC100) haalde ik zelfs meer (194/234!)!!! :(

Het draait overigens op CAS 3,2,2.....
Wat kan hier aan de hand zijn ? :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Was een poosje terug ook iemand met hetzelfde bord en hetzelfde probleem, wat de oorzaak of oplossing was weet ik niet. Lag volgens mij aan het bord. Heb je al met je BIOS settings gespeeld?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer een beetje te tweaken met de 440BX Northbridge Tune. Dit tooltje is af te halen van mijn huispagina (zie sig). Het zit in DriverZ - Moederborden pagina onderaan bij de Abit BP6.

Dit tooltje geeft meer opties weer om geheugen in te stellen en te tweaken dan de BIOS zelf. Ik heb ook een paar screenshots bijgezet waarop je de instellingen en scores kan bekijken.

Verwijderd

Heb je een goede koeler op je proc zitten?
Zo ja, probeer dan de bussnelheid van geheugen op 133 mhz te zetten.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 31 augustus 2001 08:48 schreef Speedy het volgende:
Heb je een goede koeler op je proc zitten?
Zo ja, probeer dan de bussnelheid van geheugen op 133 mhz te zetten.
Huh :?

SDRAM@100MHz moet wel op z'n minst 2x hogere scores kunnen halen dan hij haalde! Het is niet zo dat de scores opeens weer "normaal" worden als je het op 133MHz gaat zetten |:(

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
niet getreurt, ik heb ook een lage score voor me geheugen: 153,157..dit is op een PIII 800@900, maar dit komt volgens mij door mijn mobo:(niet lache, JETWAY, ik kreeg hem gratis vandaar, er zit een Via Apollo pro plus chipset op, en die staat bekend dat hij niet met geheugen omkan, je kan ook nix verstellen in de bios, alleen kan je met Wcpuid(ben naam ff kwijt) nog zo verstellen dat hij 4x interleaveing doet, maar dat helpt ook geen reet,mijn geheugen in InfinEon 256MB cas2 133mhz, en alles draait op Turbo en Cas2..is maar dikke pech..

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 31 augustus 2001 10:45 schreef Kev0867 het volgende:
niet getreurt, ik heb ook een lage score voor me geheugen: 153,157..dit is op een PIII 800@900, maar dit komt volgens mij door mijn mobo:(niet lache, JETWAY, ik kreeg hem gratis vandaar, er zit een Via Apollo pro plus chipset op, en die staat bekend dat hij niet met geheugen omkan, je kan ook nix verstellen in de bios, alleen kan je met Wcpuid(ben naam ff kwijt) nog zo verstellen dat hij 4x interleaveing doet, maar dat helpt ook geen reet,mijn geheugen in InfinEon 256MB cas2 133mhz, en alles draait op Turbo en Cas2..is maar dikke pech..
Waarom dan deze reply :?

440BX en ApolloPro zijn twee enorm verschillende chipsets..

Verwijderd

ik snap wel wat hij bedoelt. de via appollo pro loopt net zo als de bx440 voor geen meter met test suites. en er valt ook nog een heel weinig in te stellen via de bios. dus wat dat betreft hebben ze wel overeenkomsten.

ik heb met mij via apollo 133 pro ook een score van een 386'er maar verder doet alles het naar believen en heb geen schokkende spellen dus gewoon afgaan op hoe het aparraatje presteert en niet wat een een programma er van zegt die de chipset niet eens ontworpen heeft.

• MarcelG
  • Nu online

MarcelG

Topicstarter
BalusC, ik heb die Northwood tool gedowned, en ga ;m dit weekend eens toepassen. Ik laat je wel weten wat 't wordt...
Voor de geinteresseerden heb ik een sheetje gemaakt in Excel, waarin je grafisch de scores van je systeempjes kunt vergelijken (per FSB, per clock etc.)
Misschien handig..

Te downen op http://members.home.nl/marcel.goertz/bench.zip

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 31 augustus 2001 13:45 schreef MarcelG het volgende:
BalusC, ik heb die Northwood tool gedowned,
[bla]
Ik heb het gemerkt.. :)

Enne het is Northbridge en niet Northwood.. Das namelijk de interne naam voor de nieuwe socket478 Pentium4..
Op vrijdag 31 augustus 2001 13:45 schreef MarcelG het volgende:
Te downen op http://members.home.nl/marcel.goertz/bench.zip
Oja, die link is beetje dood.. Of je moet nog bezig zijn om het te uppen.. :)

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:45 schreef Kev0867 het volgende:
maar dat helpt ook geen reet,mijn geheugen in InfinEon 256MB cas2 133mhz, en alles draait op Turbo en Cas2..is maar dikke pech..
Probeer de memorysettings eens van de turbo af te halen soms trekt het mamaplankje dit niet met als gevolg dat ie veel trager is dan normaal

• MarcelG
  • Nu online

MarcelG

Topicstarter
Ja, Northwood/Northbridge...de meeste bruggen zijn van hout dus het maakt niet veel uit toch ? :P

BTW, de link voor het sheet is up.... moeite om door de ftp proxy te komen vanaf AtosOrigin... :(
Sinds Code RED is hier alles extreem dichtgetimmerd...maarja.
Pagina: 1