Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie2587
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-01 16:11
nieuws: Netflix wil betaald account delen 'later in dit kwartaal' breder uitr...

Weet iemand of je hier met een VPN verbinding last van hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:53
Je vraag is kort door de bocht. Wat voor VPN? Naar je eigen netwerk? Van een VPN aanbieder?
Dat zal bijvoorbeeld in verschil maken met welke IP Adres/locatie je steeds verbinding maakt met Netflix.
Het is niet duidelijk in welke kwaliteit en op hoeveel apparaten een extra huishouden werkt. Netflix schrijft op een ondersteuningspagina dat het bedrijf IP-adressen, apparaat-ID's en accountactiviteit gebruikt om te bepalen waar een gebruiker zich bevindt.
nieuws: Netflix breidt proef tegen accountdelen uit met huishoudens op locati...

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 17:57
Ik vermoed dat als je een VPN gebruikt als anti geo-blocking maatregel, je inderdaad wel eens hier last van gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-05 22:50

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Ik vermoed dat je hetzelfde idee had als dat ik heb.

Een site-to-site vpn aanleggen naar desbetreffend account en dan kijken of je het netflix verkeer zo weg kan sturen over 1 ip adres.

Naar aanleiding van het artikel ben ik ook weer op zoek naar de mogelijkheden, iemand die weet of je netflix verkeer apart kan sturen over een site-to-site vpn?

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
Een VPN naar je huis als je buiten deur bent, zal denk ik wel werken.

Als je dan ook het account een mailadres laat gebruiken, met mail alias welke naar alle shared account gebruikers mailen kan, ben je al een heel eind mogelijk. Of een mailregel, alles met netflix doorsturen naar, oid. Maar eerst kijken hoe het gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
Mototaz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:01:
Ik vermoed dat je hetzelfde idee had als dat ik heb.

Een site-to-site vpn aanleggen naar desbetreffend account en dan kijken of je het netflix verkeer zo weg kan sturen over 1 ip adres.

Naar aanleiding van het artikel ben ik ook weer op zoek naar de mogelijkheden, iemand die weet of je netflix verkeer apart kan sturen over een site-to-site vpn?
Wat wil je precies dan, account sharen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:39

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Mototaz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:01:
Natuurlijk kan dat. Je hebt dan wel een omvangrijke lijst nodig van IP adressen die met Netflix geassocieerd zijn. Gelukkig zijn daar mensen al mee bezig geweest

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVanD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 12:39
Wat ik er over gelezen heb, is het zo dat ze de WiFi-naam en IP-nummers verzamelen en vergelijken. Je moet via WiFi verbinding maken om te bepalen of je op 1 en hetzelfde adres zit.

Dat is op zich idioot, want ik heb WiFi alleen als gasten netwerk, maar goed... dat zal wel te regelen zijn.

Op zich denk ik wel dat je met VPN een eind kunt komen. Tussen de twee locaties een VPN aanbrengen en alle Netflix apparaten in hetzelfde VLAN laten uitkomen en daar een eigen IP-range aanhangen.

Vervolgens moet je op de andere locatie eenzelfde WiFi SSID aanmaken (met hetzelfde wachtwoord?) voor de verbinding.

Hypothetisch gesproken uiteraard, want ik heb nog geen idee hoe ze het precies willen gaan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:46
MikeVanD schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:23:
Wat ik er over gelezen heb, is het zo dat ze de WiFi-naam en IP-nummers verzamelen en vergelijken. Je moet via WiFi verbinding maken om te bepalen of je op 1 en hetzelfde adres zit.

Dat is op zich idioot, want ik heb WiFi alleen als gasten netwerk, maar goed... dat zal wel te regelen zijn.

Op zich denk ik wel dat je met VPN een eind kunt komen. Tussen de twee locaties een VPN aanbrengen en alle Netflix apparaten in hetzelfde VLAN laten uitkomen en daar een eigen IP-range aanhangen.

Vervolgens moet je op de andere locatie eenzelfde WiFi SSID aanmaken (met hetzelfde wachtwoord?) voor de verbinding.

Hypothetisch gesproken uiteraard, want ik heb nog geen idee hoe ze het precies willen gaan controleren.
Dus als je apparaten op de kabel zitten heb je een probleem. :+
Het kan op verschillende manieren, de makkelijkste is op internet ip addres, ze kunnen prima zien of je op een vaste aansluiting zit of op een mobiel netwerk.

Wanneer ze verschillende terugkomende ip addressen zien van vaste netwerken (wel ander provider) weten ze al genoeg.

Mensen met een niet vast ip filteren ze er zo uit.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik mis eigen inzet en volgens mij is dit al eerder besproken in diverse topics en op de FP.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.