Toon posts:

Reddingspoging laptop: start niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:35
De schoollaptop van mijn zoon start niet meer op. Het is een hp 14-cf0925nd uit 2019.

De laptop is voldoende opgeladen en bij het aansluiten van de adapter brandt het batterijlampje.

Bij het starten via de aan-uit knop gaat wel het ledje van de ssd knipperen (1s aan, 3s uit). Maar er gebeurt verder niks en na ongeveer 2 minuten stopt het knipperen.

Er is de afgelopen dagen geen nieuwe software geïnstalleerd. Hij draait op W10.

Ik heb al een harde reset geprobeerd: powerknop 15s indrukken. Maar dat levert niks op. Ook opstarten icm escape of F11 niet.

Iemand nog suggesties om iets te doen?

Beste antwoord (via Highland op 29-01-2023 23:45)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:22

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Lijkt er dus op dat je geheugen stuk is. Wellicht kan je nog de ssd uitsluiten door dezelfde wisseltruc. Of gewoon kijken of ie opstart zonder ssd.

Zit blijkbaar DDR4 2133 in. Nieuw stripje kost rond de 25 euro. Dus dat zou ik sowieso proberen.

[Voor 9% gewijzigd door Barrycade op 26-01-2023 21:27]

Alle reacties

• Highland
Iemand nog suggesties?

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 20:12
Eens kijken of er beeld uitkomt met extern scherm aangesloten ?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:48
Mijn ervaring is met HP laptops dat de adapter het nog wel eens op wil geven en de laptop niet meer opstart daardoor.Toevallig een reserve adapter liggen?

Weet je zeker dat de laptop opgeladen is?
Werkt diede laptop wel zonder de adapter?

• Highland
- ook met extern scherm geen resultaat.
- ja, accu is voldoende opgeladen.

Update: ik heb het apparaat open geschroefd, accu er uit en daarna opnieuw opgestart.

Nu start het apparaat ietsje verder op en knippert de caps lock 3x. Dat is een code voor een memory fout.

Daarna de sdram er eens uit gehaald en er weer in gestoken. Geen resultaat.

Toen de geheugenstrip vervangen door die van een andere laptop (Lenovo 310-15ikb). Dat gaf ook geen resultaat. Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of de strip compatible was.

Andersom werkte de geheugenstrip in de andere laptop ook niet: die andere laptop starte nu ook niet. Nadat ik in de andere laptop het originele geheugen weer had terug gezet, deed die laptop het weer.

Tsja, wat nu?

[Voor 5% gewijzigd door Highland op 26-01-2023 21:08]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:22

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Lijkt er dus op dat je geheugen stuk is. Wellicht kan je nog de ssd uitsluiten door dezelfde wisseltruc. Of gewoon kijken of ie opstart zonder ssd.

Zit blijkbaar DDR4 2133 in. Nieuw stripje kost rond de 25 euro. Dus dat zou ik sowieso proberen.

[Voor 9% gewijzigd door Barrycade op 26-01-2023 21:27]

• Highland
Ja, ga ik proberen.

• Highland
Tada: nieuwe geheugenstrip er in en de laptop is weer tot leven gekomen!

Dank voor de hulp. Scheelt toch weer of je wat geheugen moet kopen of een nieuwe laptop.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee