Goedenavond allen situatie :
Hoekhuis 1973 spouwmuur eps hr++
Schuifpui over de volle breedte hr++
Remeha tzerra 28c zonder display dus de instellingen kan ik niet inzien (min 5,5kw begrenst op 65gr)
Toon zonder abonnement
16,5-18,0gr in 30/40min maar kost wel ruim 2m3 gas
1x jaga tempo 1838watt arctic p12x5 in de maak
1x vasco flatline t22 1387watt
Nu hebben wij een bij-vloerverwarming met tyleen slangen en een warmteplaatwisselaar
Aangezien wij de cv eigenlijk alleen sochtends gebruiken en smiddags de houtkachel aan gaat lijkt het ons slimmer om de vvw buiten werking te stellen
De 2 radiatoren hebben het huis al op temperatuur voordat de vloer echt goed warm is
Als de rest van de dag de cv kalm aan het moduleren is komt er maar weinig “porrie” uit de vloer en daarom lijkt ons dit verspilde energie
( thermostaatknoppen op de 2 radiatoren zou kunnen zodat de vloerverwarming bv de laaste 2graden maakt maar dit lijkt ons alsnog minder energiezuinig)
Zie foto :
Ik kan alleen de retour dichtdraaien op de verdelerbalk maar aangezien het een gesloten systeem heeft doet dit niets ?
Kan ik dit omzeilen door de thermostaatknop op 0 te zetten of ontkom ik er niet aan om afsluiters te plaatsen?
Badkamer en gang radiator staan open dus de ketel zou zijn minimaale vermogen kwijt moeten kunnen:strip_exif()/f/image/HztAV6Tve48AfhrHagFzWcGO.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoor graag jullie mening/ideeën/tips&tricks
Mvg
Hoekhuis 1973 spouwmuur eps hr++
Schuifpui over de volle breedte hr++
Remeha tzerra 28c zonder display dus de instellingen kan ik niet inzien (min 5,5kw begrenst op 65gr)
Toon zonder abonnement
16,5-18,0gr in 30/40min maar kost wel ruim 2m3 gas
1x jaga tempo 1838watt arctic p12x5 in de maak
1x vasco flatline t22 1387watt
Nu hebben wij een bij-vloerverwarming met tyleen slangen en een warmteplaatwisselaar
Aangezien wij de cv eigenlijk alleen sochtends gebruiken en smiddags de houtkachel aan gaat lijkt het ons slimmer om de vvw buiten werking te stellen
De 2 radiatoren hebben het huis al op temperatuur voordat de vloer echt goed warm is
Als de rest van de dag de cv kalm aan het moduleren is komt er maar weinig “porrie” uit de vloer en daarom lijkt ons dit verspilde energie
( thermostaatknoppen op de 2 radiatoren zou kunnen zodat de vloerverwarming bv de laaste 2graden maakt maar dit lijkt ons alsnog minder energiezuinig)
Zie foto :
Ik kan alleen de retour dichtdraaien op de verdelerbalk maar aangezien het een gesloten systeem heeft doet dit niets ?
Kan ik dit omzeilen door de thermostaatknop op 0 te zetten of ontkom ik er niet aan om afsluiters te plaatsen?
Badkamer en gang radiator staan open dus de ketel zou zijn minimaale vermogen kwijt moeten kunnen
:strip_exif()/f/image/HztAV6Tve48AfhrHagFzWcGO.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoor graag jullie mening/ideeën/tips&tricks
Mvg