Zelf Kpn glasvezel kabel controleren op werking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-07 23:52
Goedendag,

Ik had een korte vraag is het mogelijk om de Kpn glasvezelkabel zelf te controleren op werking?

De kabel ligt +/- 20cm diep en is tijdens het afgraven voor de bestrating aangegraven. Nu leek de kabel niet beschadigd maar als ik overstap weet ik liever zeker dat hij werkt dan dat het dan weer een probleem wordt.

Ik heb contact gehad met kpn-netwerk en dit gaven dit antwoord.
Helaas is het niet mogelijk om voorafgaand een monteur te laten sturen ter controle van de kabel. Het beste is om een abonnement af te sluiten bij een provider die aangesloten is op het netwerk Van KPN-netwerk. Als de kabel tijdens het gebruik niet functioneert, kunt u een storing melden bij uw provider. Dan wordt de kabel hersteld en kunt u gebruik maken van uw glasvezelaansluiting.

Steam: Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hoe internet je nu dan :?

via de Kabel? xDSL :?

imo zou ik lekker glas aanvragen, en als dat werkend opgeleverd is, zeg je je oude kabel / xDSL op ? heb je 1 maand overlap

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
@SMSfreakie
Ja ik zit nu via Ziggo alleen Ziggo is niet geweldig en nu wil ik naar T-mobile

Ik zou inderdaad de opzegdatum bij Ziggo een maand kunnen laten overlappen dat zou een hoop ergenis weghalen mocht het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op die kabel staat nog geen licht dus er is nog niets te meten tenzij je aan beide kanten wat apparatuur kunt plaatsen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 25-01-2023 20:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Evert134 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:32:
@SMSfreakie
Ja ik zit nu via Ziggo alleen Ziggo is niet geweldig en nu wil ik naar T-mobile

Ik zou inderdaad de opzegdatum bij Ziggo een maand kunnen laten overlappen dat zou een hoop ergenis weghalen mocht het niet werken.
gewoon aanvragen dat glasvezel.. en als het werkend opgeleverd is bel je Ziggo dat je het per de eerst volgende mogelijkheid wilt opzeggen.. doorgaans gewoon 1 maand , dit kan je gewoon zien in je mijn Ziggo

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
Ah ja ik probeer in te loggen op mijnZiggo maar eh. we hebben ziggo spionnen hier ben ik bang
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h38TIVs0SFxKwBfKIalWx1VF0NE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zciLPnvXJKyauuOOaL6IjDiy.png?f=user_large

Ik bestel wel gewoon T-mobile en bel ze tegen die tijd.

Bedankt voor de Reacties.

Edit: Het is gelukt na een 23 pogingen kon ik wel inloggen, klassiek Ziggo. Nu kan ik mijn contract aanpassen naar de goedkoopste scheelt toch weer die 20 euro

[ Voor 17% gewijzigd door Evert134 op 25-01-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 23:14
Mocht de vezel niet werken, dan zal je betreffende provider een ticket maken na kpnnetwerk en die maken weer een afspraak met de klant voor herstel van de vezel als dat nodig is :)

zelf kan je niks controleren, of je moet meet appratuur hebben maar dan nog mag en kan je niks met de vezel omdat die van de netwerkbeheerder kpnnetwerk is

[ Voor 22% gewijzigd door jopoh op 25-01-2023 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:43
Is het inmiddels gelukt?
Als je besteld zal iemand eerst de aansluiting bij je maken in huis en dan wordt die doorgemeten. Dan kun je pas een afspraak maken voor de installatie van je modem e.d. Dan heb je tijd genoeg om je Ziggo op te zeggen en is je lijn automatisch getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
jongetje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:08:
Is het inmiddels gelukt?
Als je besteld zal iemand eerst de aansluiting bij je maken in huis en dan wordt die doorgemeten. Dan kun je pas een afspraak maken voor de installatie van je modem e.d. Dan heb je tijd genoeg om je Ziggo op te zeggen en is je lijn automatisch getest.
Nee nog niet, T-mobile heeft een vrij lange wachtrij. Ze komen deze dinsdag om het spul in te pluggen dus ik ben benieuwd.

Ze hadden van de glasvezel al een bakje opgehangen in de meterkast met een optische connector zag ik laatst. Dus ik denk dat hij alles in elkaar zet en gaat kijken of het werkt.
Mocht het wel werken heb ik die paar tientjes er wel voor over om geen stress of gedonder te hebben. Het zijn niet de snelste bedrijven en al helemaal niet makkelijk bereikbaar.

het i natuurlijk ook wel frappant dat ik nu al 4 weken de doos met modem en spul heb liggen wat alleen maar met stekkers aangesloten hoeft te worden en moet wachten op hun monteur. Maar ach dat is het systeem wat ze ontwikkeld hebben.

Als ik de doos zo doorpluis denk ik dat ze de modem ook in de meterkast willen plaatsen. Maar ik hoop dat die via de netwerktabel die ik erheen heb getrokken ook in de woonkamer kan waar die hoort.

Pagina: 1