Toon posts:

OBS geeft alleen mijn geluid weer, niet van de tegenpartij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• djdg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 20:53
Ik heb onlangs een videogesprek in OBS studio gehad, maar ik kwam er achteraf achter dat hij alleen mijn stem heeft opgenomen, maar niet die van de persoon met wie ik sprak. De tegenpartij was héél zacht te horen, dus misschien moet ik in de instellingen ergens iets harder zetten?

Als ik zoek op Ecosia krijg ik volgens mij alleen oplossingen voor als mijn eigen stemgeluid niet wordt opgenomen.

Wat moet ik wijzigen aan de instellingen om het werkend te krijgen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

[Voor 12% gewijzigd door djdg op 25-01-2023 18:35]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: stopecocide.nl πŸ’šπŸŒπŸ’š

Beste antwoord (via djdg op 26-01-2023 08:20)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heb je al op https://obsproject.com/kb gezocht?

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26
Wat was de uiteindelijke oplossing als ik vragen mag?

• djdg
Daar ben ik nu mee bezig, om het op het forum aldaar te vragen. Als ik de oplossing heb post ik hem hier.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: stopecocide.nl πŸ’šπŸŒπŸ’š

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Of je zoekt even in de knowledge base:
To make a source only audible in your video call, but muted in your stream/recording, use [...]

Otherwise, for sources that should be audible only in your stream/recording, and muted in your video call, use [...]

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:40
Klinkt als een te zachte input...
- Welke meeting software gebruik je?
- Welk besturingssysteem gebruik je?
- Gebruik je OBS Studio al, of nog een oudere versie?
- Je hebt het scherm (of venster) van je meeting software opgenomen met OBS?

Je wel even controleren of de settings in OBS goed staan, helemaal als je meerdere input/output devices hebt.
Door op de 3 puntjes te drukken, en vervolgens op eigenschappen kan je het input device aanpassen.

Als je eigen geluid wel goed was (dus de Mic/Aux input), maar de tegenpartij te zacht was moet je dus zorgen voor meer input volume vanuit die applicatie.
Kan dan helpen om het output volume van de meeting software op maximaal te zetten, kan je daarna wel het volume van Windows weer wat naar beneden halen, van die "main fader" in Windows trekt OBS zich niks aan.

Als het volume alsnog te zacht is kan je via de 3-puntjes op effecten klikken en daar het gain effect toevoegen om wat extra volume te krijgen maar dat gaat vaak ten koste van de geluidskwaliteit.

Eerst even kijken of je zeker weten of je de goede devices geselecteerd hebt, en daarna kijken of je voor meer volume kan zorgen.

πŸ“‘ ADS-B / ADS-C / ACARS feeder πŸ“» Diamond X7000N / Uniden 125XLT / Uniden BCT15X πŸ“Έ Canon EOS R / Sigma 150-600

• djdg
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

https://whereby.com/growthatflow is de service die de diΓ«tiste gebruikt.

Ikzelf gebruik Ubuntu 20.04.05 LTS.

27.1.3 is de versie van OBS studio die geΓ―nstalleerd is. De video is uiteraard opgenomen met dit programma.

Ik ga binnenkort even testen en laat het weten als het gelukt is.

• Ruben279
djdg schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:01:
Ik ga binnenkort even testen en laat het weten als het gelukt is.
Wat ik vaak doe bij het voorbereiden van een livestream is gewoon even in een browservenster YouTube openen en dat venster weer in OBS zetten met een venster-capture.

Als het geluid dan goed is switch ik over naar het goede tabblad (bijv. Teams, Jitsi of Meet) en dan weet ik dat het geluid aan mijn kant in ieder geval goed binnen komt.

Test maar even en anders roep je maar weer!

πŸ“‘ ADS-B / ADS-C / ACARS feeder πŸ“» Diamond X7000N / Uniden 125XLT / Uniden BCT15X πŸ“Έ Canon EOS R / Sigma 150-600

• djdg
Thanks voor de tip! Hij neemt nu inderdaad het geluid van een YouTube video goed op.

Maar ik heb nu helaas weer een nieuw issue: ik hoor mijzelf met een echo... Deze gaat weg als ik de blauwe schuifbalk zachter zet. Wil dit zeggen dat mijn stem voor de tegenpartij minder goed te horen is?

• Ruben279
djdg schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:08:
Maar ik heb nu helaas weer een nieuw issue: ik hoor mijzelf met een echo... Deze gaat weg als ik de blauwe schuifbalk zachter zet. Wil dit zeggen dat mijn stem voor de tegenpartij minder goed te horen is?
Is dit in de opname, of hoor je dat via OBS (via de audio preview)?

• djdg
In de opname.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee