-
[ Voor 143% gewijzigd door beerpassion op 07-02-2024 16:09 ]
[ Voor 143% gewijzigd door beerpassion op 07-02-2024 16:09 ]
Misschien een eigen topic aanmaken?beerpassion schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 00:27:
Twijfel over offerte voor aanbouw 3 x 7
Inclusief schuifpui , deur en raam aan zijkant en luxlight lichtstraat 3 x 1
Stucen , fundering , afvoer etc
....
Alleen electra doe ik zelf
Totaal 83.000 euro , reëel of too much ?
[Afbeelding]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Alleen het houten gedeelte komt erbij....FRANQ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:31:
[...]
Misschien een eigen topic aanmaken? - excuus is gedaan
Wij hebben een houtskeletbouw uitbouw van 2.5x6m geplaatst afgelopen jaar met betonvloer en fundering op palen.
Openslaande deuren met ramen ernaast van totaal 375cm breed en plafondhoogte.
Zelf elektra water en aftimmering binnen gedaan.
Laten stuken door de aannemer.
Was totaal 53000 euro
Bij jou lijkt er een stuk aan de zijkant ook aangebouwd te worden?
Schuifpui is volgens mij duurder, en je hebt de lichtstraat.
Het is gewoon duur.
Ik raad aan meerdere (minimaal 3) offertes op te vragen, en dan te gaan voor degene die het best aanvoelt.
Niet perse de goedkoopste.
Dat is bijna / meer dan de verkoopwaarde van een m2 huis. Maar dat is dan wel inclusief dure dingen als badkamer, keuken, installatie, grond, afwerking, alles. Dit is alleen het bouwen van een uitbouw. Vind het toch behoorlijk duur. Mijn dakopbouw van 32m2 was 80k.Navi schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:04:
Als je er 21m2 woonruimte bij krijgt is dat 3952 euro per m2, opzich niet extreem.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 32% gewijzigd door twain4me op 25-01-2023 21:30 ]
Je zou bijna die 80k beter kunnen gebruiken om simpelweg een groter huis te kopen met dit soort prijzen per m2.JvS schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:08:
[...]
Dat is bijna / meer dan de verkoopwaarde van een m2 huis. Maar dat is dan wel inclusief dure dingen als badkamer, keuken, installatie, grond, afwerking, alles. Dit is alleen het bouwen van een uitbouw. Vind het toch behoorlijk duur. Mijn dakopbouw van 32m2 was 80k.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ongeveer 4400 euro per m2Navi schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:04:
Als je er 21m2 woonruimte bij krijgt is dat 3952 euro per m2, opzich niet extreem.
Hoe verhoud dat zich tot de m2 prijs van woningen in de straat?
Prima opmerkingen/vragen verder, maar dat terugverdienen wordt echt overschat. Als jij een tv koopt denk je toch ook niet na over de terugverdientijd?blatenja schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:31:
[...] Vraag is of je dit terug verdient zou je het ooit weer verkopen.
Hi, nou overwaarde steken we er nu in aangezien we niet willen verhuizen, qua locatie in t centrum. De looproute ... daarom is de deur aan de zijkant (bij de stenen). Eerst wilden we een harmonica pui maar dat maakt het nog duurder.... zomers pui open prima voor de looproute.Tehh schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:21:
[...]
Prima opmerkingen/vragen verder, maar dat terugverdienen wordt echt overschat. Als jij een tv koopt denk je toch ook niet na over de terugverdientijd?
Soms vind je het mooi / past het goed bij het huis. Als je van plan bent er nog een tijd te blijven wonen dan is die terugverdientijd m.i. niet zo interessant.
@beerpassion de opmerking over de schuifpui is wel een serieus goede. Is dit dé looproute naar de tuin? En kom je vaak in de tuin (bijv. fietsenschuur met achterom waar je altijd langs gaat)?
Hele aanbouw vloerverwarming...Blasterxp schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:23:
en is de isolatiewaarde goed? En hoe ga je de hoek verwarmen? Doortrekken van de vloer verwarming met extra lus?
Hoe ga je zonwering van je lichtstraat regelen trouwens? Onze buren hebben ook een lichtstraat (heel mooi) maar moeten deze 's zomers afdekken met een zeil/schaduwdoek omdat het anders binnen te warm wordt.beerpassion schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:25:
[...]
Hi, nou overwaarde steken we er nu in aangezien we niet willen verhuizen, qua locatie in t centrum. De looproute ... daarom is de deur aan de zijkant (bij de stenen). Eerst wilden we een harmonica pui maar dat maakt het nog duurder.... zomers pui open prima voor de looproute.
ook zit er nog vloerverwarming in overigens. Fijn zo even van gedachten te wisselen met 'derden'
[ Voor 83% gewijzigd door Outerspace op 27-01-2023 11:09 ]
https://www.strava.com/athletes/ralfv
>> Signature?
Oon schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:28:
Heeft je offerte een onderbouwing, of heb je alleen het totaal? Kun je de offerte (zonder persoonsgegevens) delen?
Als hierbij nou ook het huren van een hijskraan zit of er speciale dingen nodig zijn (zoals vergunningen aanvragen door de uitvoerende partij) dan lijkt het me prima, maar anders is het wel stevig aan de prijs.
[ Voor 17% gewijzigd door beerpassion op 30-01-2023 10:56 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Mauritio op 26-01-2023 10:43 ]
Ben nu een uitbouw aan het doen .. ongeveer 65k ... dus kan bij jou een offerte aanvragen, welke regio ?rutgerdrum123 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:08:
ik vind 83k erg veel geld voor eigenlijk een eenvoudige uitbouw van 21m2. zonder tussenwandjes en eigenlijk standaard oplossingen en luifeltje. Ben nu een uitbouw aan het doen met volop maatwerk (dure raamkaders, erg veel glas , zichtbare constructieonderdelen, 2 niveau's) van een vergelijkbaar oppervlak, dewelke ongeveer 65k is. bijna 4k per m2 is gewoon verkoopsprijs van een woning, geen bouwprijs.
Aannemers schermen vandaag de dag nogal overmatig met de gestegen kosten, een argument wat maar deels waar is. intussen kalmeren er veel prijzen (hout bvb). vooral gebakken producten zijn nu nog moeilijk verkrijgbaar/duur.
Ik zou nog wat meer prijzen vragen...
Waar is dit op gebaseerd? Want in de praktijk zie ik toch hele andere dingen, en zelfs mails van aannemers die m'n (grote) klus afwijzen omdat ze vol zitten.Mauritio schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:35:
Let wel dat aannemers het echt een stuk minder druk beginnen te krijgen dus je kunt echt wel onderhandelen over de prijs
Zijn nu met een groot project bezig (300K totaal) waarbij we nu 4 aannemers laten offreren en ze kunnen allen direct na akkoord offerte starten. Onderhandelen kan bij alle 4. Is natuurlijk N=1 verhaal maar wij horen het van veel vrienden en kennissen die hetzelfde ervaren. Ook bij prefab bouwers merken ze dat de drukte afneemt; voorheen 12 maanden levertijd bij o.a. de Prefabriek, nu terug naar 5.Navi schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:36:
[...]
Waar is dit op gebaseerd? Want in de praktijk zie ik toch hele andere dingen, en zelfs mails van aannemers die m'n (grote) klus afwijzen omdat ze vol zitten.
Ben je een heel nieuw huis aan het bouwen oid. 145k + 300kMauritio schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:51:
[...]
Zijn nu met een groot project bezig (300K totaal) waarbij we nu 4 aannemers laten offreren en ze kunnen allen direct na akkoord offerte starten. Onderhandelen kan bij alle 4. Is natuurlijk N=1 verhaal maar wij horen het van veel vrienden en kennissen die hetzelfde ervaren. Ook bij prefab bouwers merken ze dat de drukte afneemt; voorheen 12 maanden levertijd bij o.a. de Prefabriek, nu terug naar 5.
Nogmaals N=1 maar ik denk dat er zeker meer ruimte begint te komen op de markt door de hoge rente en de nog steeds wel hoge prijzen.
Thanks, ja ... heb nog 20 maanden bouwdepot geldigheid dus kan in principe verder 'shoppen' was blij dat ik al iemand had die kan starten dit jaar. Aan de andere kant heb ik geen haast.Mania-92 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:38:
Ik denk dat je de vraag het beste kan ontleden in wat meer specifieke subvragen:
1. Is het met 83k rendabel, in de zin dat als je het huis volgend jaar te koop zet je dat geld terugverdiend. Waarschijnlijk niet.
2. Is 83k objectief gezien eigenlijk te veel. Ogenschijnlijk wel.
3. (de hamvraag) Ga je iemand anders vinden die het (veel) goedkoper wil doen? Vorig jaar waarschijnlijk niet, dit jaar wellicht wel.
Ik ben architect, sorry voor de verwarring.beerpassion schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:35:
[...]
Ben nu een uitbouw aan het doen .. ongeveer 65k ... dus kan bij jou een offerte aanvragen, welke regio ?
PM verzondenrutgerdrum123 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:54:
[...]
Ik ben architect, sorry voor de verwarring.
Maar in welke regio zoek je een aannemer?
Hier vorig jaar nog een harmonica pui van aluminium 516cm lang x250cm hoog uit 5 delen met triple glas gelaagd en gehard glas gekocht bij een groot bedrijf uit Polen voor circa €4000.
Ik maak er dan maar N=2 van.Mauritio schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:51:
[...]
Zijn nu met een groot project bezig (300K totaal) waarbij we nu 4 aannemers laten offreren en ze kunnen allen direct na akkoord offerte starten. Onderhandelen kan bij alle 4. Is natuurlijk N=1 verhaal maar wij horen het van veel vrienden en kennissen die hetzelfde ervaren. Ook bij prefab bouwers merken ze dat de drukte afneemt; voorheen 12 maanden levertijd bij o.a. de Prefabriek, nu terug naar 5.
Nogmaals N=1 maar ik denk dat er zeker meer ruimte begint te komen op de markt door de hoge rente en de nog steeds wel hoge prijzen.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
klopt. maar afgelopen zomer was de situatie dermate anders dan de situatie nu. De markt was nog in volledige chaos. prijzen gingen alle kanten op (ook soms omlaag) maar door die onzekerheid hebben aannemers (begrijpelijk) veel marges gepakt.D-e-n schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:06:
Voor een simpele aanbouw van 2,8x5,1m kregen wij afgelopen zomer al prijzen aangeboden van meer dan 60k en dan hoefde er geeneens een doorbraak te worden gemaakt en zat er bijvoorbeeld geen vloerverwarming bij. Dus van deze prijs schrik ik niet.
Wij vonden het overigens niet waard en gaan ons budget steken in het stuk huis wat er al staat
Zonder het topic te kapen, 145K voor de aanbouw en 150k voor de rest van het huismierenfokker schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:29:
[...]
Ben je een heel nieuw huis aan het bouwen oid. 145k + 300k
[ Voor 45% gewijzigd door Mauritio op 27-01-2023 11:12 ]
Je bedoelt dat TS zijn vraag niet had hoeven stellenMauritio schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:05:
[...]
....
Ontopic:
Ik zie veel reacties over de eventuele waarde die je terug gaat krijgen wanneer je verkoopt. Ik denk dat dit eigenlijk helemaal niet relevant is, het gaat toch om woonplezier/genot?
...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq