Kosten aanbouw a 83k

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
-

[ Voor 143% gewijzigd door beerpassion op 07-02-2024 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:24
beerpassion schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 00:27:
Twijfel over offerte voor aanbouw 3 x 7
Inclusief schuifpui , deur en raam aan zijkant en luxlight lichtstraat 3 x 1
Stucen , fundering , afvoer etc
....

Alleen electra doe ik zelf

Totaal 83.000 euro , reëel of too much ?

[Afbeelding]
Misschien een eigen topic aanmaken?

Wij hebben een houtskeletbouw uitbouw van 2.5x6m geplaatst afgelopen jaar met betonvloer en fundering op palen.
Openslaande deuren met ramen ernaast van totaal 375cm breed en plafondhoogte.
Zelf elektra water en aftimmering binnen gedaan.
Laten stuken door de aannemer.

Was totaal 53000 euro

Bij jou lijkt er een stuk aan de zijkant ook aangebouwd te worden?
Schuifpui is volgens mij duurder, en je hebt de lichtstraat.

Het is gewoon duur.
Ik raad aan meerdere (minimaal 3) offertes op te vragen, en dan te gaan voor degene die het best aanvoelt.
Niet perse de goedkoopste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb je even een eigen topic gegeven, aangezien je een topic kaapt. Wil je je startpost nog even bijwerken @beerpassion met relevante info?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
FRANQ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:31:
[...]

Misschien een eigen topic aanmaken? - excuus is gedaan

Wij hebben een houtskeletbouw uitbouw van 2.5x6m geplaatst afgelopen jaar met betonvloer en fundering op palen.
Openslaande deuren met ramen ernaast van totaal 375cm breed en plafondhoogte.
Zelf elektra water en aftimmering binnen gedaan.
Laten stuken door de aannemer.

Was totaal 53000 euro

Bij jou lijkt er een stuk aan de zijkant ook aangebouwd te worden?
Schuifpui is volgens mij duurder, en je hebt de lichtstraat.

Het is gewoon duur.
Ik raad aan meerdere (minimaal 3) offertes op te vragen, en dan te gaan voor degene die het best aanvoelt.
Niet perse de goedkoopste.
Alleen het houten gedeelte komt erbij....
Thanks voor het delen, het is inderdaad duur. Ben enthousiast en tegelijk zijn het flink wat centjes dus nieuwsgierig 'bij anderen'. Weet dat het lastig te vergelijken is maar bedankt voor je feedback dit helpt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je er 21m2 woonruimte bij krijgt is dat 3952 euro per m2, opzich niet extreem.

Hoe verhoud dat zich tot de m2 prijs van woningen in de straat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Navi schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:04:
Als je er 21m2 woonruimte bij krijgt is dat 3952 euro per m2, opzich niet extreem.
Dat is bijna / meer dan de verkoopwaarde van een m2 huis. Maar dat is dan wel inclusief dure dingen als badkamer, keuken, installatie, grond, afwerking, alles. Dit is alleen het bouwen van een uitbouw. Vind het toch behoorlijk duur. Mijn dakopbouw van 32m2 was 80k.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Fair enough, is aan de dure kant idd als je dat meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:37

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
onderschat niet wat overstekken kosten. (of eigenlijk wat ze er voor rekenen)

[ Voor 32% gewijzigd door twain4me op 25-01-2023 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Er zullen mogelijk ook kosten in zitten van constructieve elementen zoals het doorbreken van de gevel en het opvangen daarvan met een stalen balk.
Ik lees ook niet wat voor fundering TS krijgt.

Mijn gevoel zegt ten aanzien van de waardeverhoging dat een extra vierkante meter op de begane grond bij verkoop meer oplevert dan een extra vierkante meter van een slaapkamer boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

JvS schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:08:
[...]

Dat is bijna / meer dan de verkoopwaarde van een m2 huis. Maar dat is dan wel inclusief dure dingen als badkamer, keuken, installatie, grond, afwerking, alles. Dit is alleen het bouwen van een uitbouw. Vind het toch behoorlijk duur. Mijn dakopbouw van 32m2 was 80k.
Je zou bijna die 80k beter kunnen gebruiken om simpelweg een groter huis te kopen met dit soort prijzen per m2.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou het alleen doen als je een unieke woning hebt (gelet op de locatie of iets anders), voor een dertien-in-dozijn woning zou ik geen 83k investeren in zo'n uitbouw, maar een woning zoeken die van zichzelf al een grotere woonkamer heeft.

Nadeel van dit soort bouwkundige ingrepen is dat je meestal op de eigen erfgrens moet bouwen, dus je krijgt een inham in de woonkamer en over een paar jaar waarschijnlijk scheuren in het stucwerk. Dat lijkt ook op de tekening te zien.

Of het een redelijke prijs is kun je maar op 1 manier achter komen en dat is heel veel offertes opvragen, daar kan niemand wat zinnigs over zeggen zonder de situatie te bekijken.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
€83.000 klinkt in eerste instantie niet goedkoop.
Maar als ik je 'wensenlijstje' erbij pak, dan zitten er een hoop dingen tussen die het er niet voordeliger op maken.
Een of twee lichtkoepels kosten nog geen €1000, de lichtstraat die je kiest kan zo meer dan €5000 kosten.
Zo'n dubbele schuifpui kan goed €10.000 kosten, een standaard setje tuindeuren misschien een kwart. Dan is het 5m overspanning, zit er een stalen draagbalk in?
En dan een overstek van een meter, dat is niet standaard. En die ligt boven op de pui.
En dit zijn de punten uit jouw post.

En tussen neus en lippen door nog 'even' de keuken verplaatsen. Mijn keuken had €2000 montagekosten. Als 2 man 2 dagen bezig zijn is dat niet gek en dan moet er niks stuk gaan etc.

Alles bij elkaar loopt het flink op.
Een rechttoe rechtaan uitbouw kan best €20.000-30.000 voordeliger zijn. Helemaal als een aannemer wat extra risico opslag erbij doet voor de 'specials'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
Navi schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:04:

Hoe verhoud dat zich tot de m2 prijs van woningen in de straat?
Ongeveer 4400 euro per m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:03
Waarom geen openslaande deuren en metselwerk? Dat scheelt waarschijnlijk veel geld. En dat hout verweert na een paar jaren en ziet er wellicht niet meer uit. Daarnaast heeft het onderhoud nodig. Als loopdeur zou ik zelf geen schuifpui nemen. Na wat jaren functioneren lopen ze met de tijd stroever is mijn ervaring bij anderen. Met de prijzen van nu lijkt de prijs mij niet extreem maar het is nogal een investering natuurlijk. Vraag is of je dit terug verdient zou je het ooit weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
blatenja schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:31:
[...] Vraag is of je dit terug verdient zou je het ooit weer verkopen.
Prima opmerkingen/vragen verder, maar dat terugverdienen wordt echt overschat. Als jij een tv koopt denk je toch ook niet na over de terugverdientijd?
Soms vind je het mooi / past het goed bij het huis. Als je van plan bent er nog een tijd te blijven wonen dan is die terugverdientijd m.i. niet zo interessant.

@beerpassion de opmerking over de schuifpui is wel een serieus goede. Is dit dé looproute naar de tuin? En kom je vaak in de tuin (bijv. fietsenschuur met achterom waar je altijd langs gaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
en is de isolatiewaarde goed? En hoe ga je de hoek verwarmen? Doortrekken van de vloer verwarming met extra lus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerpassion
Tehh schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:21:
[...]

Prima opmerkingen/vragen verder, maar dat terugverdienen wordt echt overschat. Als jij een tv koopt denk je toch ook niet na over de terugverdientijd?
Soms vind je het mooi / past het goed bij het huis. Als je van plan bent er nog een tijd te blijven wonen dan is die terugverdientijd m.i. niet zo interessant.

@beerpassion de opmerking over de schuifpui is wel een serieus goede. Is dit dé looproute naar de tuin? En kom je vaak in de tuin (bijv. fietsenschuur met achterom waar je altijd langs gaat)?
Hi, nou overwaarde steken we er nu in aangezien we niet willen verhuizen, qua locatie in t centrum. De looproute ... daarom is de deur aan de zijkant (bij de stenen). Eerst wilden we een harmonica pui maar dat maakt het nog duurder.... zomers pui open prima voor de looproute.

ook zit er nog vloerverwarming in overigens. Fijn zo even van gedachten te wisselen met 'derden' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
Blasterxp schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:23:
en is de isolatiewaarde goed? En hoe ga je de hoek verwarmen? Doortrekken van de vloer verwarming met extra lus?
Hele aanbouw vloerverwarming...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
beerpassion schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Hi, nou overwaarde steken we er nu in aangezien we niet willen verhuizen, qua locatie in t centrum. De looproute ... daarom is de deur aan de zijkant (bij de stenen). Eerst wilden we een harmonica pui maar dat maakt het nog duurder.... zomers pui open prima voor de looproute.

ook zit er nog vloerverwarming in overigens. Fijn zo even van gedachten te wisselen met 'derden' ;)
Hoe ga je zonwering van je lichtstraat regelen trouwens? Onze buren hebben ook een lichtstraat (heel mooi) maar moeten deze 's zomers afdekken met een zeil/schaduwdoek omdat het anders binnen te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heeft je offerte een onderbouwing, of heb je alleen het totaal? Kun je de offerte (zonder persoonsgegevens) delen?

Als hierbij nou ook het huren van een hijskraan zit of er speciale dingen nodig zijn (zoals vergunningen aanvragen door de uitvoerende partij) dan lijkt het me prima, maar anders is het wel stevig aan de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Dan voegt deze reactie ook niks toe

[ Voor 83% gewijzigd door Outerspace op 27-01-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:15
Die 83K is neem ik aan een odfferte prijs. wat nou als het materiaal duurder gaat worden en ze dit doorrekenen aan jou? Wat nou als er iets tegen zit? Als het langer gaat duren? LAs je straks toch nog iets net anders wil laten uitvoeren? Allemaal zaken waardoor de prijs waarschijnlijk ook duurder gaat worden. Straks heb je een uitbouw van een 100K (of meer). Is het dat waard? Dan zou je iidd bijna beter naar een ander huis met meer ruimte kunnen gaan zoeken. Persoonlijk zou ik het te duur vinden voor de ruimte die je erbij gaat krijgen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Het is natuurlijk niet een kleine uitbouw en materialen zijn nog steeds erg duur. Ik heb +/- 9 maanden geleden mijn uitbouw laten doen van ongeveer 30m2. Grote schuifpui (vaste deel + schuivende deel = zeker 4meter). alles triple glas en een daklicht van 220x70cm, ook triple glas. Aangezien ik de hele woning liet verbouwen/renoveren is het lastig te zeggen wat de uitbouw alleen heeft gekost.

Maar als je bedenkt dat er gesloopt moet worden, stalen draagbalk(en) geleverd moeten worden (staal is nog steeds erg duur), gestuuct wordt, vloer gestort, gefreezd en vloerverwarming gelegd wordt, heiwerk klinkt het zo gek nog niet. Vergeet ook constructie berekeningen en tekeningen. Wellicht moet er grond worden weggegraven = machinehuur kosten.

Wordt de vloer ook door de aannemer gelegd? En komt er bijvoorbeeld een keuken in de aanbouw (=meer loodgieter werk), kraantje aan de buitenkant dito, verfen is natuurlijk ook niet meer zo goedkoop en dat geldt al helemaal voor isolatiemateriaal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:51
Verbouwen en bouwen is echt flink duur geworden, afgezien van het materiaal vergeet ook zeker niet het aantal man uren dat er nodig zijn om dit soort aanbouwen te realiseren. Hoe lang schatten ze in om er mee bezig te zijn?

Wat ook al genoemd is, hoe zit het met de fundering? En er komt altijd tijdens het werk iets naar boven wat meer gaat kosten. Dus houd zeker rekening met 10% meer werk.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
Oon schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:28:
Heeft je offerte een onderbouwing, of heb je alleen het totaal? Kun je de offerte (zonder persoonsgegevens) delen?

Als hierbij nou ook het huren van een hijskraan zit of er speciale dingen nodig zijn (zoals vergunningen aanvragen door de uitvoerende partij) dan lijkt het me prima, maar anders is het wel stevig aan de prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door beerpassion op 30-01-2023 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:36
Wij hebben net het proces afgerond van de aanbouw, wel een ander formaat (44m2) en wij kwamen uit op een staalskeletbouw (alles uiteraard op nieuwbouwwaardes qua isolatie) met steenstrips op 145K inclusief btw.

Wat laten wij hiervoor doen:
  • Grofweg 11 x 4 x 2.9 binnenmaten
  • Verzwaard dak, Sedumdak volledig verzadigd + 70cm sneeuw, of als dakterras te gebruiken
  • 2 x aluminum deuren met triple glas
  • 1 x 4-delige schuifpui met triple glas
  • 1 x 2 delige schuifpui met triple glas
  • keuken raam 180 x 200 triple glas
  • zinken dakgoten
  • Zinken afvoer
  • zinken kraal
  • 2 x buitenkraan
  • 3 x lichtpunten buiten
  • 14 x WCD binnen
  • 1 x WCD buiten
  • 5 x lichtpunt binnen
  • 3 x spot binnen
  • Gevel doorbraak x 2 + portaal
  • Fundering
  • 6 x 11 meter heipaal.
  • Vloerverwarming over de hele benedenverdieping aanleggen (90m2)
  • Hemelwater afvoer onder de uitbouw door naar riolering
  • Kraan om alles te plaatsen over het huis
  • Ontheffingen bij gemeente
  • Graafwerkzaamheden + uitbouw verdiept inbouwen
Stuccen, extra electra voor de keuken en leidingwerk voor de keuken komen hier nog bij. Dekvloer zou je in principe epoxy overheen kunnen knallen en gebruiken as-is.

Ansich vind ik de offerte dus niet extreem hoog, dit hier boven komt uit op ~3300m/2. Lijstje met isolatiewaarden kan ik hier ook wel plaatsen mocht je dat interessant vinden. We hebben veel offertes gehad maar die waren eigenlijk allemaal een stuk hoger ~175 zonder het glas/kozijn werk. Als ik dus 44m2 * 3900 doe kom ik daar ook ongeveer wel uit. Niet gek in deze tijden.

Let wel dat aannemers het echt een stuk minder druk beginnen te krijgen dus je kunt echt wel onderhandelen over de prijs :)

[ Voor 24% gewijzigd door Mauritio op 26-01-2023 10:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
50% diversen :) ja hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
  • Div. hak en slijpwerk t.b.v. riolering / warm en koud water
  • Timmeren van de overstek (excl. gevelbekleding, zie later) aan de zijkant van de aanbouw (overstek van 500mm), zie impressie
  • Plaatsen van de geisoleerde kantplanken waarover de gevelbekleding hangt / afwerkt tot aan de grond en onder kozijnen
  • Verwijderen houten platen en plaatsen glas in kozijnen
  • Timmeren van een voorzetwand in de keuken om scheurvorming tegen te gaan (zo minimaal mogelijk)
  • Verwijderen stucloper, alles afvoeren, aanvegen werkplek en opleveren project
  • Aanbrengen van div. achterhout t.b.v. verlichting/ gordijnen)
  • Div. aftimmerwerk (geen vloerplinten begroot (vloerenpartij laten doen, indien wij wel dan is het MDF wit gegrond)
  • Plaatsen gevelbekleding Rhombus Douglas (aanbouw/boeideel), uitgaande staand en kozijnen uittimmeren met garant 18mm
  • Plaatsen tempex 100mm op de grond t.b.v. koudenbrug voor smeren van de dekvloer uit
  • Betimmeren van het overstek plafond
  • Timmeren van het stelkozijn (aan staal) en plaatsen van de schuifpui door derde (schuifpui reeds begroot)
  • Aanpassen dorpelaansluiting bij het nieuwe dak/ balkondeur i.v.m. bovenlangs isoleren van het betonnen balkon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:43
ik vind 83k erg veel geld voor eigenlijk een eenvoudige uitbouw van 21m2. zonder tussenwandjes en eigenlijk standaard oplossingen en luifeltje. Ben nu een uitbouw aan het doen met volop maatwerk (dure raamkaders, erg veel glas , zichtbare constructieonderdelen, 2 niveau's) van een vergelijkbaar oppervlak, dewelke ongeveer 65k is. bijna 4k per m2 is gewoon verkoopsprijs van een woning, geen bouwprijs.

Aannemers schermen vandaag de dag nogal overmatig met de gestegen kosten, een argument wat maar deels waar is. intussen kalmeren er veel prijzen (hout bvb). vooral gebakken producten zijn nu nog moeilijk verkrijgbaar/duur.
Ik zou nog wat meer prijzen vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
rutgerdrum123 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:08:
ik vind 83k erg veel geld voor eigenlijk een eenvoudige uitbouw van 21m2. zonder tussenwandjes en eigenlijk standaard oplossingen en luifeltje. Ben nu een uitbouw aan het doen met volop maatwerk (dure raamkaders, erg veel glas , zichtbare constructieonderdelen, 2 niveau's) van een vergelijkbaar oppervlak, dewelke ongeveer 65k is. bijna 4k per m2 is gewoon verkoopsprijs van een woning, geen bouwprijs.

Aannemers schermen vandaag de dag nogal overmatig met de gestegen kosten, een argument wat maar deels waar is. intussen kalmeren er veel prijzen (hout bvb). vooral gebakken producten zijn nu nog moeilijk verkrijgbaar/duur.
Ik zou nog wat meer prijzen vragen...
Ben nu een uitbouw aan het doen .. ongeveer 65k ... dus kan bij jou een offerte aanvragen, welke regio ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Mauritio schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:35:
Let wel dat aannemers het echt een stuk minder druk beginnen te krijgen dus je kunt echt wel onderhandelen over de prijs :)
Waar is dit op gebaseerd? Want in de praktijk zie ik toch hele andere dingen, en zelfs mails van aannemers die m'n (grote) klus afwijzen omdat ze vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
Navi schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:36:
[...]

Waar is dit op gebaseerd? Want in de praktijk zie ik toch hele andere dingen, en zelfs mails van aannemers die m'n (grote) klus afwijzen omdat ze vol zitten.
Zijn nu met een groot project bezig (300K totaal) waarbij we nu 4 aannemers laten offreren en ze kunnen allen direct na akkoord offerte starten. Onderhandelen kan bij alle 4. Is natuurlijk N=1 verhaal maar wij horen het van veel vrienden en kennissen die hetzelfde ervaren. Ook bij prefab bouwers merken ze dat de drukte afneemt; voorheen 12 maanden levertijd bij o.a. de Prefabriek, nu terug naar 5.

Nogmaals N=1 maar ik denk dat er zeker meer ruimte begint te komen op de markt door de hoge rente en de nog steeds wel hoge prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Mauritio schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Zijn nu met een groot project bezig (300K totaal) waarbij we nu 4 aannemers laten offreren en ze kunnen allen direct na akkoord offerte starten. Onderhandelen kan bij alle 4. Is natuurlijk N=1 verhaal maar wij horen het van veel vrienden en kennissen die hetzelfde ervaren. Ook bij prefab bouwers merken ze dat de drukte afneemt; voorheen 12 maanden levertijd bij o.a. de Prefabriek, nu terug naar 5.

Nogmaals N=1 maar ik denk dat er zeker meer ruimte begint te komen op de markt door de hoge rente en de nog steeds wel hoge prijzen.
Ben je een heel nieuw huis aan het bouwen oid. 145k + 300k :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 21:31
Ik denk dat je de vraag het beste kan ontleden in wat meer specifieke subvragen:
1. Is het met 83k rendabel, in de zin dat als je het huis volgend jaar te koop zet je dat geld terugverdiend. Waarschijnlijk niet.
2. Is 83k objectief gezien eigenlijk te veel. Ogenschijnlijk wel.
3. (de hamvraag) Ga je iemand anders vinden die het (veel) goedkoper wil doen? Vorig jaar waarschijnlijk niet, dit jaar wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
Mania-92 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:38:
Ik denk dat je de vraag het beste kan ontleden in wat meer specifieke subvragen:
1. Is het met 83k rendabel, in de zin dat als je het huis volgend jaar te koop zet je dat geld terugverdiend. Waarschijnlijk niet.
2. Is 83k objectief gezien eigenlijk te veel. Ogenschijnlijk wel.
3. (de hamvraag) Ga je iemand anders vinden die het (veel) goedkoper wil doen? Vorig jaar waarschijnlijk niet, dit jaar wellicht wel.
Thanks, ja ... heb nog 20 maanden bouwdepot geldigheid dus kan in principe verder 'shoppen' was blij dat ik al iemand had die kan starten dit jaar. Aan de andere kant heb ik geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
beerpassion schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:35:
[...]

Ben nu een uitbouw aan het doen .. ongeveer 65k ... dus kan bij jou een offerte aanvragen, welke regio ?
Ik ben architect, sorry voor de verwarring.
Maar in welke regio zoek je een aannemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
rutgerdrum123 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:54:
[...]

Ik ben architect, sorry voor de verwarring.
Maar in welke regio zoek je een aannemer?
PM verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschilder1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-03 19:45
beerpassion schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Hele aanbouw vloerverwarming...
Hier vorig jaar nog een harmonica pui van aluminium 516cm lang x250cm hoog uit 5 delen met triple glas gelaagd en gehard glas gekocht bij een groot bedrijf uit Polen voor circa €4000.

Precies het zelfde kozijn wat hier ook in Nederland geproduceerd word. Het merk is aluprof.

Dus ja kozijnen zijn duur maar ligt er maar net aan op welke manier je het aankoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Mijn collega is bezig met een uitbouwtje, ongeveer dezelfde grootte als de jouwe. Hij doet de coördinatie helemaal zelf en doet heel veel ervan ook zelf.
We hebben even vlug-vlug de rekening gemaakt van wat hij al uitgegeven heeft, en het is nog niet klaar. Hij kwam nu aan meer dan €50.000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:44
Mauritio schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Ik maak er dan maar N=2 van.
Van de installateur waar ik jarenlang bij gewerkt heb, heb ik ook vernomen dat het aantal aanvragen tbv grote verbouwingen sinds de zomer van vorig jaar merkbaar aan het teruglopen is.
Niet zo gek ook
Na twee corona-jaren waarin geld werd uitgegeven aan alles in- en om het huis, verhuizen naar een droomwoning door huizenmarkt-gekte bijna onmogelijk was en geld lenen voor een grote verbouwing of aanbouw bijna gratis was, draait zich dat nu allemaal om.
- geld gaat nu naar andere doelen. Weer op vakantie, stijgende energierekening en boodschappen, dagjes uit die weer kunnen.
- de huizenmarkt gekte koelt aardig af. Mensen met woonwensen die niet meer aansluiten bij de huidige woning maken weer meer kans om met een verhuizing die woonwensen te vervullen.
- geld lenen is een stuk duurder geworden, wat een grote verbouwing minder aantrekkelijk maakt.

Het kan goed zijn dat er binnenkort weer aardig te onderhandelen is over de prijs van een grote verbouwing. Wel zullen de verschillen wat dit betreft per regio (voorlopig) groot zijn.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Voor een simpele aanbouw van 2,8x5,1m kregen wij afgelopen zomer al prijzen aangeboden van meer dan 60k en dan hoefde er geeneens een doorbraak te worden gemaakt en zat er bijvoorbeeld geen vloerverwarming bij. Dus van deze prijs schrik ik niet.

Wij vonden het overigens niet waard en gaan ons budget steken in het stuk huis wat er al staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
D-e-n schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:06:
Voor een simpele aanbouw van 2,8x5,1m kregen wij afgelopen zomer al prijzen aangeboden van meer dan 60k en dan hoefde er geeneens een doorbraak te worden gemaakt en zat er bijvoorbeeld geen vloerverwarming bij. Dus van deze prijs schrik ik niet.

Wij vonden het overigens niet waard en gaan ons budget steken in het stuk huis wat er al staat ;)
klopt. maar afgelopen zomer was de situatie dermate anders dan de situatie nu. De markt was nog in volledige chaos. prijzen gingen alle kanten op (ook soms omlaag) maar door die onzekerheid hebben aannemers (begrijpelijk) veel marges gepakt.

https://www.grondstofprijs.com/houtprijs/

neem bvb de houtprijs die was in maart 3x zo hoog als die nu is. intussen stabiliseert de markt al wel redelijk (al is het natuurlijk de vraag hoelang) maar de gasprijzen gaan omlaag, houtprijzen stabiliseren. dat zou zich, mijn inziens, ook moeten vertalen in een normalere prijs voor een uitbouw van dit kaliber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauritio
mierenfokker schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:29:
[...]

Ben je een heel nieuw huis aan het bouwen oid. 145k + 300k :7
Zonder het topic te kapen, 145K voor de aanbouw en 150k voor de rest van het huis :9

Ontopic:
Ik zie veel reacties over de eventuele waarde die je terug gaat krijgen wanneer je verkoopt. Ik denk dat dit eigenlijk helemaal niet relevant is, het gaat toch om woonplezier/genot?

De aanbouwprijs is wel aan de hoge kant, wellicht dat een pre-fab oplossing nog wat ruimte kan bieden. Uiteindelijk hebben wij ook 4 aannemers nodig gehad voor we op de juiste prijs/specificaties uitkwamen. Gewoon veel opvragen en alles naast elkaar leggen. 8)

[ Voor 45% gewijzigd door Mauritio op 27-01-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mauritio schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:05:
[...]

....
Ontopic:
Ik zie veel reacties over de eventuele waarde die je terug gaat krijgen wanneer je verkoopt. Ik denk dat dit eigenlijk helemaal niet relevant is, het gaat toch om woonplezier/genot?

...
Je bedoelt dat TS zijn vraag niet had hoeven stellen :? O-)
Pagina: 1