Hometrainer voor staand fietsen, voor zwaar lichaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-06 00:34
Ik wil graag afvallen. In het verre verleden heb ik een goede ervaring met een hometrainer en een workout waarbij ik begon met 30 seconden zitten, 30 seconden staan, 1 minuut zitten, 1 minuut staan etc tot de 3 minuten en dan weer afbouwen.

Dit ritme van zittend en staand fietsen gaf me genoeg variatie dat ik het uithield en een duidelijk doel waar ik naartoe fietste waardoor ik flink ben afgevallen indertijd.

Echter, mijn hometrainer ging toen stuk omdat deze eigenlijk niet gemaakt was om staand op te fietsen.

Nu wil ik dit weer oppakken en ben ik dus op zoek naar een hufterproof hometrainer waar ik wel staand op kan fietsen. Inmiddels weeg ik 110kg, dus hij zal het ook zwaarder te verduren krijgen.

Ik vind het erg lastig om iets te vinden op het internet dat aan deze specificaties voldoet. Kan iemand mij helpen? Weet iemand een goede winkel waar ik ook advies kan krijgen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:08
Je zoekt denk ik eerder naar een spinningfiets. Die zijn in ieder geval gemaakt voor continu staan/zitten.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
GermanPivo schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:06:
Je zoekt denk ik eerder naar een spinningfiets. Die zijn in ieder geval gemaakt voor continu staan/zitten.
Daar zat ik ook naar te kijken, maar ik hoef het hele vliegwielconcept niet. Het lijkt me onhandig dat ik niet gewoon kan stoppen met trappen en ik ben verder helemaal niet geïnteresseerd in trainen voor racefietsen o.i.d. Het lijken me ook oncomfortable apparaten (omdat ze een racefiets simuleren).

[ Voor 7% gewijzigd door Grotbewoner op 25-01-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Reinier

\o/

Is een crosstrainer een optie? Niet precies hetzelfde als staand fietsen. En je kunt niet zitten. Maar wie weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:52

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik wil niet je topic derailen, maar toch een zijspoor(pun intended)-duit in het zakje doen;

Mijn ervaring is dat je voor het stimuleren van vetverbranding beter lage-hartslaginspanning kunt doen door gewoon te fietsen of te wandelen, daar waar hoge-hartslaginspanning vooral spiergroei bevordert en minder lang vol te houden is. Je verbruikt dan vooral bloedsuiker en komt niet echt toe aan vetverbranding. Het voordeel van wandelen daarnaast is dat je het kan combineren met iets 'leuks' zoals geocaching, pokemon go, of, in mijn geval, fotografie.

Het kost wel meer tijd uiteraard en die moet je dan wel hebben.

Uiteraard moet je doen wat voor jou het beste werkt en als dat een hometrainer is, dan is dat natuurlijk helemaal gucci :)

[ Voor 9% gewijzigd door DirtyBird op 25-01-2023 14:43 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Staand fietsen of staan op de pedalen met een stevig gewicht is funest voor de fiets. Ik snap dat je dit een leuke workout vindt maar het zorgt voor veel druk op tandwielen en weet-ik-veel dus overmatige slijtage en defecten zijn onvermijdelijk.

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met de BikeErg van Concept2. Die kan tot 135kg aan.

Staan op de fiets zou ik echt mee kappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 12:23
Ongeacht dat veel trainers het adviseren is cardio is een slechte methode om af te vallen, het aantal calorien dat je verbrand zet geen zoden aan de dijk en de kans is groot dat je na zo’n training overeet.

De enige methode die ik erken is minder calorieën binnen krijgen dan je verbrand. Exact bijhouden wat je eet is hier essentieel en er zijn goede apps die dit makkelijk maken. Ten eerste om jezelf bewust te maken van wat je eet en ten tweede om structurele verbeteringen in je dieet aan te brengen (betere keuzes maken). Anders ben je binnen no-time weer terug bij af.

Bespaar jezelf veel frustratie en ga eens met een dietist praten om je huidige dieet te bespreken.

En als je dan toch wil sporten kies dan voor zware krachttraining. Elke kilo aan spier verbruikt X kcal, zelfs in rust.

[ Voor 8% gewijzigd door HenkEisDS op 25-01-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Goede wandelschoenen en een stappenteller kopen. En dan een schema opstellen hoever je gaat lopen (klein beginnen) en je daar ook aan houden! Stel jezelf een doel, bijvoorbeeld: "Volgend jaar ga ik de Vierdaagse van Nijmegen lopen".

[ Voor 27% gewijzigd door Yaksa op 25-01-2023 14:47 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou een goede spinning bike willen aanraden, die zijn echt gemaakt om dat soort trainingen op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Reinier schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:30:
Is een crosstrainer een optie? Niet precies hetzelfde als staand fietsen. En je kunt niet zitten. Maar wie weet.
Ik heb dit in de sportschool geprobeerd maar de verveling slaat hier te snel toe. Je kan ook lastiger even uitrusten zonder te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
DirtyBird schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:39:
Ik wil niet je topic derailen, maar toch een zijspoor(pun intended)-duit in het zakje doen;

Mijn ervaring is dat je voor het stimuleren van vetverbranding beter lage-hartslaginspanning kunt doen door gewoon te fietsen of te wandelen, daar waar hoge-hartslaginspanning vooral spiergroei bevordert en minder lang vol te houden is. Je verbruikt dan vooral bloedsuiker en komt niet echt toe aan vetverbranding. Het voordeel van wandelen daarnaast is dat je het kan combineren met iets 'leuks' zoals geocaching, pokemon go, of, in mijn geval, fotografie.

Het kost wel meer tijd uiteraard en die moet je dan wel hebben.

Uiteraard moet je doen wat voor jou het beste werkt en als dat een hometrainer is, dan is dat natuurlijk helemaal gucci :)
Voor mij toch liever de hometrainer + een leuke TV-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:08
Grotbewoner schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:24:
[...]

Daar zat ik ook naar te kijken, maar ik hoef het hele vliegwielconcept niet. Het lijkt me onhandig dat ik niet gewoon kan stoppen met trappen en ik ben verder helemaal niet geïnteresseerd in trainen voor racefietsen o.i.d. Het lijken me ook oncomfortable apparaten (omdat ze een racefiets simuleren).
Disclaimer: ik ben een wielrenner, dus wellicht wat biased.
Persoonlijk houd ik het nog niet 1 minuut uit op een hometrainer door de onnatuurlijke manier van weerstand die die apparaten bieden in vergelijking met een echte fiets. Een vliegwiel werkt daar veel beter bij. Ik herken ook wat je zegt over 'moeten blijven trappen' van een spinningbike, maar dat kan anders.. Ik gebruik zelf een apparaat waarbij ik het achterwiel uit mijn fiets haal en daar een vliegwiel voor in de plaats zet. Vervolgens erop ga zitten alsof het een spinning bike is, maar hij gedraagt zich 100% zoals een fiets doet: dus stoppen met trappen is = trappers stationair. Ook schakelen werkt gewoon, etc. Je kunt voorover zitten, rechtop of op de trappers gaan staan, precies wat je fijn vindt.

Een racefiets kopen om er in de zomer ook buiten rondjes mee te doen kan ik van harte aanbevelen, maar als je 100% binnen wilt blijven kan je ook naar zoiets kijken: https://www.wielrenner.sh...-bike-smart-fietstrainer/
Heel hufterproof bij het staan op de pedalen, je kunt het koppelen met routes die je kunt fietsen op het scherm voor je, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@matk89 wauw, zelfs de wind in je gezicht :p zitten er ook speakers in om toeterende automobilsten te immiteren? 8)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52
HenkEisDS schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:43:
Ongeacht dat veel trainers het adviseren is cardio is een slechte methode om af te vallen, het aantal calorien dat je verbrand zet geen zoden aan de dijk en de kans is groot dat je na zo’n training overeet.
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat dit klinkklare onzin is!
Door cardio bouw je conditie op, incl. spiermassa en zolang je rustig aan doet en je hartslag op een niveau houdt dat je denkt, dit hou ik wel een uur vol, dan val je 100% zeker af.

Uiteraard moet je meer verbranden dan erin gaat en is naast bewegen ook je voeding belangrijk als je wilt afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
DirtyBird schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:58:
@matk89 wauw, zelfs de wind in je gezicht :p zitten er ook speakers in om toeterende automobilsten te immiteren? 8)
De ventilatie is puur bedoeld als koeling. Dit soort trainers wordt ook gebruikt om erg intensief te trainen en zonder koeling is dat niet te doen omdat je lichaam de warmte zonder niet kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Kawa schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:00:
[...]

Door cardio bouw he conditie op, incl. spiermassa en zolang je rustig aan doet en je hartslag op een niveau houdt dat je denkt, dit hou ik wel een uur vol, dan val je 100% zeker af.

Uiteraard moet je meer verbranden dan erin gaat en is naast bewegen ook je voeding belangrijk als je wilt afvallen.
Dit. Plus timing. Na het avondeten zit je lichaam vol met relatief snelle brandstof. Als je dan een uur gaat wandelen verbrand je vooral dat en heb je risico dat je later op de avond weer honger krijgt.
Als je s ochtends voor het ontbijt gaat wandelen ben je 'leeg' en ben je op reserves aangewezen.

Disclaimer: neemt niet weg dat een lange wandeling altijd gezond is.
Disclaimer2: wel voldoende eiwitten eten om te voorkomen dat je spieren gaat verbranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 12:23
Kawa schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:00:
[...]

Door cardio bouw je conditie op, incl. spiermassa en zolang je rustig aan doet en je hartslag op een niveau houdt dat je denkt, dit hou ik wel een uur vol, dan val je 100% zeker af.

Je mist het grotere plaatje denk ik. Tuurlijk zul je afvallen als je een periode keihard gaat trainen (en niet overeet hierna), maar dit is net als een bepaald dieet volgen niet iets dat je permanent wil blijven doen (en wat de meeste mensen ook niet zullen volhouden). Je zult aanpassingen moeten doen in je dieet om je lagere gewicht aan te houden. Anders zitten die kilos er binnen no-time weer aan.

Dat jij (N=1) wel goede resultaten had is fijn om te lezen, maar het gros van de mensen overeet en valt hierdoor niet af (ik heb lekker gesport dus ik mag wel een tompouce) en zal weer aankomen zodra de intensieve sport wegvalt omdat er geen dieetaanpassingen zijn gedaan. Omdat het voor 90% van de mensen geen goede strategie is raad ik het af, jij bent blijkbaar een 10%er.

Cardio is verder erg gezond, dus het past zeker in een gezonde leefstijl, maar het zonder aanpassingen aan je dieet geen oplossing voor overgewicht.

En het kan echt super makkelijk zijn en je hoeft er niet eens veel voor te laten. Begin eens twee weken met alleen bij te houden wat je eet. Ga dan eens kijken naar het voer dat verantwoordelijk is voor de meeste calorien en probeer daar gezondere alternatieven voor te verzinnen. Een aardappel minder en een schep groenten extra zal voor niemand voelen als een straf en is daarmee veel beter vol te houden dan intensieve cardio.

Oh en had iemand alcohol al genoemd? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DirtyBird schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:10:
[...]

Dit. Plus timing. Na het avondeten zit je lichaam vol met relatief snelle brandstof. Als je dan een uur gaat wandelen verbrand je vooral dat en heb je risico dat je later op de avond weer honger krijgt.
Welnee, het duurt uren voordat dat beschikbaar is bij een normale avondmaaltijd.
Disclaimer2: wel voldoende eiwitten eten om te voorkomen dat je spieren gaat verbranden.
Je moet wel echt ontzettend je best doen om rhabdomyolyse voor elkaar te krijgen. Daar voor valt het ook erg mee, een normaal eetpatroon levert genoeg op om op lage tot normale intensiteit te sporten/bewegen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
HenkEisDS schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:49:
[...]

Je mist het grotere plaatje denk ik. Tuurlijk zul je afvallen als je een periode keihard gaat trainen (en niet overeet hierna), maar dit is net als een bepaald dieet volgen niet iets dat je permanent wil blijven doen (en wat de meeste mensen ook niet zullen volhouden). Je zult aanpassingen moeten doen in je dieet om je lagere gewicht aan te houden. Anders zitten die kilos er binnen no-time weer aan.

Dat jij (N=1) wel goede resultaten had is fijn om te lezen, maar het gros van de mensen overeet en valt hierdoor niet af (ik heb lekker gesport dus ik mag wel een tompouce) en zal weer aankomen zodra de intensieve sport wegvalt omdat er geen dieetaanpassingen zijn gedaan. Omdat het voor 90% van de mensen geen goede strategie is raad ik het af, jij bent blijkbaar een 10%er.

Cardio is verder erg gezond, dus het past zeker in een gezonde leefstijl, maar het zonder aanpassingen aan je dieet geen oplossing voor overgewicht.

En het kan echt super makkelijk zijn en je hoeft er niet eens veel voor te laten. Begin eens twee weken met alleen bij te houden wat je eet. Ga dan eens kijken naar het voer dat verantwoordelijk is voor de meeste calorien en probeer daar gezondere alternatieven voor te verzinnen. Een aardappel minder en een schep groenten extra zal voor niemand voelen als een straf en is daarmee veel beter vol te houden dan intensieve cardio.

Ik mis geen plaatjes. Ik heb het nergens over diëten gehad want daar geloof ik zelf ook niet in voor een lange termijn oplossing.

Wat je schetst is dat cardio niet helpt om af te vallen en krachttraining dat dan wel zou doen.
Daar geldt natuurlijk exact hetzelfde als je het over voeding hebt en bij krachttraining is het zelfs moeilijker om af te vallen omdat je vetverbranding veel lager is. Mensen met extreem overgewicht die willen beginnen met afvallen starten vaak met krachtraining omdat cardio gewoon nog geen optie is. Echter valt TS daar zeer waarschijnlijk niet onder.

Ik zie anders graag voorbeelden dat cardio niet helpt en krachttraining wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:22

j4y

Kawa schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:15:
[...]
Ik zie anders graag voorbeelden dat cardio niet helpt en krachttraining wel.
Ik wil het topic niet teveel vervuilen want TS geeft aan graag op een hometrainer te willen fietsen maar puur vanuit gewichtsverlies standpunt gesproken ben ik het wel eens met @HenkEisDS. Je kan ook veel podcasts op Youtube vinden over dit onderwerp, Jeff Nippard, Athlean-X, Huberman etc.

Stap 1 is uitvinden wat je onderhoud calorieën is. Daar zijn wel calculators voor (TDEE calculator). Vervolgens bijhouden wat je zoal eet op een dag en dan zorgen dat je 300-500 kcal onder onderhoud gaat zitten. Calorien in < calorien uit = afvallen.

Los daarvan is krachttraining een manier om je metabolisme te verhogen. Iemand zonder veel spiermassa zal 2300 kcal verbranden, dezelfde persoon die 2x per week traint kan misschien wel 2800 kcal verbranden (voorbeeld). Nu kan je elke dag dat verschil wegbranden op een cardio apparaat maar dat houdt niemand vol. En van 2800 500 kcal zakken om af te vallen is makkelijker dan van 2300 nog eens 500 kcal minder eten.

Bijv:
https://bell-coaching.com/training/cardio-voor-vetverlies/
https://physiqonomics.com/fat-loss/#training-for-fat-loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Het lijkt erop dat het apparaat waar ik naar zoek niet bestaat. Wordt het toch een spinner...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 05:07
Een roeimachine. Je gebruikt je hele lichaam (84% van al je spieren) en is zowel cardio als kracht, en natuurlijk heel veel calorieën verbranden. Ik zou zeggen probeer het eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:31

Agent47

I always close my contracts.

Het begint allemaal bij wat er in de kastjes en koelkast ligt.

Je kunt wel elke dag op de hometrainer gaan maar als je overal mayonaise op kwakt schiet het niet op.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
De Peleton kan 135kg aan. Het is aan de prijs maar ik (en vele) anderen kan hem zeker aanraden, en dat van iemand die in eerste instantie niet van fietsen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:15

FreakNL

Well do ya punk?

HenkEisDS schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:49:
[...]

Ik ben ooit van 108 naar 91 gegaan in een kleine 4 maanden met alleen maar;

Frisdrank en chips schrappen (als in, gewoon niet in huis hebben)
Alcohol alleen in het weekend
3xweek 45 minuten cardio op de hometrainer of buiten op de fiets…

Het hoeft dus idd niet heel ingewikkeld te zijn.

Ik zit nu wel weer op 97 btw. Net iets teveel. Maar dat heeft jaren geduurd, eigenlijk sinds 2017 komt er elke keer een KG bij. Ik doe vooral te weinig cardio op het moment. Eetpatroon niet verandert… Ik moet dus of minder eten of weer iets meer sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

SCIxX schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 07:42:
De Peleton kan 135kg aan. Het is aan de prijs maar ik (en vele) anderen kan hem zeker aanraden, en dat van iemand die in eerste instantie niet van fietsen houdt.
Peloton wordt toch niet ondersteund in NL?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
London schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:23:
[...]

Peloton wordt toch niet ondersteund in NL?
Excuus, daar was ik me niet bewust van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elleP
  • Laatst online: 06-06 12:42
Grotbewoner schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:24:
[...]
Ik denk dat je angst voor het vliegwiel niet helemaal terecht is. Alleen als je (bijna) helemaal zonder weerstand fietst word je, als je ineens stopt, aan je voeten meegesleurd.
Zodra je er een zinnige weerstand er op hebt staan, die je wel nodig hebt om staand te fietsen, rem je snel genoeg af als je stopt met trappen is mijn ervaring.

elleP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
elleP schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:00:
[...]

Ik denk dat je angst voor het vliegwiel niet helemaal terecht is. Alleen als je (bijna) helemaal zonder weerstand fietst word je, als je ineens stopt, aan je voeten meegesleurd.
Zodra je er een zinnige weerstand er op hebt staan, die je wel nodig hebt om staand te fietsen, rem je snel genoeg af als je stopt met trappen is mijn ervaring.
Ik bedoel meer dat ik het nut niet zo inzie voor mijn behoefte, maar misschien is het juist simpeler en steviger, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
KleineJoop schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 03:45:
Een roeimachine. Je gebruikt je hele lichaam (84% van al je spieren) en is zowel cardio als kracht, en natuurlijk heel veel calorieën verbranden. Ik zou zeggen probeer het eens uit.
Heb ik geprobeerd maar die wisseling van positie bij mijn training vond ik heel fijn. Blijkt nu dat ik de enige op aarde was met die wisseling, schijnbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Grotbewoner schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:09:
[...]

Heb ik geprobeerd maar die wisseling van positie bij mijn training vond ik heel fijn. Blijkt nu dat ik de enige op aarde was met die wisseling, schijnbaar.
Nee hoor, elke spinning les doet het ook. Er zullen alleen niet veel tweakers aan spinning doen.

YouTube: Spinning door Iris en Maureen - DeMIXthuis - DeMIX Fitness & Leefsti...

[ Voor 24% gewijzigd door Ernemmer op 28-01-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ernemmer schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:12:
[...]

Nee hoor, elke spinning les doet het ook. Er zullen alleen niet veel tweakers aan spinning doen.

YouTube: Spinning door Iris en Maureen - DeMIXthuis - DeMIX Fitness & Leefsti...
Bedankt, ga me toch maar eens op een spinner oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elleP
  • Laatst online: 06-06 12:42
Zeker wel, elke dinsdag ;)

Ik zou zelf naar een 2e hands profi model kijken, op mijn sportschool staan Keiser m3i's, de voorloper m3 zijn op mp goed te krijgen. Deze units worden dagelijks urenlang gebruikt en zelfs dan gaan ze jaren mee.

elleP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33
Huren een optie?
€50 per 4 weken en dacht dat je ook sportschool abbo erbij krijgt.
Toestel kan 160kg hebben.

https://www.basic-fit.com/nl-nl/all-in/all-in/smart-bike

Apparaat is ook te koop voor €1399,-

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon 73 op 05-02-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik ben uiteindelijk voor de Schwinn IC800 gegaan.

Mocht iemand dit topic later vinden, koop hem in Duitsland bij indoorcycling een winkel fysiek in de buurt van Keulen. Kortingscode "6prozent" voor 6 procent korting. Levering naar Nederland kost 60 euro leverkosten maar is dan nog steeds 230 euro goedkoper dan bij alle Nederlandse leveranciers die ik heb kunnen vinden.
Pagina: 1