Toon posts:

Draadloos toetsenbord voor Windows & Mac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik zoek een?
Toetsenbord voor Windows & Mac

Wat is je budget?
Geen exact budget, 150 euro vind ik wel oké

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb op het moment een MX Keys. Erg fijn toetsenbord, maar ik merk dat ik toch weer naar een mechanisch toetsenbord neig (of in ieder geval eentje met iets meer travel).
De MX Mechanical zou een mooie directe upgrade zijn, maar ik wil toch eerst even dubbelchecken of er geen andere opties zijn.
Wat ik fijn vind is dat dit een stevig toetsenbord is met een (grotendeels) metalen behuizing, en dat er echt rekening is gehouden met Windows en MacOS.

Het grootste nadeel van mijn huidige toetsenbord is dat de keycaps gewoon niet dezelfde kwaliteit zijn als de rest, omdat het eigenlijk gewoon een laptoptoetsenbord is. Bepaalde keycaps zitten schuin op het toetsenbord, aan de rand zijn er een aantal waar een van de haakjes is afgebroken van het in/uit tas schuiven, en bijv. mijn T toets begint slecht te reageren. Ik heb dus liever een toetsenbord dat níét probeert om zo dun mogelijk te zijn.

Andere opties waar ik naar heb gekeken is bijv. de ERGO K860, maar die lijkt dezelfde soort toetsen te hebben. Een ergonomisch toetsenbord vind ik wel fijn typen.

Voorheen heb ik altijd gaming toetsenborden gehad, mijn favoriet is nog altijd de ouderwetse Corsair Vengeance K70 of de K95 zonder RGB, maar ook de Steelseries Apex M750 vond ik heel fijn. Helaas hebben deze geen Windows + MacOS variant.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een Windows laptop en een Mac Mini, op beide systemen moet deze gebruikt kunnen worden. Het liefst draadloos te wisselen tussen beiden met een toets (zoals de 1-2-3 op mijn MX Keys).
Ook van belang dat ik op Windows links de Windows toets en rechts Alt heb, en op MacOS links Opt en rechts Cmd.

Qua omgeving is het zowel thuis als op kantoor. Thuis heb ik een goede microfoon, maar op kantoor moeten anderen geen last van mij hebben. Mag dus niet meer geluid maken dan de goedkope toetsenborden die op kantoor liggen (van die OEM rommel die gratis bij workstations zitten).

Ik hoop dat dit genoeg informatie is om mij iets aan te raden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee