Toon posts:

HPe BladeSystem C7000 upgrade Flex10/10d naar Flex20/40 F8

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:43
Ik heb hier 4 C7000 enclosures draaien in een stack link van 10Gbit met allemaal Flex 10/10D modules. Sommige blades hebben 10Gbit netwerkkaarten, sommige 20Gbit. Nu zou ik graag de interconnect ooit een upgrade willen geven naar 20Gbit. Daarvoor heb ik dus 8 x Flex 20/40 F8 modules voor nodig (en uiteraard andere NICs, wil ik de blades met een 10Gbit NIC ook op 20Gbit krijgen.

Maar, ... hoe begin je daaraan? Ik vind niet meteen in de documentatie van HPe hoe je aan zo'n upgrade begint. Ik vermoed een goed begin gaat zijn:
  1. Koop 8 Flex 20/40 F8 modules
  2. In elke C7000 enclosure in dezelfde interconnect bays steken en linken
  3. Factory reset
  4. Upgrade de firmware naar allemaal de laatste versie met VCSU
  5. Maar dan ... ?
Ik zou vermoeden van gewoon een 2e stack link naast de eerste aan te leggen met dezelfde uplinkpoorten naar externe switchen en dan de Flex10/10D's eruit nemen

Beste antwoord (via bucovaina89 op 25-01-2023 15:31)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 14:31

RammY

Dát!

Nou.. gewoon meestacken.

Zie pagina 24
https://support.hpe.com/h...n_US&docId=a00102212en_us

Horizontaal worden ze via de "achterkant" al gestackt.
Verticaal zul je ze moeten verbinden met elkaar.

[Voor 29% gewijzigd door RammY op 25-01-2023 15:29]

Deze advertentieplaats is te huur!

Alle reacties

• RammY

RammY

Dát!

Na het kopen zul je in ieder geval moeten kijken in de manual om aan de voorwaarden te voldoen:
Zie pagina 21.

Daarnaast is het een beetje de vraag hoe je je domain wil maken.
Ik neem even aan dat je je netjes aan de stacking richlijnen houd en dus nu alle 4 de C7000's netjes aan elkaar gekoppeld hebt zonder switches (qua stacking).

JeIk weet even niet of je de 10/10D's kan combineren met de 20/40 F8 maar anders zou je je huidige stack kunnen uitbreiden en dan wanneer je klaar bent je 10/10D's uit je stack kunnen halen.

Hiervoor moet je sowieso zorgen dat je modules op de juiste plek zitten icm de 10/10D's.
Zie https://support.hpe.com/h...ale=en_US&docId=c04312721
Pagina 6 en later.

Daarnaast is het de vraag in hoeverre je downtime mag hebben, anders is het een kwestie van documenteren wat je nu hebt qua uplinks en profielen, daaarna de boel swappen en opnieuw in regelen.

• bucovaina89
[b]RammY in "HPe BladeSystem C7000 upgrade Flex10/10d naar Flex20/40 F8"
Daarnaast is het een beetje de vraag hoe je je domain wil maken.
Ik neem even aan dat je je netjes aan de stacking richlijnen houd en dus nu alle 4 de C7000's netjes aan elkaar gekoppeld hebt zonder switches (qua stacking).

JeIk weet even niet of je de 10/10D's kan combineren met de 20/40 F8 maar anders zou je je huidige stack kunnen uitbreiden en dan wanneer je klaar bent je 10/10D's uit je stack kunnen halen.
De stack is volgens de richtlijnen, dual ring en dan 4 uplinkpoorten naar onze core switches.

Ik heb in de manual wel gevonden dat je de 10/10D's kan combineren met de 20/40 F8's. Dus bijv bay #1 en #2 Flex10/10D, #3 en #4 een 20/40 F8. Maar hoe je dat dan mooi laat samenwerken met het bestaande domein ... Geen idee :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Nou.. gewoon meestacken.

Zie pagina 24

Horizontaal worden ze via de "achterkant" al gestackt.
Verticaal zul je ze moeten verbinden met elkaar.

[Voor 29% gewijzigd door RammY op 25-01-2023 15:29]

• bucovaina89
Oh ja, nice! Ik had die verschillende configuraties gezien maar niet gelezen dat ze verschillende type flexen door elkaar gebruikten!

• RammY

RammY

Dát!

Misschien heb je ook wat aan het Cookbook (niet zeker of dit de laatste versie is)
https://support.hpe.com/h...ocDisplay?docId=c02616817

• bucovaina89
Thanks, die gaat me idd wel wat verder kunnen helpen naar ik vermoed :)

• RammY

RammY

Dát!

Succes :) het is een wondere wereld met die enclosures en de opties, soms ruk, soms leuk, maar vaak niet eenvoudig :)

• bucovaina89
Waarom ruk? :)

Wij doen er zelf niet zoveel magisch mee hoor, gewoon 4 enclosures, waar 4 blades nog onze VMware omgeving hebben draaien tot eind april. Alle andere blades zijn compute blades, veredelde workstations eigenlijk.

De 1e enclosure hebben we ooit nieuw gekocht in 2015. De 3 andere hebben we refurbished gekocht. Wel fijn want dan kan je er wat aan knoeien (tenzij het dan die stack link is natuurlijk :) )

• RammY

RammY

Dát!

Niet alles is zo vanzelfsprekend.
Bijvoorbeeld de positie waar je nu die 20/40 F8's zou moeten plaatsen tenopzichte van de 10/10D's.
Daar kijk je snel overheen en dan maar afvragen waarom bepaalde dingen niet werken.
Dat noem ik ruk :P

• bucovaina89
OK, ik bookmark dit topic ff voor als ik er ooit aan begin :)

• bucovaina89
@RammY : Ik vermoed dat de upgrade minder vlot gaat lopen dan ik verwacht had. Volgens mij gaan die alleen werken over interconnect bays #1 en #2, wat dan zou maken dat de oude Flex10/10D's eruit gaan moeten.

Alle andere interconnect bays gaan alleen met Mezzanine cards werken en volgens mij bestaan er geen NICs Mezzanine kaarten ....

Plus we hebben hier ook een paar WS460c blades draaien die een GPU hebben, en dan kan je die interconnect bays al helemaal niet gebruiken vermoed ik.

Wat denk jij?

• bucovaina89
oh wacht eens: https://support.hpe.com/h...c04344516&docLocale=en_US 8)

Mezzanine versie, dus het kan wel degelijk 20Gbit Ethernet via Interconnect bay 3/4!!!

• RammY

RammY

Dát!

Je had het dus zelf al gevonden :)

Dit bedoel ik dus met ruk, je moet de mezzannine kaarten op het juiste slot hebben zitten anders config je je tot je een ons weegt en werkt het niet.
Zo heb ik ooit ook een keer van alle blades de positie van de mezz kaart moeten aanpassen... mehhh :P

Maar dus geod even opletten wat voor jou de mogelijkheden zijn met of losse mezz kaarten of dat je al goede onboard nics hebt.
Of gewoon "duur" doen en voor alles 20G mezz kaarten bestellen natuurlijk :)

• bucovaina89
Ja het probleem is wat dat ik graag zonder downtime zou willen switchen. Dat gaat natuurlijk alleen met die mezzanine kaarten. Die zijn precies wel echt stevig aan de prijs! Ook refurbished.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee