Toon posts:

Met een TNT2 alleen 16 kleuren!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een oude computer (Soyo SY-6KE MoBo, P2 333, 128 mb Ram, en de gebruikelijke rest) een nieuwe videokaart gekocht een Sparkle SP5300T, TNT2 M64 met tv-out en 32 MB. Dit is een AGP kaart, en hiervoor had ik een S3 Virge PCI, die wel goed werkte. Nadat ik de kaarten heb verwisselt krijg ik wel beeld (de gehate 16 kleuren), maar als ik de drivers er over heen gooi, Geeft hij in Win98se Foutcode 10 aan, en werkt dus niet goed. En in Win2000 foutcode 25. Aan de drivers kan het niet liggen, want ik heb 3 verschillende geprobeert. Heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand is, want ik denk dat ik alles al zo'n beetje wel geprobeert heb. Zelfs na een compleet schone Win98 installatie doet ie het nog niet.
Ik heb in de bios geen settings veranderd, het enige wat ik heb gedaan is de PCI kaart eruit halen, en de AGP erin (natuurlijk wel in de AGP slot).

Pls Help|:(, Jeroen.

Verwijderd

Bij eigenschappen van deze computer (apparaatbeheer) heb je wel de oude S3 Virge verwijderd en zijn verder geen conflicten :?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ff alle drivers wegmikken van die S3. Heb je ook de detonator drivers geprobeerd?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 23:21 schreef GA!S het volgende:
ff alle drivers wegmikken van die S3. Heb je ook de detonator drivers geprobeerd?
Oude drivers haalt ie zelf toch weg :?

• [BoSS]
  • Laatst online: 07:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op donderdag 30 augustus 2001 23:19 schreef G4s het volgende:
Bij eigenschappen van deze computer (apparaatbeheer) heb je wel de oude S3 Virge verwijderd en zijn verder geen conflicten :?
==>
Zelfs na een compleet schone Win98 installatie doet ie het nog niet
Dat zal dan wel goed zitten he.... :?
Maar heb je in je BIOS de Primary Graphics Adapter (ofzoiets, ken niet heel m'n BIOS uit m'n kop) van PCI => AGP gezet ???

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 23:23 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

==>
[..]

Dat zal dan wel goed zitten he.... :?
Maar heb je in je BIOS de Primary Graphics Adapter (ofzoiets, ken niet heel m'n BIOS uit m'n kop) van PCI => AGP gezet ???
Dat hoeft niet is alleen voor als je 2 videokaarten hebt (pci en agp). Dacht ik hoor :?

Verwijderd

Topicstarter
De oude drivers haalt ie niet automatisch weg, maar ik heb ze eerst via opstarten in "veilige modus" weggehaalt, en toen de Nvidia drivers er overheen gegooit. Maar nogsteeds niets.
Hij wordt trouwens wel herkent, alleen geeft ie aan dat m'n grafische kaart niet goed geconfigureert is, of dat de drivers niet (goed) werken. (Windows he, altijd lekker duidelijk!) Er staat dus een uitroeptekentje achter de kaart in Apparaatbeheer (of hoe het ook mag heten).
In de Bios heb alles wat op PCI stond en waar ook AGP kan staan verandert. Maar het hielp nog niet echt veel.

• topper
  • Laatst online: 24-01-2023
Format c:/q en windows opnieuw installeren ;)

specs

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op vrijdag 31 augustus 2001 02:56 schreef topper het volgende:
Format c:/q en windows opnieuw installeren ;)
Jij werkt bij de afdeling Customer Care van de Vobis?

de betaler vervuilt

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op vrijdag 31 augustus 2001 03:09 schreef GA!S het volgende:

[..]

Jij werkt bij de afdeling Customer Care van de Vobis?
ROFLMAO ;)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Heb je al een BIOS-update voor je mainboard geprobeerd?
Ik heb al meer problemen gehad met TNT kaarten en wat oudere mainboards, een BIOS-update helpt soms... het kan ook zijn dat je AGP-poort net niet genoeg stroom kan leveren, maar dat betwijfel ik.

Verwijderd

Topicstarter
Format c: Methode had ik al geprobeert, en het hielp niet ( Schone installatie) Maar ik zal eens proberen m'n bios te updaten. Bedankt voor de adviesen!
Pagina: 1