Tenzij je de heleboel dupliceert, wat enorm veel kosten/tijd/personeel zal gaan kosten (meer dan twee keer zoveel) zit je nog steeds met het issue: Waar komt de boel binnen? En hoe snel kan je dat omzetten?
De kans is immers groot dat je dan namelijk meer redundantie hebt, maar twee ipv. een point of failure. Dit is interessant ALS het een langdurige storing betreft, maar ik vermoed dat je met deze korte duur niet eens het voorelkaar krijgt om geheel over te schakelen... Tenzij je ook weer thirdparty infra gebruikt wat ook weer een point of failure is (maar als je die toch al gebruikt...).
Een goede multicloud oplossing kan essentieel zijn voor je organisatie, maar zorgt voor een veel complexere infra, met veel meer bewegende onderdelen met enorme overhead en zou daardoor ook weer meer storingen kunnen opleveren (fouten in de redundantie).
Ik ben daar heel huiverig in om zoiets te adviseren. Wat ik wel heel belangrijk vind is dat bv. backups (ook) bij andere partijen staan dan je primaire (cloud) omgeving en dat je uitwijk scenario's klaar hebt staan om vlot over te stappen naar een andere partij ingeval van 'nood'...