Hoofdtelefoon met microfoon nabij mond gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusmars
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-01 11:43
De microfoon van mijn Logitech headsetje (corona-aanschaf, 25 euro) begint te kraken (vertellen mensen met wie ik praat: ik hoor het zelf niet). Nu wil ik iets nieuws kopen en daarin twee functies combineren: een redelijk tot goede over-ear hoofdtelefoon, en dan daaraan een microfoon die ik dicht bij mijn mond kan draaien. Of, liever, in de hoofdtelefoon inpluggen. Klein in te pakken in mijn rugzak. En graag Bluetooth maar ook een draad met een 3,5” jack. “Gaming headsets” komen in de buurt, maar die zijn nogal onbescheiden en groot en niet bedoeld om mee te nemen. “Office headset” vindt alleen on-ear hoofdtelefoons.
.
Helaas kan ik nergens, ook hier bij Teakers niet, een selectieknopje vinden voor “microfoon nabij je mond”. :X Jammer! Hoe kan ik daarop wel zoeken? Tips?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14
Je kunt hier een kijkje nemen; dit zijn de Teams gecertificeerde headsets en dan gefilterd op 'premium microfoon' en 'over-ear':
https://www.microsoft.com...36?filterIds=45,52&page=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

*KNIP* hier is een Topic Report voor

@Titusmars dat er niet op te filteren is komt omdat het niet terzake doet. Je zit met de richting en de gevoeligheid van de microfoon. Een gevoelige en richting gevoelige mic hoeft niet bij je mond te zitten, maar kan prima op een afstandje.

Ik weet niet of je altijd alleen zit, maar is zo'n handsfree speaker (Jabra speak 510 oid) een optie?

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 26-01-2023 08:05 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusmars
Dank je @The Eagle !
Je zit met de richting en de gevoeligheid van de microfoon. Een gevoelige en richting gevoelige mic hoeft niet bij je mond te zitten, maar kan prima op een afstandje.
In "normale" omstandigheden, ja. Wat ik zou fijn vond aan mijn Loigitech dingetje is dat er een plopkapje op de mic zit (en toen het versleten was heb ik nieuwe gekocht, zelfs), zodat buiten bellen niet op de eerste windvlaag onmogelijk wordt.
Die Jabra speakers zijn fijn, inderdaad, maar idd alleen als je er een kamertje omheen hebt ;) Véél goedkoper en veel multifunctioneler: de JBL Go 3: die zit nu vaak in mijn tas.

Dank je @itsjohan !
de Teams gecertificeerde headsets
Da's een praktische link - maar ik vrees dat de alleen de MS Teams certificering al weer een paar tientjes aan de prijs toevoegt.

Misschien is de kern: ik wil één apparaat. Met mic, plopkap, over-ear en opvouwbaar. En als ik die gevonden heb wil ik nog overwegen of ik het geld over heb voor actieve noisecanceling. Enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:56
Deze voldoet ;)
https://www.jabra.com/bus...evolve2-85##28599-989-999

Wel meteen de vraag waarom je perse over ear wilt?
Voor muziek gebruikte ik jarenlang de Sony Xm2. Maar bellen is daarmee echt uitgesloten. Daarvoor gebruikte ik juist een simpele on ear Jabra met mic beam. Het is even wennen, maar voor office gebruik was dit echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor muziek gebruikte ik jarenlang de Sony Xm2. Maar bellen is daarmee echt uitgesloten.
Vanwaar? Ik gebruik mijn XM2 voor teams meetings. Het primaire minpunt (of zo goed als het enige imo) is precies probleem van TS: Doordat microfoon niet dicht bij je mond zit, maar gewoon ergens in de oorschelp, pakt hij elk geluid uit de omgeving op. Terwijl mijn gaming headset die ik thuis gebruik met uitschuifbare mic ik nog kan gebruiken terwijl de robotstofzuiger luidruchtig bezig is, zonder dat iemand het hoort.

Maar buiten dat punt om, heb ik echt geen problemen met bellen ermee. Overigens wat ik wel doe is altijd hem op ambient geluid zetten als ik bel, zodat ik mijn eigen stem ook hoor. (Zelfs zonder noise cancelling isoleert hij veel beter dan mijn over-ear gaming koptelefoon).

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 14-02-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
Sissors schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:38:
[...]

Vanwaar? Ik gebruik mijn XM2 voor teams meetings. Het primaire minpunt (of zo goed als het enige imo) is precies probleem van TS: Doordat microfoon niet dicht bij je mond zit, maar gewoon ergens in de oorschelp, pakt hij elk geluid uit de omgeving op. Terwijl mijn gaming headset die ik thuis gebruik met uitschuifbare mic ik nog kan gebruiken terwijl de robotstofzuiger luidruchtig bezig is, zonder dat iemand het hoort.

Maar buiten dat punt om, heb ik echt geen problemen met bellen ermee. Overigens wat ik wel doe is altijd hem op ambient geluid zetten als ik bel, zodat ik mijn eigen stem ook hoor. (Zelfs zonder noise cancelling isoleert hij veel beter dan mijn over-ear gaming koptelefoon).
Exact wat je zegt. Voor bellen (voor de tegenpartij) was de xm2 gewoon slecht. Dat maakte bellen in een niet stille omgeving echt een nogo.

Dus ja een beam mic is in een drukke omgeving bijna een must

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusmars
Het is de Kofire BG-05 geworden. Blij mee! En voor minder dan 1/10 van de prijs van de Jabra @McMark
Dank jullie wel!
T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMark
De reviews beloven niet veel goeds om eerlijk te zijn! Maar veel plezier ermee
Pagina: 1