Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juk
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-03-2024
Hallo,

Mijn vrouw en ik hebben nu allebei een Samsung A50.
De accu's beginnen wat na te laten.
Daarom ben ik aan het bekijken wat handig is: nieuwe accu's laten plaatsen of nieuwe telefoon kopen.

Eigenlijk hebben we allebei genoeg aan een basismodel.
Wat doen we erop: bellen, whatsapp, mail lezen of eens op internet kijken, af ent oe eens foto maken.
Wat vinden we belangrijk: fatsoenlijke accu
Merk: liefste samsung, die hebben we al vele jaren naar tevredenheid.
Budget: zo ergens max 230 a 2500 euro per telefoon.

Ik zie zelf de bomen door het bos niet meer qua basismodel Samsungs.
Wat is nu een goeie? Welke kan met gemak weer een paar jaartjes mee?

Als we de prijzen weten van een geschikte telefoon, kunnen we dan de keuze maken.
GSM kopen of huidige GSM repareren cq nieuwe accu.
De vrouw denkt dat een nieuwe GSM het handigste is omdat die dan weer een paar jaar mee gaat.
Daar zit misschien wel wat in, maar ik wil gezien de huidige prijzen van alles het nog even afwegen :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Samsung A53 kost 313 Euro en is de opvolger komende van een A50. De A54 zal binnenkort uitkomen, maar de A54 krijgt nog 4 jaar updates.
product: Samsung Galaxy A53
Samsung A33 kost 245 Euro.heeft dezelfde processor als de A54. Scherm is iets kleiner in een grotere behuizing dus wat dikkere randen op de A33. En de camera is wat minder op de A33 plus software support stopt een jaar eerder.
product: Samsung Galaxy A33
Je kunt in de Pricewatch toestellen vergelijken:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1800114;1800072/

Er zijn nog wel andere modellen te vinden, al dan niet via grijze import, maar dit zijn de twee meest logische modellen om naar te kijken.
De A53 is het best verkochte model wereldwijd van Samsung, dus makkelijker om aan hoesjes te komen, te repareren mocht het nodig zijn, etc. Maar A33 zal ook gewoon voldoen en zit precies in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Zowel de A33 als de A53 heeft een fatsoenlijke accu, dus ze zouden allebei zeker moeten voldoen aan jullie eisen.

En er komt dit jaar ook een opvolger voor de A33: nieuws: Renders tonen Samsung Galaxy A34-smartphone

En waarschijnlijk komen die nieuwe modellen in februari of maart al uit, dus het is wellicht het wachten waard. Dan kunnen jullie de nieuwe toestellen nog overwegen of gebruik maken van een eventuele prijsdaling van de A33 of A53.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

@Juk en wat is het geworden qua telefoon? Zelf had ik mijn oog namelijk ook op de A33 laten vallen. Met de prijzen die ik nu zie voor een A33, A53 en A52s ook de meest aantrekkelijke (denk ik).

@swhnld ik lees zo de prijzen die je eind Januari 2023 noemt, maar was er soms een of andere cashback actie geweest die al in die prijzen verrekend was? Ik weet niet of het je toevallig nog bij staat.

Met een A34 in aantocht had ik verwacht dat de prijzen nog steeds zo laag zouden zijn (of nog lager), maar ik ben blijkbaar net te laat gaan zoeken naar een telefoon |:( Prijzen van A33, A53 (en A52s) liggen weer een stuk hoger nu.

P.S. ik wil geen topic hijacken. Gewoon serieus benieuwd wat het nu geworden is voor Juk en hoe hij tot het besluit is gekomen en daarnaast inderdaad geschrokken van de lage prijzen die nu foetsie zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 18-04-2023 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
@Gim prijzen fluctueren enorm. Goed blijven opletten op een aanbieding.
Schrijf je ook in bij Samsung als Member, daar loopt nu ook een 10% kortingsactie op een aantal modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:29:
Prijzen van A33, A53 (en A52s) liggen weer een stuk hoger nu.
De prijs van de A33 is niet veel hoger geworden en ligt nog altijd onder de 300 euro (die 245 euro was een korte uitschieter). De A34 is inmiddels ook al gezakt naar onder de 350 euro (met een goede aanbieding kan die de komende maanden ook wel eens kort onder de 300 euro zakken). De A53 is inderdaad wel duurder geworden en de A52s is hoogstwaarschijnlijk zo duur omdat de voorraad bijna op.
Pagina: 1