Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gewoon gamen, wellicht eerst 2K, maar misschien op zeer korte termijn 4K. Mijn 2K scherm is 144hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen hard limiet, volgens mij kan je dat ook moeilijk als je een 4090 in de build zet. Maar ik wil ook niet "nutteloos" veel geld besteden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, scherm, windows licentie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een systeem samenstellen waarbij ik weer minimaal 5 jaar vooruit kan. Mijn huidige systeem heeft ook ongeveer zo lang volgehouden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet gebonden aan Intel/AMD, ik zou wel graag weer Nvidia als videokaart hebben. Verder ben ik helemaal niet merkgebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Bekijken of de build die ik heb wel goed is, en eventueel goede alternatieven geven.
Ik heb onderstaande build gemaakt aan de hand van een eerder gevonden post met een 4090, in combinatie met de BBG van December:
Alle adviezen worden meegenomen.
Vooral gewoon gamen, wellicht eerst 2K, maar misschien op zeer korte termijn 4K. Mijn 2K scherm is 144hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen hard limiet, volgens mij kan je dat ook moeilijk als je een 4090 in de build zet. Maar ik wil ook niet "nutteloos" veel geld besteden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, scherm, windows licentie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een systeem samenstellen waarbij ik weer minimaal 5 jaar vooruit kan. Mijn huidige systeem heeft ook ongeveer zo lang volgehouden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet gebonden aan Intel/AMD, ik zou wel graag weer Nvidia als videokaart hebben. Verder ben ik helemaal niet merkgebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Bekijken of de build die ik heb wel goed is, en eventueel goede alternatieven geven.
Ik heb onderstaande build gemaakt aan de hand van een eerder gevonden post met een 4090, in combinatie met de BBG van December:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 355,79 | € 355,79 |
1 | Moederborden | Gigabyte AORUS Z790 ELITE AX | € 299,- | € 299,- |
1 | Videokaarten | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom | € 1.899,- | € 1.899,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 139,95 | € 139,95 |
1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 | € 65,- | € 65,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 162,30 | € 162,30 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W | € 198,75 | € 198,75 |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 1TB | € 104,90 | € 104,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.224,69 |
Alle adviezen worden meegenomen.