Toon posts:

G4 lampjes vervangen voor led

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Mijn vraag

Wij hebben boven het fornuis een afzuigkap met 4 lampjes. Er waren er twee van stuk dus even open gemaakt en gekeken wat er in hoort.

G4 dus en maximaal 12v en 20 watt. Dus ik denk ik doe er direct led in.

1e vervangen, niks aan de hand. 2e vervangen, niks aan de hand. 3e vervangen, niks aan de hand. Alle 4 de lampen deden het dus perfect.
Toen de 4e vervangen voor led en plots wilde ze lampen niet aan, flikkert 1x heel rap en daarna dimmen ze langzaam tot geen licht. Doe ik 1 oude halogeen er weer in doet alles 't weer. Zit nu dus met 3 vervangen lampjes en 1 oude halogeen. Als die stuk gaat doet niks 't meer dus :+

Hoe kan dit? Wat doe ik fout? Gaat om deze lampjes:

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Beste antwoord (via Oekol op 24-01-2023 20:25)

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:43
Ja zo gaat dat helaas vaker. Je dimmer of driver heeft een minimum vermogen, en de leds zijn te zuinig. Je zult dus ook nog op zoek moeten naar een passende (LED) driver, of je moet inderdaad 1 van de oude lampen laten zitten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:43
Ja zo gaat dat helaas vaker. Je dimmer of driver heeft een minimum vermogen, en de leds zijn te zuinig. Je zult dus ook nog op zoek moeten naar een passende (LED) driver, of je moet inderdaad 1 van de oude lampen laten zitten.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:39
Wat hierboven wordt gezegd. Je zult een trafo AC moeten kopen die al vanaf 0 watt werkt.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05
Zelf ook tegenaan gelopen met een afzuigkap met 2 lampjes. Ik ben terug gegaan naar 2x10w halogeen (ipv 2x20w).
Idd jammer, maar het knipperen wat ze bij mij deden was niet te harden.

[Voor 3% gewijzigd door ArnieNFW op 26-01-2023 16:09]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
ArnieNFW schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:08:
Zelf ook tegenaan gelopen met een afzuigkap met 2 lampjes. Ik ben terug gegaan naar 2x10w halogeen (ipv 2x20w).
Idd jammer, maar het knipperen wat ze bij mij deden was niet te harden.
Ze knipperen niet met 1x oude halogeen er in dus dat is prima. Voor nu dus opgelost en als die halogeen op is vervangen voor nieuwe. Qua lichtverschil is het gelukkig vrijwel niet aanwezig

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee