Toon posts:

[linux] 2 problemen bij installatie [/linux]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste wil het multiboot programma maar niet installeren. Ik krijg constant een foutmelding en kan alleen maar skippen..

Ik draai windowsME ernaast.

Ten tweede kan linux mijn monitor / videokaart niet vinden, zodat ik uit de lijst een custom moet kiezen...

Als ik hierna de resolutie / frequentie / vert sync ingeef, en 'm dan probe dan is me hele scherm corrupt en zie ik niks duidelijks meer, .. moet de hele tijd installatie opnieuw beginnen

Ik heb een aantal verschillende mogelijkheden geprobeerd van resolutie / freq / vert sync.. inclusief de laagste waarden, maar niks werkte.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt..

Oh ja, ik draai red hat linux 6.0

Verwijderd

Oude distributie, nieuwe hardware ?? RedHat 6.0 is bejaard hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik weet het, maar ik wil deze gebruiken aangezien deze precies hetzelfde is als op school.

Iemand anders misschien een oplossing?

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 18:17

Struis

Tis wat he.....

Ik heb hetzelfde probleem !!

(Als ik redhat 7 installeer)

Krijg een vage foutmelding over beeldscherm en kan ook niet lilo installeren.
Installatie rond hij echter wel af alleen ik kan niet in grafische modus komen......

En kan alleen met bootflop in textmodus komen.

Verwijderd

lilo moet binnen de 1024 sector grens blijven dat is het dus niet dus ghiost je me partitie en deel 1st je linux partities in en dan je me part dan lukt het wel.

als je probo's hebt met je monitor probeer de generic 1024x786 60Hz en 800x600 72 hz is erug standaard.

en probeer eens meer docs te lezen helpt ook een stuk

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Ten eerste de boot sector moet binnen de 8GB blijven anders doet lilo het niet. Waarschijnlijk heb je voor ME al 15 GB gereserveerd aan het begin van je schijf. Dan moet je met fdisk je hele partitietabel even overhoop gooien en het allemaal goed zetten. Indeling:

2 GB ext2 Linux
100 MB swap Linux
6 GB Windows

De rest moet je zelf weten.

Tweede:

Niet in de installatie de videokaart en de monitor gaan probe dat schiet niet op. Moet je erna doen met Xconfigurator of xf86config. En dan moet je het proberen.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Installeer ipv LiLo eens GRUB. Werkt wel lekker en moet lukken!!

Ikzelf gebruik overigens de OS/2 bootmanager (nadeel: kost je een primary partition entry). Wat ook kan, is BootMagic installeren (onderdeel van PartitionMagic).

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
Okay dan, bedankt voor de reacties *D.. zal het proberen
Pagina: 1