Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edumont
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik kan niet meer inloggen op mijn user op mijn persoonlijke pc met Windows for Education.

Enige tijd geleden, toen ik nog student was, heb ik via SURFspot een Windows Key aangeschaft voor mijn persoonlijke pc. Deze is in principe levenslang geldig en ik heb ca. 3 jaar van genoten.

Voor de ene of andere reden kan ik sinds gisteren plotseling niet meer inloggen op mijn user profiel op deze pc. De users in Windows for Education zijn gekoppeld aan je studentaccount bij de onderwijsinstelling en je kan het blijkbaar niet ontkoppelen van elkaar. Bijzonder is dat ik wel kan inloggen op andere profielen met andere studentenaccounts, bv. de user van mijn vriendin werkt prima, alleen de mijne is off-limits.

De foutmelding die ik dan krijg is iets in de richting van "Cannot sign into this profile". Ik kan ook niet via Mijn PC de login bypassen om bij mijn bestanden in de c/ drive te komen, ik krijg daar geen toegang zonder een admin account. Mijn user was de admin account op deze pc, de account die dus niet meer werkt, en ik kan geen nieuwe admins toevogen zonder admin rechten. Ik zit dus met een hele bijzondere situatie, ik overweeg oprecht om de hele pc te resetten en (nieuwe) windows helemaal opnieuw te installeren maar ik zou heel graag al mijn documenten en bestanden kunnen redden...

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Windows 10 for Education/Students

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Contact opgenomen met de helpdesk van mijn universiteit, ze hebben nooit van dit soort problemen gehoord en kunnen helaas niets voor mij betekenen. Samen uren op google gezocht naar oplossingen maar geen geluk gehad. Helpdesk heeft bevestigd dat het niet aan mijn student account ligt, die is actief en ik kan prima online inloggen op mijn student account.

Heb alle advies op de Microsoft forums geprobeerd behalve een programa downloaden die corrupte profielen herstelt. Ik heb daar weinig verstand van en wil het probleem niet erger maken dan het nu al is. Ik doe geen rare dingen online, gewoon gamen, werken en series kijken op Netflix. Ik heb gisteren geen updates uitgevoerd. Ik zette toen mijn pc op stand-by en toen kon ik ineens niet meer inloggen. Dit is een erg pijnlijke situatie...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Met die accounts kan ik je niet helpen.
Ik heb die user accounts, gekoppeld aan een Windows account nooit vertrouwd

Maar die bestanden zou je kunnen redden met een Linux Live USB stick.
Je zal dan wel een andere PC moeten hebben om die Live Stick te maken.

Soms ben ik bijna gelukkig