Toon posts:

verlichting werkplaats

Pagina: 1
Acties:

• john7119
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-02 12:43
Hoi iedereen,

ik heb een werkplaats van 60 vierkante meter en daar heb ik 8 licht aansluitpunten. Mijn vriendin is gevoelig voor veel soorten LED lampen, het knippert haar aan haar ogen. Zelf heb ik hier weinig last van.

Verder heb ik zelf wel veel moeite met de steeds fellere vaak ook blauw achtige verlichting. Maar gelukkig komt er ook steeds meer LED licht dat prettiger aan de ogen is.

Ik zit zelf aan LED lampen te denken ivm energieverbruik, en dan bij voorkeur een kleurtemperatuur van 2700 Kelvin. Ik zoek licht waarbij je nog wel een goed contrast kunt zien en vooral licht dat niet knippert.

Misschien is dit een wat ongebruikelijke vraag, maar kunnen jullie mij hier bij helpen? Equivalent gloeilampvermogen zal denk ik rond de 60 - 80 Watt moeten zijn, meer lijkt mij te veel.

Zelf had ik deze lamp van Philips gevonden, geen idee of het wat is, maar het heeft wel een redelijk goed getal wat betreft kleurweergave (CRI):

https://www.lighting.phil...s/929003058102_EU/product

Ik ben benieuwd of jullie nog adviezen hebben...

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-02 16:30
Voor "knippervrije" led verlichting kun je eens kijken naar hoogfrequent armaturen :
https://naturalite.nl/hoogfrequent-armaturen/

of deze ook voor particulieren voor een redelijk bedrag te verkrijgen zijn weet ik niet, maar dan heb je in ieder geval de info :)

• john7119
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-02 12:43
@dragoncry bedankt voor de link!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee