Toon posts:

Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mr. Angier
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-02 14:52
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Videokaart voor mijn verder al in elkaar gestoken PC. Ik heb gewacht met upgraden van de kaart tot de prijzen wat normaler werden. Denk dat het zolangzamerhand wel tijd wordt om het beestje zijn laatste piece te geven.

Wat is je budget?
Ik zit zelf met een budget rond de 500 in mijn hoofd. Dit komt vooral omdat dat ongeveer de prijs is van de kaart waar ik naar aan het kijken ben (3060 ti)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een dikke intel CPU dus ik wil eigenlijk gewoon een intel, nvidia setup. Voornamelijk omdat mijn huidige AMD kaart al sinds dag 1 een soort van vliegtuigmotor is en dit toch wel wat wegneemt van mijn gaming experience.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord is een z690 DDR4 met 32 GB ram en een i5-12600KF, voeding van 650 watt, vgm is dat wel genoeg voor wat ik zoek

Ik speel op dit moment op een 1080 P monitor en heb daarnaast een 2de monitor die ook 1080p is
In de toekomst wil ik wel upgraden naar een 2k monitor maar ik wil eerst een kaart hebben die dat ook kan hebben.
Het doel voor nu is voornamelijk om mijn enorme backlog te gaan spelen. Denk hierbij aan de zwaardere 3d werelden waaronder RDR2, No man's sky, Horizon, God of War en dergelijke.
Mijn doel is dan ook om deze games op het hoogst mogelijk te draaien.

Graag zou ik wat advies van jullie hebben. Ook om misschien niet de hele videokaart weer af te moeten schrijven maar hem eventueel nog weer te kunnen verkopen. Op dit moment heb ik een r9 290 4gb van +- 10 jaar oud.

Ik ben van plan een 3060 TI te kopen omdat dat volgens mijn onderzoek een hele dikke kaart is voor 1440p gaming op dit moment. Maar aangezien ik nog niet zo'n monitor heb en eigenlijk ook niet echt als doel heb om deze binnenkort aan te schaffen ben ik opzoek naar wat advies en eventuele ervaringen met GPU's uit dit prijs segment. Ik ben gewoon opzoek naar een kaart die mij mijn backlog laat uitspelen en lekker mee gaat voor tenminste 2 jaar. Het liefst heb ik zelfs een kaart die wat geundervolt kan worden zodat die niet zoveel lawaai maakt want dat vind ik erg vervelend.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:53
Wat is het merk en type van de voeding?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:28
Je kan ook kijken naar een 2e hands 3080. Hoewel die soms meer tegen de 550-600 aanlopen.
Maar een 3080 is wel een poepie sneller dan de 3060Ti

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Voornamelijk omdat mijn huidige AMD kaart al sinds dag 1 een soort van vliegtuigmotor is
Dat ligt geheel niet aan het merk van de GPU zelf, AMD en NVidia beslissen niet welke koeler een fabrikant op dat ding zet. Bij GPU's van zowel NVidia als AMD zijn er zowel uitvoeringen die stil zijn als uitvoeringen die luidruchtig zijn. Denk dus niet dat het geluid wel goed zit omdat je een NVidia neemt, als je geluid belangrijk vindt moet je echt gewoon naar reviews van specifieke uitvoeringen kijken.

Niet dat ik zeg dat je per se AMD moet nemen hoor. De 6700XT en 6750XT en de 3060Ti zijn met hun huidige prijzen allemaal prima.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Guus...
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:57
De kaart die je nu hebt staat volgens mij bekend als een hele luide kaart. Dat staat verder los van het merk chip zie onder de koeler zit. Alles wat je nu kan kopen zal dus stiller zijn.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

290 reference zeker? Tsja, er is een reden waarom AMD + blower = straaljager word gezien. Ik zou bijna zeggen dat alles een verbetering is maar je kan vast wel iets vinden wat het voor elkaar maakt om luider te zijn (5700XT Evoke misschien).

• Mr. Angier
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-02 14:52
GarBaGe schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:19:
Je kan ook kijken naar een 2e hands 3080. Hoewel die soms meer tegen de 550-600 aanlopen.
Maar een 3080 is wel een poepie sneller dan de 3060Ti
Maar heb ik dat nodig voor wat ik ermee wil doen? T scheelt nogal in de centen en dan moet ik 2dehands gaan kijken, zit ook niet echt makkelijk qua vervoer :)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
nvm

[Voor 96% gewijzigd door freaky35 op 25-01-2023 14:39]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:28
Mr. Angier schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Maar heb ik dat nodig voor wat ik ermee wil doen? T scheelt nogal in de centen en dan moet ik 2dehands gaan kijken, zit ook niet echt makkelijk qua vervoer :)
Dat is jouw keuze.
Maar het performance verschil tussen een 3060Ti en een 3080 zit op 30%-50%
Zie bijvoorbeeld: https://premiumbuilds.com...080-benchmark-comparison/

Persoonlijk vind ik nu een nieuwe 3060Ti kopen niet een hele goede optie.
Over een maand of 2 a 3 komt vermoedelijk de 4060 op de markt tegen waarschijnlijk vergelijkbare prijs, maar veel betere performance.
Een 2e hands geeft je dan beter performance voor je geld.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-02 20:15
op 1440p met een 3060ti is niet top hoor..
Zelf speel ik met 1440p @165hz met een 6800XT. (Die toch veel beter presteert als een 3060ti)
Deze vind 120 fps met warzone2 net oke. dan houd het wel op..

dus voor toekomst is een 3080 beter voor je. haal je tenminste nog fatsoenlijk fps straks...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee