Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thofra01
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07 17:55
Hallo,
Ik hoop dat ik hier op het goede adres ben. Ik heb op mijn studentenkamer in de buurt van mijn bureau maar twee (ongeaarde) stopcontacten. In de hele kamer zitten overigen maar vier stekkers. Het liefst zou ik meer (geaarde) stopcontacten hebben maar dit is een oud huurhuis dus vrees dat dit niet zo makkelijk voor elkaar te krijgen is.

Omdat er maar twee stopcontacten bij het bureau zitten ben ik afhankelijk van stekkerblokken.
Nu heb ik met mijn hobby door de jaren heen redelijk wat elektronica verzameld en wil graag weten of ik momenteel een veilige opstelling heb voor mijn apparatuur.

Hieronder een schema met de aangesloten apparaten, blok 2 zet ik elke avond weer uit, blok 3 zet ik aan als ik de speakers gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LJLH2oJ2PPwT4Utc34f42_Z_Ac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JI5NqRbSaVfug1MukjOvQsRX.png?f=user_large

Ik ben ervan bewust dat je liever niet meerdere stekkerblokken achter elkaar aansluit maar in deze situatie is hier geen andere optie voor :| . Is dit in deze opstandigheden te overzien of brengt dit toch risico's met zich mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9j0p5sldHCeZLlZ-ZjOoqIt0tC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRuvzmv2IYfgGT2nMly3VPns.jpg?f=fotoalbum_large

Blok 2 zit ingebouwd in mijn bureau, deze heeft alleen wel weinig ruimte aan de bovenkant om te 'ademen'. De onderkant en achterkant zit wel vrij. Is dit voor de rest veilig?

Ik vraag dus vooral om advies en of dit verder een acceptabele opstelling is. Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Thofra01 op 24-01-2023 15:10)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Alles bij elkaar is nog geen 1 kW.
Ik zie er geen probleem in, zolang de stekkerblokken maar van goede kwaliteit zijn.
'Ademen' oftewel ventileren is niet nodig voor een stekkerblok, wel voor de eventueel daar ingestoken adapters.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Alles bij elkaar is nog geen 1 kW.
Ik zie er geen probleem in, zolang de stekkerblokken maar van goede kwaliteit zijn.
'Ademen' oftewel ventileren is niet nodig voor een stekkerblok, wel voor de eventueel daar ingestoken adapters.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:31

Bob Popcorn

Plop!

Je mag een groep tot ongeveer 3200w belasten, en tot 3600w gaat het goed, dan klapt je zekering/automaat er uit. ~700W is niet zo spannend, en kan prima in deze opstelling.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofra01
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07 17:55
Bedankt voor de reacties, weet ik genoeg!