Toon posts:

Oplichting van oude werkgever melden?

Pagina: 1
Acties:

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een tijd geleden bij een werkgever gewerkt waar ik zelf ontzettend spijt van heb (achteraf) en waar ik dingen heb gezien die niet door de beugel kunnen, het neigt tegen oplichting aan. En nu ik er al even weg ben blijf ik nog altijd van mening dat het niet in de haak is wat het bedrijf doet. Meerdere keren gedacht om het ergens te melden, maar m'n partner zegt dat ik het los moet laten.

Dat is vrij lastig als je merkt dat het bedrijf nog altijd doet wat het deed voor ik er werkte en tijdens mijn werkzame periode daar: beloftes maken en niet nakomen, klanten laten betalen, garantiezaken niet afhandelen, mensen van een kluitje in het riet sturen en niet leveren wat besteld is. Ik zie nog altijd dat er orders worden geplaatst en klachten staan op Trustpilot. Op Google wordt continue de naam van het bedrijf gewijzigd om de reviews weg te krijgen en hij staat hoog bovenaan Google met een eigen review website waar uiteraard alleen maar positiefs op te lezen is. Het is allemaal erg gehaaid.

Ik wil het liefste dat men weet dat je niet met dit bedrijf in zee moet gaan. Het ergste is nog dat de eigenaar onder twee namen opereert en nog voor 50% in een ander bedrijf zit wat exact hetzelfde doet. Benieuwd wat een ander hiermee zou doen, aangezien het aan mij blijft vreten. :)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:28
Zijn er intussen geen wetten tegen nep reviews? Kan je misschien een melding doen bij ACM misschien dat die er iets mee doen.

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:13
Tim "modern Jesus" Hofman bellen van Boos.

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-02 20:38
*knip* Offtopic. Dit voegt niets toe.

[Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 24-01-2023 15:06]

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:18
Ik zou het ook loslaten: mijn nieuwe werkgever doet ook bepaalde dingen, waar ik van zoiets heb. Dit klopt gewoon niet. Bijvoorbeeld producten manco melden, terwijl het misschien gewoon uit de winkel gestolen is.

En dan: wat als Tim Hofman langs komt? Die beste man, interesseert zich enkel voor thema's, welke in zijn politieke spectrum passen. Want ik heb weleens over misstanden gemaild, alleen dan hoor je nooit iets terug. Dus ze zijn lekker selectief met de zaken die ze aannemen.

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:07
Loslaten en niet meer achterom kijken ;)

Dergelijke cowboys kom je overal tegen, in alle sectoren en kan je weinig aan doen buiten jouzelf er van distantiëren en niet mee samenwerken.

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Opletten dat je niet in de laster/smaad hoek terecht komt door een 'welles/nietes' spelletje over wat je hebt gezien (en uitgaande: niet waterdicht gedocumenteerd).

• THE_BASE
  • Niet online
Ik vind het vooral erg sneu dat er met opzet mensen producten worden beloofd en verkocht die anderhalf jaar later nog niet worden geleverd. En juist bij de groep mensen die het wat minder breed hebben en die op zoek zijn naar een premium product voor een budgetprijs. Aanbetalingen die niet worden teruggestort. Dat soort praktijken. Beloftes die niet na worden gekomen en blijven melden dat artikelen binnen 6 weken worden geleverd.

Maar ik neem jullie advies graag ter harte en zal het proberen los te laten. Tim Hofman zal inderdaad alleen dat aanpakken wat binnen zijn agenda past.

@The_Zohan Het kan nog erger dan MaxICT. ;)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Laat ik eerst eens "foei" zeggen want als burger hoor je de wet te kennen (bla bla bla) en melding te maken .. immers je hebt ook "onrechtmatig" geprofiteerd bv door salaris te vangen.

Indien nodig meld je het bij justitie / UWV

* vso vind genoeg SJW ge-oh van zichzelf.

@THE_BASE je kan met harde gegevens eens melding maken bij review sites of de instanties die gebruikt worden om anderen op te lichten (lees werkwijze)

Oftewel je brengt 1 of meerdere balletjes aan het rollen door je meldingen. misschien bij jij de start, het midden of de druppel die de emmer doet overlopen.

bedrijf waar verloop hoog is is al een red flag

leest meer dan reageert

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Je kunt hier melden dat aanbetalingen niet worden teruggestort, garantiezaken niet worden afhandelen, en dat er een website wordt bijgehouden met nepreviews:
https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer

beschermheer van het consumentenrecht

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:20
Ik snap je wel. Alleen als je echt wat wilt doen zul je een rechtzaak moeten aanspannen of er minimaal in moeten getuigen en de vraag is of je dat wilt. Een melding bij de politie oid haalt in mijn ogen weinig uit (en dan moet je nog een stapel bewijs meenemen).

[Voor 10% gewijzigd door jongetje op 24-01-2023 15:26]

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

jongetje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:26:
Alleen als je echt wat wilt doen zul je een rechtzaak moeten aanspannen
Bij welke rechter precies? En waar gaat de rechtszaak dan over?

beschermheer van het consumentenrecht

• foxgamer2019
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zou het persoonlijk enkel anoniem melden.

Het is helaas zo dat andere bedrijven je mogelijk niet meer willen aannemen, omdat je een bedrijf hebt beschuldigd (terecht of niet).

Forza Horizon 5? Voeg mij toe op Xbox Live. :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Je overweegt dus klokkenluider te worden. Dat klinkt aardig, maar is vaak een risicovolle onderneming (algemeen belang, maar persoonlijk risico). Als je het echt wilt doen, laat je voorlichten en bijstaan.

De reden: het is erg makkelijk om fouten te maken. Dat begint al met de topicstart hier waar de term 'oplichting' gebruikt wordt die maatschappelijk een brede interpretatie kent, maar waarbij menigeen voor de rechter compleet nat is gegaan omdat 'wetboek zegt oplichting = B'. En dan heb je nog arbeidsrecht, laster en smaad, etc.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fopjurist schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:20:
Je kunt hier melden dat aanbetalingen niet worden teruggestort, garantiezaken niet worden afhandelen, en dat er een website wordt bijgehouden met nepreviews:
https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer
Melden kan inderdaad daar bij de ACM, maar die doen echter pas wat als genoeg mensen geklaagd hebben over een bedrijf. Een enkele melding is nu eenmaal niet direct een probleem.

• THE_BASE
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:49:
Je overweegt dus klokkenluider te worden. Dat klinkt aardig, maar is vaak een risicovolle onderneming (algemeen belang, maar persoonlijk risico). Als je het echt wilt doen, laat je voorlichten en bijstaan.

De reden: het is erg makkelijk om fouten te maken. Dat begint al met de topicstart hier waar de term 'oplichting' gebruikt wordt die maatschappelijk een brede interpretatie kent, maar waarbij menigeen voor de rechter compleet nat is gegaan omdat 'wetboek zegt oplichting = B'. En dan heb je nog arbeidsrecht, laster en smaad, etc.
Ik denk dat ik op dit moment vooral de mening van anderen wilden in deze. Ik kan niet teveel uitwijken en oplichting zal een rechter het niet vinden, maar ze blijven zeker in gebreke en beloven te leveren en schaden het vertrouwen van de consument.

Aangezien ik graag anoniem blijf zit er niets anders op dan het te laten rusten en te hopen dat hoogmoed voor de val komt. Ooit.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:37

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

THE_BASE schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:23:

Ik wil het liefste dat men weet dat je niet met dit bedrijf in zee moet gaan. Het ergste is nog dat de eigenaar onder twee namen opereert en nog voor 50% in een ander bedrijf zit wat exact hetzelfde doet. Benieuwd wat een ander hiermee zou doen, aangezien het aan mij blijft vreten. :)
wat dacht je van de bij jouw bekende mogelijk misstanden te melden bij een consumentenprogramma:
bv Radar
https://radar.avrotros.nl/
of Kassa
https://www.bnnvara.nl/kassa
Max meldpunt
https://www.maxmeldpunt.nl/
of bv bij RTL Z (als het meer om potentiele oplichting van ondernemers gaat)
https://www.rtlnieuws.nl/...evisie/tv-programma/rtl-z

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

THE_BASE schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:10:
Aangezien ik graag anoniem blijf zit er niets anders op dan het te laten rusten (...)
Zie https://www.acm.nl/nl/con...-meldingen/anoniem-melden
Wilt u wel melden, maar volledig anoniem?

U kunt uw melding direct online doen. U kunt er vervolgens voor kiezen om de velden met contactgegevens leeg te laten.

[Voor 11% gewijzigd door 8088 op 24-01-2023 17:20]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee