Toon posts:

Mesh Wifi set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rootk1d
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-02 10:28
Ik zoek een Mesh wifi set
Ik ben op zoek naar een goede Mesh Wifi starterset. Doel is een goed en Wifi netwerk aan te leggen met op alle verdiepingen stabiel en snel draadloos internet.

Budget?
400 Euro max

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen (merk)voorkeur. Beste kwaliteit voor een zo scherp mogelijke prijs.

Systeem en omgeving
Huis:
- tussenwoning
- 4 verdiepingen
- Begande grond: KPN v10 experiabox modem voor Wifi in de hale op BG (erg slecht bereik), Wifi versterker in keuken voor Wifi in woonkamer. KPN powerline adapter voor internetverbinding TV / Kastje KPN TV. Vooral hier te weinig bandbreedte voor een gezin van 5 dat regelmatig met z'n allen tegelijk internet gebruikt op tablets, telefoons etsc. Geen mogelijkheid kabel te trekken.
- 1e verdieping: Bekabeld verbonden Wifi 6 router (geen mesh), geeft goed Wifi signaal op werkkamer en slaapkamers.
- 2e verdieping: Wifi versterker. nu nog voldoende bandbreede voor twee slaapkamers, maar daar komt binnenkort een gamepc voor online gaming oudste zoon te staan.
- Zolderverdieping: Ruime gamekamer voor kids met Playstation en TV. TV is via KPN powerline adapter met internet verbinden, voor de rest wordt op tablets gebruik gemaakt van de Wifi versterker op de 2e verdieping.
- De zonnepanelenboer geeft aan dat op zolder / 2e verdieping een (extra?) Wifiversterker te worden verplaatst in verband met Zonnepanelen.

Ten behoeve van een beter, sneller en meer toekomstgericht Wifi netwerk en tegelijkertijd deze kluwe netwerkcomponenten te ontrafelen, leek een Wifi mesh oploissing mij een goed idee.

Ik heb mij geprobeerd te verdiepen, maar zie af en toe door de bomen het bos niet meer.

Op basis van mijn bevindingen tot nu toe zijn dit kennelijk twee goede sets:
- Netgear Orbi WiFi 6 System AX4200 (set van 3 stuks)
- Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack)

Mijn vragen:
1. Welke van de twee zouden jullie adviseren?
2. Zijn er sets die ik over het hoofd heb gezien die wellicht beter passen?
3. Is er een andere oplossing (niet via UTP!) die ik over het hoofd en die wellicht beter past?

Alle reacties

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 16:20
Het allerbeste is om kabels te trekken naar elk WIFI-punt maar dat is niet altijd een optie.
Ik zou in jouw geval kiezen voor KPN SuperWIFI, werkt uitstekend.
1x unit direct naast modem bekabeld aansluiten.
1x unit in woonkamer bij TV.
1x unit op eerste verdieping, bekabeld aansluiten
1x unit op 2e verdieping.
1x unit op 3e verdieping.
WIFI op het modem uitschakelen maar dat gaat vaak vanzelf, anders handmatig doen.

Powerline verwijderen, eventueel uitgang van SuperWIFI gebruiken voor ethernet en anders apparatuur alleen op WIFI laten werken.

Ditzelfde kan ook met TP-link van Deco, let wel of deze dan ook een ethernet ingang en uitgang heeft zodat je het TV-kastje kan aansluiten.

[Voor 7% gewijzigd door Ora et Labora op 24-01-2023 14:27]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-02 14:33
Ora et Labora schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:26:
Ditzelfde kan ook met TP-link van Deco, let wel of deze dan ook een ethernet ingang en uitgang heeft zodat je het TV-kastje kan aansluiten.
Ik heb een Deco set van TP-Link en deze heeft inderdaad een ethernet ingang en uitgang.
Werkt verder erg goed.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee