Ik heb nagenoeg bijna geen ervaring met het gebruik van tablets, laat staan dat ik er ooit eentje heb aangeschaft. Daarom kan ik wel wat advies gebruikten bij het kiezen van een geschikte tablet voor mijn vrouw.
Ik zoek een?
Ik zoek een tablet die in de eerste plaats door mijn vrouw gebruikt gaat worden. Ze wil hem gebruiken tijdens werk. Thuis heeft ze een laptop, maar onderweg en tijdens werk heeft ze liever een handzame tablet. Ze wil de tablet gebruiken voor CRM / boekhouden, email en wat documenten te typen etc. tijdens het werk. Ook zal de tablet veelvuldig door collega's en klanten worden gebruikt om formulieren in te vullen. Een extern toetsenbord lijkt daarbij een welkome aanvulling te zijn. Een headset mogelijkheid zou ook prettig zijn voor het volgen van interactieve online seminars. Tot slot vind ik een fatsoenlijk software update beleid van de fabrikant wel belangrijk, de tablet moet een aantal jaar nog van (security) updates worden voorzien.
Wat is je budget?
Het budget is €200,- tot max. €500,-
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Ik heb naar Apple en Samsung tablets gekeken. De computers thuis draaien op Linux. Zelf heb ik een Android telefoon maar mijn vrouw heeft een iPhone. Zoals gezegd heb ik geen ervaring met tablets of Apple producten maar ik ga er van uit dat het probleemloos samenwerkt aangezien de meeste dingen toch webbased zijn.
Welke vragen heb je hier nog over?
-
Ik zoek een?
Ik zoek een tablet die in de eerste plaats door mijn vrouw gebruikt gaat worden. Ze wil hem gebruiken tijdens werk. Thuis heeft ze een laptop, maar onderweg en tijdens werk heeft ze liever een handzame tablet. Ze wil de tablet gebruiken voor CRM / boekhouden, email en wat documenten te typen etc. tijdens het werk. Ook zal de tablet veelvuldig door collega's en klanten worden gebruikt om formulieren in te vullen. Een extern toetsenbord lijkt daarbij een welkome aanvulling te zijn. Een headset mogelijkheid zou ook prettig zijn voor het volgen van interactieve online seminars. Tot slot vind ik een fatsoenlijk software update beleid van de fabrikant wel belangrijk, de tablet moet een aantal jaar nog van (security) updates worden voorzien.
Wat is je budget?
Het budget is €200,- tot max. €500,-
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
- Lezen van PDF en Office documenten
- Contactgegevens en documenten bijwerken in CRM software (webbased online, dus via een browser)
- Basishandelingen in boekhoudpakket, zoals facturen maken, etc. (Er is een Android app en Apple app beschikbaar)
- Formulieren laten invullen door klanten en collega's (staan ook online)
- Email ontvangen / versturen en agenda bijhouden
- Een extern toetsenbord zou heel praktisch zijn
- Volgen van interactieve online seminars (bij voorkeur met een headset met microfoon)
- Er zal niet op de tablet worden gegamed
- Incidenteel de kinderen een filmpje laten kijken zou leuk zijn, mits dit veilig kan zonder de tablet en apps te ontregelen
- Liever niet te veel blauw licht als de kinderen er ook gebruik van zouden maken
Ik heb naar Apple en Samsung tablets gekeken. De computers thuis draaien op Linux. Zelf heb ik een Android telefoon maar mijn vrouw heeft een iPhone. Zoals gezegd heb ik geen ervaring met tablets of Apple producten maar ik ga er van uit dat het probleemloos samenwerkt aangezien de meeste dingen toch webbased zijn.
Samsung Galaxy Tab A8 128gb | Goedkoop. 128gb opslag | Matige beeldkwaliteit. Relatief veel blauw licht volgens de Tweakers review. |
Samsung S6 Lite 128gb | Momenteel goedkoop dankzij BTW kortingsactie bij de MediaMarkt. 128gb opslag en uitbreidbaar met sd-kaartjes. Enige Samsung met Android 12 binnen ons budget. | Schermkwaliteit schijnt niet zo goed te zijn. |
Samsung Galaxy Tab S7 64gb | Beter beeld dan de goedkopere Samsung bovengenoemde Samsung tablets. Een USB-C 3.2 Gen1 aansluiting? | Updates gegarandeerd tot februari 2023, dus met enkele weken al geen updates meer? |
Apple iPad 2021 64gb | Betaalbare Apple tabled | Slechts 64gb opslag en niet uitbreidbaar. Geen USB maar Lightning aansluiting, dus adapters nodig voor randapparatuur? Scherm niet gelamineerd? |
Apple iPad 2022 64gb | Recent model met nog een aantal jaren updates. Een USB-C aansluiting. | Slechts 64gb opslag. Scherm niet gelamineerd? |
Welke vragen heb je hier nog over?
-
- Is er nog iets belangrijks dat ik ben vergeten in mijn overweging?
- Wat zijn de meest geschikte keuzes binnen ons budget gegeven bovenstaande wensen? (Qua prijs / kwaliteit lijkt de Samsung Galaxy S6 Lite een goede kandidaat, maar is die wel geschikt voor de beoogde doeleinden?)
- Kunnen er nog andere bluetooth devices (koptelefoon o.i.d.) gelijktijdig gekoppeld zijn als er een bluetooth toetsenbord gekoppeld is?
- Maakt het veel uit of er een USB-C 2.0 of USB-C 3.x aansluiting op zit?
- Hoe belangrijk is een gelamineerd scherm?
[ Voor 3% gewijzigd door HyperH op 24-01-2023 14:15 ]