Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarbHarmsen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-05 08:40
De vraag: Waar en hoe vind ik een Lenovo Monitor Voet voor AIO

Motivatie: Ik ben bezig met een hardware modding project voor mijn slechtziende vader. Hij dirigeert orkesten maar kan zijn bladmuziek niet lezen, daarom gebruikt hij nu een oude Sony 21" tablet. Deze gaan we vervangen door een all-in-one en aan een percussie standaard bevestigen. Door het snelmontage systeem zou hij eenvoudig moeten kunnen wisselen van de percussie standaard, naar de monitor standaard op zijn bureau.

Voor dat doel wil ik een extra monitor voet kopen, deze uit elkaar halen, en alleen het scharnier + bevestigingsplaat permanent vastzetten op de percussie standaard. De drum standaard is in hoogte verstelbaar, maar heeft geen kantelscharnier, dus willen we deze van de monitor voet behouden. Voor de bevestiging aan de drum standaard hebben we een insert met schroefdraad klaar liggen. Wij kunnen deze makkelijk aanpassen indien nodig. Ik moet alleen weten welke voet ik moet kopen, en waar dat mogelijk zou zijn. Andere tips zijn natuurlijk zeker ook welkom.

Gedetailleerde vragen:
  1. Zijn alle Lenovo monitor voeten, met zo'n snel montage systeem compatibel? Ik kan hierover niks vinden op de Lenovo-website. De metalen montage plaat, zie foto's hieronder, is 110 x 110 mm groot.
  2. Ik kan bijvoorbeeld iets vinden in Frankrijk, maar weet niet zeker of dit past.
  3. Ook bestel ik liever dichter bij huis, weet iemand waar je zoiets kan vinden? Eigenlijk neem ik aan dat de enterprise wereld er duizenden van overheeft omdat ze door een bureauarm vervangen zijn.
Relevante hardware:

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 14:08
Ik zou eerder een VESA snelkoppeling halen (bijvoorbeeld https://azerty.nl/product...t-beeldschermbeugel/85166), mocht je dan ooit iets anders willen dan een Lenovo AIO dan kun je dat zo overzetten want bijna elke monitor heeft VESA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarbHarmsen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-05 08:40
Wauw, goede tip. Ik wist niet eens dat dit soort producten bestonden. Het ziet er inderdaad heel handig uit. Ik zal het bespreken.