Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

DigitalStrom met Philips Hue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 11:02
MIjn appartement is geleverd met het DigitalStrom systeem wat niet goed werkt met Hue lampen omdat de stroom wordt uitgeschakeld als ik op een knop druk en ik niet de lamp met de app kan aanzetten.

Is het mogelijk om met de digitalStrom DSS-server mijn huidige puls drukkers te gebruiken EN de hue app tegelijkertijd? Of is het makkelijker om dat hele digitalstrom systeem er uit te slopen en volledig over te gaan op Philips Hue Modules achter de pulsdrukkers.

De user experience van digitalstrom is om te huilen en er zijn al een aantal gele intelligente kroonsteentjes kapot gegaan dus veel vertrouwen heb ik niet meer in DigitalStrom... De meests plaform lampen zijn inmiddels vervangen het Philips Hue, maar het is irritant dat DigitalStrom out of the box alleen met domme lampen werkt.

Alle reacties

• MvanG
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-02-2023
Hoi,

is de koppeling tussen digital Strom en hue al gemaakt in de dS configurator?
Als dit gelukt is dan zullen de Hue lampen meedraaien in de scenes van Digital Strom

• PhoneTech
Yes. Die koppeling is gemaakt, maar die koppeling is maar alleen van digital strom naar hue en niet andersom. Als de lamp via DS is utigezet, kan ik hem niet middels de Hue app weer aanzetten toch?

• MvanG
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-02-2023
Nee het is de bedoeling dat dS het leidende systeem is. Ik denk dat je met de hue app ten alle tijden de lamp aan en uit kunt zetten.
Ik weet niet zeker of er een terugkoppeling is tussen hue en dS

• PhoneTech
OK. genoeg reden om DS er uit te slopen en over te stappen op 100% zigbee. Dan gebruik ik DS alleen nog maar voor de energy metrics. nu maar hopen dat er een tweedehands markt is voor de gele "slimme" kroonsteentjes"

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:06
Je kan de dS kroonstenen in permanent aan programmeren waardoor je de Hue lampen aan laat staan en ze te bedienen zijn via de Hue app en de dS app. Als de installatie "al cheapo" is gemaakt met de puls schakelaar direct op de gele kroonsteen dan kan dat niet.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• PhoneTech
rvdgaag schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:59:
Je kan de dS kroonstenen in permanent aan programmeren waardoor je de Hue lampen aan laat staan en ze te bedienen zijn via de Hue app en de dS app. Als de installatie "al cheapo" is gemaakt met de puls schakelaar direct op de gele kroonsteen dan kan dat niet.
De gele kroonsteen zit inderdaad met de fase, puls schakelaar en neutraal draden aangesloten. Dus als ik de gele kroonstenen zou willen behouden, dan moet ik zeker ook DigitalStrom compatible schakel materiaal aanschaffen wat de kosten nog verder omhoog gooit. Ik heb nog 5 werkende kroonstenen van de 7 die je binnenkort in vraag en aanbod kan vinden :-)

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:06
Je moet gewoon pulsdrukkers (die heb je nu al denk ik) hebben en een sensor actor er achter (heeft 4 inputs).

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Pagina: 1