Vraag

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:00
Ik heb een TV gekregen, dit is de Samsung UE49MU8000 en ook een soundbar, dit is de HTL4110B.
Ik zal de aansluitingen zo goed mogelijk omschrijven. Vanuit de TV loopt er een kabel naar een zwart kastje waar alle HDMI aansluitingen in gaan want in de TV zelf zit geen HDMI aansluiting. Vanuit dat kastje loopt ook een kabel naar het stopcontact met een analoge naar digitale aansluiting erop. Hierin zit aan de ene kant een 3,5mm stekker die loopt naar tulp rood/wit die ook weer in dit zelfde kastje zit. Vanuit het HDMI kastje loopt dan weer een HDMI stekker naar de soundbar.

Toen ik alles net had aangesloten werkte alles prima. Zodra ik de soundbar aanzette ging het geluid van de TV uit en kwam het uit de soundbar.

Toen kwam het probleem, ik wilde een steam link aansluiten op nog over gebleven HDMI aansluiting maar dit werkte niet. Toen heb ik de soundbar hdmi kabel losgehaald om te testen of de hdmi aansluiting wellicht defect was (dit bleek niet defect). Ik heb toen de soundbar aangesloten op een hdmi poort maar sinds dien geeft hij geen geluid meer. Soms doet hij het wel maar als ik dan de soundbar aanzet dan blijft het geluid van de tv ook aan. En soms werkt hij gewoon niet. Ik heb getest door met bluetooth te verbinden en dan werkt het wel maar de soundbar maakt niet automatisch verbinding met de TV dus dan moet ik iedere keer het hele menu door bladeren om opnieuw verbinding te maken.

Ook als ik de HDMI van de soundbar aansluit waar hij eerst zat (HDMI 4), dan werkt het dus ook niet. Ofwel hij geeft geluid maar mute niet de tv, ofwel hij geeft geen geluid maar beide is niet zoals het hoort..

Wat ik gedaan heb is de tv volledig resetten naar fabrieksinstellingen maar dit heeft ook niets opgelost..

Enig idee waarom het ineens niet meer werkt? En wellicht ook waarom de soundbar niet met de tv automatisch verbinding maakt maar wel met de telefoon, en waarom de televisie niet automatch verbinding maakt met de soundbar maar ook wel met de telefoon (bluetooth uiteraard)..

sorry voor de lange vraag :)

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:30

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

arjanvr schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:48:
Vanuit dat kastje loopt ook een kabel naar het stopcontact met een analoge naar digitale aansluiting erop.
Hier ben je me al kwijt. Een kabel naar het stopcontact met een analoge naar digitale aansluiting? Heb je toevallig foto's?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• arjanvr
Ja dit kastje, zit met een vaste kabel aan dat bredere apparaat met Samsung erop

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:24
Ik vind het maar een raar verhaal, waarom zit dat kastje ertussen?
Je moet gewoon vanuit dat zwarte kastje HDMI ARC, (dat heet one connect box)
Naar de hdmi van die HTL4110B. daar zit namelijk ook hdmi arc op.
dan werkt het zoals het moet.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:30

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

arjanvr schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:44:
Ja dit kastje, zit met een vaste kabel aan dat bredere apparaat met Samsung erop
offtopic:
Waarom alles zo cryptisch omschrijven. Er staat nota bene op het "kastje" wat het is :X * FeaR is out.

[Voor 4% gewijzigd door FeaR op 27-01-2023 11:20]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:56
Op dat kastje (heet "Connect One" overigens) zit een HDMI poortje gelabeld: "ARC". Sluit daar de HDMI-poort van de soundbar op aan. Dan zou het moeten werken. Kun je zo'n HDMI vinden en wat gebeurd er precies als je daarop de soundbar aansluit? Heb je in de TV menu's dan de optie om geluidsbron te kiezen?

[Voor 6% gewijzigd door Groentjuh op 27-01-2023 11:03]

• arjanvr
Hij zit aangesloten via de one connect inderdaad in de hdmi aansluiting met arc label. Echter krijg ik 3 opties op tv maar niet de soundbar. Ik dacht me te herinneren dat het voorheen 4 waren.

Het probleem is nu dat het geluid van de tv niet automatisch mute als de soundbar aangaat wat voorheen wel was. Soms werkt de soundbar ook helemaal niet. Ik heb de hdmi kabel ook vervangen maar dit hielp niet

• Eskimoo
Is die soundbar nog wel goed dan?
Klinkt alsof dat ding niet helemaal lekker is.

• arjanvr
Als ik hem met bluetooth verbind met de tv dan werkt het wel.. of met de telefoon.. maar hij verbind niet automatisch en dan moet ik steeds het menu door bladeren om opnieuw te verbinden.. ik zou misschien kunnen proberen om hem aan te sluiten op mijn pc, al heb ik dan geen idee hoe ik dat kan testen om er geluid uit te krijgen.

• Eskimoo
Je zal wel de ingang moeten selecteren neem ik aan.
Dan ook checken bij je tv waar die op staat.

Dan zou dit normaal gesproken moeten werken, werkt dit niet, dan zou er iets mis zijn met 1 van de 2 apparaten.

Staat je soundbar nooit bij de geluidsuitvoer?
Wanneer werkt je soundbar wel?
Heeft dat ding ook optical? anders kun je dit natuurlijk proberen.
helaas dan geen cec.

• arjanvr
Het probleem lijkt nu alleen te zijn dat de tv niet automatisch mute wat hij wel deed en beide tv en soundbar tegelijkertijd is irritant.

Als ik hem op audio uitgang/optisch zet hoor ik alleen de soundbar maar als ik de soundbar weer uitzet moet ik de bron weer terug zetten naar tv luidspreker.

Soundbar staat niet bij geluidsuitvoer. Stond hij volgens mij wel eerder

• arjanvr
Ik heb het probleem gevonden. Ik had HDMI-sec uitgezet omdat dit er voor zorgde dat door de Ziggo box de tv in de nacht aan ging als de Ziggo box aan stond. Nu zie ik 4 opties en als ik de nieuwe optie kies dan werkt het weer als voorheen

Iedereen bedankt voor het meedenken. Nu hopen dat niet mijn tv weer aangaat in de nacht
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee