Toon posts:

classic Mac Pro (cMP) 4.1 / 5.1 hulp

Pagina: 1
Acties:

• kmg1974
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:09
Ik heb een klassieke Mac Pro (cMP) 4.1, geüpgraded met firmware naar 5.1
het heeft een NVME PCI-e adapterkaart met de opstartschijf en een R380-videokaart
het heeft dual-core E5680s en 40 GB RAM

Vorige week werkte het prima. Deze week heb ik hem verplaatst omdat ik eraan wilde werken, en hij botste op de overloop (niet te hard, maar toch een hobbel).
Toen ik het opnieuw probeerde op te starten, bleef het uit
Het bord krijgt stroom en staat ook stand-by (via de diagnoseknop), maar als ik het opstarten probeer kort te sluiten, start het niet op.
Ik heb de computer uit elkaar gehaald, de connectoren schoongemaakt en ervoor gezorgd dat ze goed waren teruggeplaatst. (Ik heb de processors niet uit hun koellichamen verwijderd), maar op basis van de Mac pro-technicushandleiding zou het moeten opstarten als ik twee pinnen kortsluit, maar dat gebeurt niet.
Is er iemand die me kan helpen om de computer weer aan de praat te krijgen?

bedankt an google translate

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit kan eigenlijk alles zijn.

Het beste wat je nu kunt doen is alle individuele connectoren en onderdelen eruit halen en opnieuw plaatsen.

- CPU tray
- Geheugenmodules
- CPU's
- Voedingstekkers naar moederbord

Probeer ook de klassieke NVRAM en SMC resets. Haal ook alle opslag eruit.

Helpt dat allemaal niet dan wordt het een lastig verhaal. Dan zal er iemand met een multimeter alle traces moeten nalopen.

I reject your reality and substitute my own

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee