Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC is zo'n 5/6 jaar oud en aan vervanging toe. Ik heb nu een 1440p 144hz scherm dus dat is de ondergrens voor de prestaties van m'n nieuwe pc. Mogelijk dat ik er in de toekomst een 4k scherm voor in de plaats zet. Verder heb ik 1 secundair 1080p scherm waar verder geen noemenswaardige prestatie voor nodig is.
EDIT: De games die ik voornamelijk speel of denk te willen gaan spelen;
Battlefield 1 en 5
MWII
World War 3
Stellaris (ik host voor andere spelers)
Chivalry 2
Hogwarts Legacy
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals je ziet in het lijstje hieronder is de GPU waar ik m'n ogen op het laten vallen nog niet echt beschikbaar. Heel misschien dat ik eventjes m'n huidige RTX 2080 mee neem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast dit lijstje kijk ik nog naar wat casemodding dingen zoals witte voedingskabels en dergelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller is beter, maar voor de verandering wil ik ook voor esthetisch gaan. In dit geval kijk ik naar een metal white build. De onderdelen zouden dus zoveel mogelijk wit of metaal moeten zijn.
Ga je overklokken?
Niet noodzakelijk, maar ik sluit het niet uit. Met m'n huidige systeem heb ik dat in het verleden wel gedaan maar daar ben ik sinds een paar jaar vanaf gestapt omdat het stabiliteitsproblemen gaf.
Wat verwacht je van ons?
Mijn huidige PC is zo'n 5/6 jaar oud en aan vervanging toe. Ik heb nu een 1440p 144hz scherm dus dat is de ondergrens voor de prestaties van m'n nieuwe pc. Mogelijk dat ik er in de toekomst een 4k scherm voor in de plaats zet. Verder heb ik 1 secundair 1080p scherm waar verder geen noemenswaardige prestatie voor nodig is.
EDIT: De games die ik voornamelijk speel of denk te willen gaan spelen;
Battlefield 1 en 5
MWII
World War 3
Stellaris (ik host voor andere spelers)
Chivalry 2
Hogwarts Legacy
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals je ziet in het lijstje hieronder is de GPU waar ik m'n ogen op het laten vallen nog niet echt beschikbaar. Heel misschien dat ik eventjes m'n huidige RTX 2080 mee neem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 267,30 | € 267,30 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650-A GAMING WIFI | € 305,50 | € 305,50 |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Lian Li Lancool III RGB - Wit | € 169,90 | € 169,90 |
1 | Casemodding | Lian Li O11D EVO Vertical GPU Kit - Wit | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Waterkoeling | Lian Li Galahad 360 V2 AiO ARGB Wit | € 149,89 | € 149,89 |
2 | Ventilatoren | Lian Li UNI FAN SL140 V2 single pack Wit, 140mm | € 29,90 | € 59,80 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws S5 F5-5200J3636C16GX2-RS5W | € 156,37 | € 156,37 |
1 | Voedingen | Corsair RM1000e | € 179,- | € 179,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 75,- | € 75,- |
Totaal | € 1.432,66 |
Naast dit lijstje kijk ik nog naar wat casemodding dingen zoals witte voedingskabels en dergelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller is beter, maar voor de verandering wil ik ook voor esthetisch gaan. In dit geval kijk ik naar een metal white build. De onderdelen zouden dus zoveel mogelijk wit of metaal moeten zijn.
Ga je overklokken?
Niet noodzakelijk, maar ik sluit het niet uit. Met m'n huidige systeem heb ik dat in het verleden wel gedaan maar daar ben ik sinds een paar jaar vanaf gestapt omdat het stabiliteitsproblemen gaf.
Wat verwacht je van ons?
- Zou de R5 CPU een bottleneck kunnen zijn? Of kan ik beter R7/R9 of Intel pakken?
- RAM, ik heb de eerste witte gepakt die op de compatibiliteitslijst van Asus staat. Maar is dat een goede?
- AMD of Nvidia GPU? - Hij zou wel wit of grijs moeten zijn
- Vertical GPU, yay or nay?
- CPU AIO koeler, is Lian Li daar ook goed in of kan ik beter een ander merk pakken?