Probleem met kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Hey,

Ik heb een probleem met m'n kabelmodem. Ik zal ff bij het begin beginnen. Toen de installateur van Sonera langskwam heeft hij het modem met een UTP kabel op de netwerkkaart in de pc van m'n vader geprikt, die pc staat ongeveer 5 meter van het modem af.
Ik had in die pc van m'n vader 2 netwerkkaarten zitten, 1 naar het modem en 1 naar de hub voor internet op de rest van de pc's thuis. Dat was geen enkel probleem.

Ik heb nu op mijn kamer (boven) een server staan (NT4 met ICS(Sygate)), en ik heb een nieuwe UTP kabel getrokken naar boven, het is bij mekaar ongeveer 30 meter. (Da's een gokje, maar moet niet uitmaken, als het maar niet boven 100m. komt...)

Het probleem is nu, dat ik iedere keer geen internetverbinding meer heb, bijvoorbeeld met ICQ staat er dat ik online ben terwijl dit niet zo is. Eerst dacht ik nog dat het aan Sonera lag, maar toen ben ik eens gaan opletten wat dat modem doet.
Het Link-lampje van het modem knippert iedere keer. Het is niet zo dat het constant is, de ene keer staat 't lampie een uur aan, en de andere keer is het om de 5 seconden aan/uit..etc...

Op mijn netwerkkaart is dat dus ook zo, link lampje blijft aan en uit gaan. Het ligt niet aan de kabel, ik heb al 3x andere stekkers aangeknepen, overigens op de zelfde manier als de originele UTP kabel die de vent van Sonera neergelegd had, ook nog cross-linked geprobeerd en die andere manier. (ben ff kwijt hoe dat heet :))

Even ter informatie:

M'n kabelmodem is een Elsa Microlink Cable.
M'n netwerkkaart is een Cheapo 100mbit RTL8139C. Het ligt er niet aan dat 'ie 100mbit is, want het is dezelfde kaart uit de pc van mn pa, wat altijd prima werkte.

Als iemand PC-specs (van de server) of iets anders wil weten, dan hoor ik het graag. TIA!

edit:
^^^ Wat nog wel kan is dat de NIC een beetje aan het doodgaan is... zou dat kunnen? Ik dacht eigenlijk: Nic is gewoon echt stuk of hij doet het, niet iets er tussenin.. maar ik kan het fout hebben...

• ProCal
Niemand??

Verwijderd

das niet goed link leds horen aan te blijven meschien kabel gaar stekkertje los ofzo

• ProCal
Op donderdag 30 augustus 2001 23:30 schreef Tijn_3d het volgende:
das niet goed link leds horen aan te blijven meschien kabel gaar stekkertje los ofzo
Nope, dat is het niet. Hoewel, de kabel zou idd. verrot kunnen zijn, stekkers zijn goed. Al 3x aangeknepen.

edit:
dingetje vergeten bij te zettuh...

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 16:53
van welk bedrijf was die monteur?

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• ProCal
Op donderdag 30 augustus 2001 23:32 schreef TheDiver het volgende:
van welk bedrijf was die monteur?
Weet ik niet. Hij vertelde me wel iets dat hij iov. sonera die dingen kwam neerzetten. Geen werknemer van sonera zélf dus...

edit:
Maaruh... maakt dat uit dan?

• azoona
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2009

azoona

Heb je eerst 30 meter utp en dan het modem, of eerst het modem en dan 30 meter utp. Voor een goede werking schijnt het zo te zijn, dat je het kabelmodem zo dicht mogelijk bij de ingang waar de kabel het huis binnenkomt moet zetten. En als je er een korte kabel aan knijpt werkt alles weer wel gewoon? ;)

Verwijderd

zal de kabel dan wel zijn heb ik ook gehad

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik (wij) hebben dus Chello en die UTP-kabel is een beetje beschadigd :( :( Soms heb ik dus even geen internet en dan moet ik even de kabel een beetje draaien en dan werkt het weer :( :(

Heel vervelend maar dat heeft niet zoveel met je vraag te maken. Je zou die kabel is moeten doormeten, met zo'n speciaal geval of met je multiemeter...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 19:35
Je kan het makkelijk testen door die PC met NT 4.0 bij het modem te zetten en een ander kabeltje te gebruiken waar je zeker van weet dat hij goed is, bijv. eerst ff testen op de PC van je Pa.

BTW. Sonera daar ligt het niet aan hoor hier in Hoorn gaat het prima lekker snel.... :)

Ik had pas geleden ook een welles nietes verbinding bleek aan mijn NIC te liggen ff andere er in en de boel liep weer als een trein.

En 100 of 10/100Mbit maar iid niet uit Sonera leverd 10Mbit maar dat kan een 100Mbit kaart makkelijk aan ik heb hier ook een PC staan met een 100Mbit NIC werkt gewoon direct op het moden ik heb een "Future Networks" modem.

Suc6

• ProCal
Allereerst ff bedankt voor al jullie reacties!

Antwoord op de vraag van azoona: Ik heb de kabelmodem bij het asp. van de CAI staan. Er zit een coax-kabeltje tussen van 0.5meter ofzo, dus dat is het probleem niet.

Ik ga iig. proberen om die server naast t kabelmodem te zetten, met een andere kabel en als dat niet werkt een andere NIC erin. Bedankt voor jullie reacties allemaal!

• ProCal
...BTW. Sonera daar ligt het niet aan hoor hier in Hoorn gaat het prima lekker snel.... :)...
Hmmm... Sonera is in Alkmaar, vind ik dan, superkut... slechte of geen verbinding enzow... Niet alleen bij mij, ook bij buren enzow...
Pagina: 1