Wisselen tussen race rig en game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:59

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
Vraagje aan de sim racers onder ons die ook af en toe een normaal potje gamen.

Mijn situatie nu is als volgt. Ik heb een normaal bureau staan waarop mijn game pc staat, compleet met muis (+XXL mat), toetsenbord, 27" monitor. Een paar meter er naast staat mijn race rig, een op wieltjes gemonteerd Omega ART frame. Normaal gesproken rol ik deze naar de plaats waar mijn bureaustoel normaal staat als ik wil racen. Ik moet dan even mijn bureau opnieuw inrichten (toetsenbord, muismat en muis aan de kant, monitor helemaal naar voren verplaatsen).

Het is een beetje gedoe, daarnaast overweeg ik te gaan racen op een 34" ultrawide. Ik heb hiervoor inmiddels een ART single monitor mount besteld, zodat ik mijn scherm automatisch mee verplaats met het frame. Ik kan hierdoor beide opstellingen gebruiken, zonder heel veel met monitors te moeten slepen. Maar dan het volgende: hoe ga ik switchen tussen de verschillende monitors? Is dat een kwestie van de ene kabel er uit, en de andere er in? Of is daar een handigere oplossing voor? Ook met het oog op verschillende resoluties.. Hoe doen jullie dit?

Foto van de huidige situatie (overigens inmiddels vervangen door een Thrustmaster T300RS GT):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/EJ8CJbZjsx2trdooUuiCGv5j.jpg

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt in Windows ook monitoren uitzetten of aanzetten. Als je dan kiest om je bureaublad alleen op 1 of 2 te laten zien hoef je geen kabels om te pluggen.
Of grote kans dat het ook al werkt door de monitor gewoon uit te zetten die je niet gebruikt. Dat scheelt weer gedoe met kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:50
er staat niet helemaal bij wat voor PC/Setup je hebt. maar als je een beetje serieus gamed heb je een videokaart waar wel meer poorten op zitten dan 1 toch?

ik heb beide schermen gewoon ingeplugt in mn PC en die herkent prima wanneer ze aanstaan. Dan als ik achter mn race setup zit, maak ik van dat scherm het primaire scherm en als ik achter mn andere monitor zit maak ik daarvna mn primaire scherm.

dan heb je eigenlijk ook nooit last van dat de game op het andere scherm opstart, Maar technisch gezien hoeft dit eigenlijk niet. ja kan in je racegame vaak aangeven op welk scherm je gamed. daar kun je ook gewoon scherm 2 aangeven.

Resoluties worden eigenlijk gewoon aangepast door windows zelf daar heb ik na het instellen nooit meer naar hoeven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:59

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
WeeDzi schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:44:
er staat niet helemaal bij wat voor PC/Setup je hebt. maar als je een beetje serieus gamed heb je een videokaart waar wel meer poorten op zitten dan 1 toch?

ik heb beide schermen gewoon ingeplugt in mn PC en die herkent prima wanneer ze aanstaan. Dan als ik achter mn race setup zit, maak ik van dat scherm het primaire scherm en als ik achter mn andere monitor zit maak ik daarvna mn primaire scherm.

dan heb je eigenlijk ook nooit last van dat de game op het andere scherm opstart, Maar technisch gezien hoeft dit eigenlijk niet. ja kan in je racegame vaak aangeven op welk scherm je gamed. daar kun je ook gewoon scherm 2 aangeven.

Resoluties worden eigenlijk gewoon aangepast door windows zelf daar heb ik na het instellen nooit meer naar hoeven kijken.
Bedankt voor je reactie. Ik game met een 3070ti, dus poorten genoeg. Als alles zou werken zoals jij schetst, denk ik dat ik daar prima mee kan leven. Ik zal dan alleen moeten accepteren dat ik op 1 scherm een uitgerekte wallpaper heb, of kan ik ook 2 verschillende bureaubladen gebruiken in Windows afhankelijk van welk scherm er aan staat? Sorry, ik heb totaal geen ervaring met het werken met meerdere schermen.. |:(

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
ja volgens mij kan je per scherm gewoon een andere achtergrond instellen.
link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:56
Je kan duimen dat Windows het goed voor je oppakt als je de ene of de andere actief hebt.

Mijn opstelling is 165hz main op DP-1 voor dingen zoals Fortnite op de bureau stoel.

Daarnaast heb ik 3x standaard 1080p monitoren voor het racen. (DP-2 = DP-MHL)
Heb de software van mijn sims zo ingesteld dat het start op monitor 2-3-4
SRWE kan dit voor je doen in bv AC en ACC

Op de laatste poort heb ik dan VR voor als ik daar zin in heb.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fanta schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:12:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik game met een 3070ti, dus poorten genoeg. Als alles zou werken zoals jij schetst, denk ik dat ik daar prima mee kan leven. Ik zal dan alleen moeten accepteren dat ik op 1 scherm een uitgerekte wallpaper heb, of kan ik ook 2 verschillende bureaubladen gebruiken in Windows afhankelijk van welk scherm er aan staat? Sorry, ik heb totaal geen ervaring met het werken met meerdere schermen.. |:(
Je kunt wallpapers e.d. heel goed per monitor managen. En anders kan het altijd nog met 3rd party tools die in overvloed te vinden zijn. Tegenwoordig is dat heel simpel op te lossen. Het enige dat niet gaat is je beeld klonen, als je verschillende resoluties wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
raymondw schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:21:
Je kan duimen dat Windows het goed voor je oppakt als je de ene of de andere actief hebt.

Mijn opstelling is 165hz main op DP-1 voor dingen zoals Fortnite op de bureau stoel.

Daarnaast heb ik 3x standaard 1080p monitoren voor het racen. (DP-2 = DP-MHL)
Heb de software van mijn sims zo ingesteld dat het start op monitor 2-3-4
SRWE kan dit voor je doen in bv AC en ACC

Op de laatste poort heb ik dan VR voor als ik daar zin in heb.
SRWE is voor triples dat gebriuk de topicstarter niet. En wat bedoel je met DP2 = DP-MHL
zelf zit ik soms nog te eikelen met gSYNC dit wordt niet ondersteund op meer dan 3 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:56
WeeDzi schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:57:
[...]

SRWE is voor triples dat gebriuk de topicstarter niet. En wat bedoel je met DP2 = DP-MHL
zelf zit ik soms nog te eikelen met gSYNC dit wordt niet ondersteund op meer dan 3 schermen.
SRWE is om apps te forceren op EEN monitor, niets te maken met triples....

AMD hier, geen Gsync nodig. Maar dat staat dan weer los van de vraag.

DP-MHL kun je leuke dingen mee doen als serieel schakelen van monitoren via 1 kabel.
Vooral voor simracen een vette oplossing.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Nouja niks te maken met triples..... ik gebruik het dus om ACC weer te geven in de triple screen resolutie en zo te zien jij ook. Acc heeft nameijk niet echt goede ondersteuning voor triples als je niet in Nvidia surround speelt.

maar weet nog steeds niet wat DP-HML is, als ik op google zoek krijg ik een usbc naar DP kabel te zien. ben benieuwd hoe dat schakelen dan gaat. Wat ik begrijp gebruik je dan 1 kabel om 3 schermen aan te sturen?

sry voor evt topic overname :)
Pagina: 1