Ervaringen met pc-bouwers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petjeb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-04 14:35
Mijn inmiddels 8 jaar oude Core i7-4770-1070Ti mag met pensioen. Ik heb bij diverse bouwers een systeem samengesteld met een Core i7-13700, 32Gb DDR5, 2Gb SSD en een 4070Ti. Dat moet voldoende zijn om BF5, BF1 en MSFS, op 1440P in vol ornaat te kunnen draaien. Daarnaast gebruik ik Davinci Resolve en Gimp voor wat editing op vakantievideo -niveau.
Ik ben bereid om er 2500-3000 euro aan uit te geven. Ik ben te onervaren om het zelf te doen, en wil graag een of twee jaar garantie. Ik zoek dus iemand om de pc te bouwen. Natuurlijk kan ik in de pricewatch zien wat mensen denken over een leverancier, maar dat gaat meer over componenten, de levertijd, facturatie en afhandeling van klachten. Een product op maat is toch anders.. hier is wat ik tot nu toe gevonden heb:

GamePC: is de leverancier van mijn huidige PC waar ik erg tevreden over ben. Op hun website kan ik echter niet de componenten selecteren die ik graag in mijn PC wil (bijvoorbeeld geen Z790/DDR5 combinatie)

Alternate: goede online tool, goede prijzen. Bieden, voor zover ik kan zien maar 1 jaar garantie.

Azerty: ik heb hier zakelijk wel een aantal keren besteld en dat is altijd vlot en goed afgehandeld. Maar...ik heb advies gevraagd over mijn "winkelmandje" en ben tot op heden niet teruggebeld (sinds mijn eerste mail, inmiddels een kleine week geleden)

yourbuild.nl. Zijn duurder ik weet het niet...

Mijn concrete vragen:
Wat zijn jullie ervaringen?
Welke leveranciers zou ik daarnaast zeker moeten overwegen?

Beste antwoord (via Petjeb op 31-01-2023 17:32)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57

D4NG3R

kiwi

:)

Zelf prutsen stelt op zich niet zo heel veel voor, zeker bij een modern systeem valt er weinig aan te slopen zolang er geen hamer aan te pas komt. Maar als je de boel toch liever laat assembleren heb ik een goede ervaring met Azerty. Altijd vriendelijke, snelle support en doorgaans prima aan de prijs. :)

+ het helpt dat ze een half uur van me af zitten, dus bij haastige spoed tuf ik er zelf even heen. :')

Daar moet ik wel aan toevoegen dat de laatste keer dat ik daadwerkelijk een uitgebreide vraag bij ze heb neergelegd toch al zeker 5 jaar geleden is geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 24-01-2023 09:34 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarijnP01
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-06 23:35
Zolang je je computer door een webshop met een goede reputatie in elkaar laat zetten kan er denk ik niet zoveel fout gaan. Ik zou me vooral laten leiden door bij welke (goede) webshop de onderdelen die je wil hebben verkrijgbaar en eventueel het goedkoopst zijn.

Je geeft aan de review in de Pricewatch niet als leiden te zien omdat die gaan over andere zaken dan het in elkaar zetten van de computer. Ik zou daar toch wel wat meer waarde aan hechten als ik jou was. Een shop die over het algemeen zijn afspraken nakomt en als er een keer een foutje wordt gemaakt dat goed oplost kan je ook wel de bouw van je computer toevertrouwen. Natuurlijk geen garantie dat er niks fout gaat, maar je kan er wel vanuit gaan dat ze het goed oplossen, mocht er iets mis gaan.

Voor wat het waard is: ik heb een jaar of 3 geleden mijn pc in elkaar laten zetten door Azerty en ben daar zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07 23:38
Ik heb 3x een pc bij Azerty laten bouwen in het verleden en 3x tevreden. Voortaan doe ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-03 14:16
Ik heb mijn laatste pc (enkele jaren geleden alweer) bij Si-computers laten assembleren. Die zitten qua prijs op hetzelfde niveau als Azerty. Toen had ik ook wat vragen en die werden toen snel beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:43
Ik volg even. Wil ook een nieuwe pc voor BF en DaVinci.

In het verleden ook bij Azerty (en CDROMland) complete systemen besteld en dat ging altijd goed. Zelf prutsen heb ik geen zin meer in.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57

D4NG3R

kiwi

:)

Zelf prutsen stelt op zich niet zo heel veel voor, zeker bij een modern systeem valt er weinig aan te slopen zolang er geen hamer aan te pas komt. Maar als je de boel toch liever laat assembleren heb ik een goede ervaring met Azerty. Altijd vriendelijke, snelle support en doorgaans prima aan de prijs. :)

+ het helpt dat ze een half uur van me af zitten, dus bij haastige spoed tuf ik er zelf even heen. :')

Daar moet ik wel aan toevoegen dat de laatste keer dat ik daadwerkelijk een uitgebreide vraag bij ze heb neergelegd toch al zeker 5 jaar geleden is geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 24-01-2023 09:34 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1