hoe netjes xfree4 op debian te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:43
Het lukt prima om een nette debian install te maken.
maar ik heb een geforce 2 mx .. en je hebt xfree 4.* nodig als je een geforce 2 hebt.

Mijn vraag is dus hoe kan ik netjes xfree4 installen zonder helemaal naar sid of woody te hoeven.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Als het goed is (ik heb geen ervaring met het gedeeltelijk upgraden van Debian):
• /etc/apt/sources.list backuppen
• de sources in je /etc/apt/sources.list aanpassen van stable naar testing (of van potato naar woody).
• apt-get update (als je hierna een apt-get upgrade zou doen, zou hij alles upgraden)
• apt-get install xserver-free86 (en andere evt benodigde pkgs)
• /etc/apt/sources.list terug-aanpassen• apt-get update

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Waarom ga je niet gewoon volledig testing of unstable draaien op je Debian desktop? Debian mag dat dan onstabiel vinden, Mandrake en SuSE denken daar bijvoorbeeld heel anders over. Erg onstabiel is het ook niet, alleen nog niet uitgebreid getest, that's it. Stable is natuurlijk wel voor een server ideaal, maar voor een desktop vind ik het onzin om die "prehistorische" software te nemen ;)

[deze advertentieruimte is te koop]

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
apt-get install task-x-window-system

Ik heb nu gewoon wat unstable/testing ftp's in mn sources.list gezet (ftp.cistron.nl is een lekker snelle)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 30 augustus 2001 23:46 schreef Groot-Moefti het volgende:
Waarom ga je niet gewoon volledig testing of unstable draaien op je Debian desktop? Debian mag dat dan onstabiel vinden, Mandrake en SuSE denken daar bijvoorbeeld heel anders over. Erg onstabiel is het ook niet, alleen nog niet uitgebreid getest, that's it. Stable is natuurlijk wel voor een server ideaal, maar voor een desktop vind ik het onzin om die "prehistorische" software te nemen ;)
Het valt mij op dat testing en unstable altijd heel erg luchtig aangeraden worden. Testing is best wel ok, hier zitten geen mega-ernstige bugs in, maar unstable is nou niet iets wat ik zou aanraden aan iemand die niet 100% weet hoe alles werkt. In unstable zijn het afgelopen jaar bijvoorbeeld een kapotte libc (AUW) langsgekomen, een kapotte perl (auw), kapotte ssh (erg vervelend) en een kapotte libpam (AUW).
Niet echt een prettige ervaring voor mensen die zich niet door en door thuis voelen in hun systeem (no offence; dit wordt ook niet van je verwacht. er wordt ook niet van je verwacht dat je Debian unstable draait).

Dit soort dingen komen niet voor in testing, hoewel testing over het algemeen behoorlijk nieuwe software bevat (testing ligt dichter tegen unstable aan dan tegen stable). Testing bevat hoogstens irritante bugs (als het goed is, YMMV).