Toon posts:

Draadloos vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Internet>>kabelmodem>>>Router>>>HUB>>>

>>>Client1 W98
>>>Client2 W98------ Laptop ????
>>>Laptop W98.

Nu wil ik mijn laptop wireless verbinden. Hoe kan ik dit reliseren. Kaartje in mijn laptop en dan?? In mijn router kan ik geen wireless plaatsen. Kan ik dan een draadloos kaartje in bijv client 1 stoppen en de andere in mijn laptop?? Hoe moet ik die client dan instellen? Er komen daar dus twee kaarten in 1 wireless en de ander een gewone.
Iemand een suggestie.

Verwijderd

Je kan een router zoeken met wireless ondersteuning.
zoals de Vigor 2200W (maar ja kost knaken)

maar je kan ook een wire client uit rusten met een aparte wireless kaart. dan fungeert deze nog steeds als client voor je wire netwerk.

Maar wordt hij server voor je wireless netwerk. dus daar moet je dan een server programma weer gebruiken. Moet je wel opletten op juiste config naar je rest van je netwerk dus dat die server op je wire & wireless client niet je wire netwerk gaat betreden.

dus dan zo iets
i-net --- router --- client 1
client 2
client 3 --(wireless)-- laptop
tja dan i.p.v. client 3 dan gewoon de beste client die je voor je wireless kan pakken.

verwacht dan wel dat je lappie wat langzamer is op i-net omdat je er een extra node tussen hebt.
i-net --- router --(wire)-- client 1
| client 2
| client 3
|--(wireless) laptoppie
in het geval als je een leuke router hebt :)

hmmzz hoe maak je nou een goed schematje ??

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
met een access point lukt het ook. Die sluit je rechtstreeks aan op je hub. via dit accesspoint kun je met al je wireless devices het netwerk op. Dus laptoppie in de keuken en een computer in de woonkamer en dat zonder kabels :)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 22:37 schreef hub het volgende:
Internet>>kabelmodem>>>Router>>>HUB>>>

>>>Client1 W98
>>>Client2 W98------ Laptop ????
>>>Laptop W98.
Heb ik ook zo en 't draait fantastisch :) ik heb :
freesco-server
|
Hub
| |
client1 client2
|
wireless laptop

achterin m'n client1 dus nog een wireless kaartje.. allebei de kaartjes 'ad-hoc' ingesteld en op de client1 wingate draaien voor 't routen. Goedkoopste oplossing en 't draait op 11Mb. :)

nadeel is wel dat je client1 altijd moet laten draaien.. pfff.. maar als je een servertje hebt met bijv. win98 of NT of 2000 of whatever dan kan je daar ook je wirelesscard ingooien.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga wat uitproberen.