Toon posts:

Nieuw moederbord, no display!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Twan91
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-02 18:14
Goedendag mede tweakers,

Ik zit momenteel met een probleem en ik kan de vinger er niet op leggen waar het probleem precies zit.
Het volgende:

Ik heb mijn pc geupgrade van een z370 + i9-9900k naar een z690 asus strix a d4 + 13900k.
De pc eerst volledig in elkaar gezet, op een andere pc de nieuwe bios gedownload en via de biosflash usb ingang geflashed. Na afloop van de update ging de pc aan maar ik krijg maar geen beeld.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- componenten los gehaald en geprobeerd te starten zoals: Ram, Ssd, cpu, gpu(hdmi kabel direct aangesloten op het mobo)

-Eerdere bios gedownload en het op die manier geprobeerd.

-Alle kabels nagelopen.

-cpu opnieuw geplaatst.

Iemand die hier bekend mee is?

(Moederbord en cpu waren beide gesealde)
Cpu: i9-13900K
Mobo: Asus strix z690 A d4 wifi
Gpu: suprim x 3080
Psu: corsair rm1000x
Ram: 2X16gb 3600mhz
Ssd: 2X Samsung 970 evo
Aio: Z63 nzxt

Gr,
Twan

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:32
krijg je meldingen op het bord qua ledjes,lampjes.

Ik gok zelf dat het flashen niet goed is gegaan,maar het ligt etr ook aan pf je wel enig vorm van leven hebt in het systeem.

• Twan91
De rgb van het moederbord licht wel op, hier zit helaas alleen geen display meer op met foutmeldingen. Iets verkeerd gegaan met de bios lijkt mij ook het meest logische, maar ik zou niet weten wat ik daarin nog meer kan proberen.

USB geformatteerd naar fat32, bestanden uitgepakt, bios renamer geopend en het bestand op de usb gezet, deze gestart. Hij blijft knipperen is circa 4 min bezig en daarna wordt de pc gestart.

• Twan91
Gpu, ram, rgb van het moederbord lichten allemaal op

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04:06
Ook geen piepjes? Dan lijkt het er op dat hij gewoon door start.

Waar heb je het scherm op aangesloten? Moederbord of Gpu? Een keer van positie verwisselen.

Het is wel eens zo dat in de bios de gpu of interne video geselecteerd staat, dan krijg je meestal ook maar op 1 van die dingen beeld.

• Twan91
Oké ik zal ze nog een keer beide aansluiten en daartussen switchen 👌🏼

• Twan91
Is het een mogelijkheid dat een nieuw moederbord ook alleen via display Port wordt weergeven in eerste instantie? Het wisselen tussen de gpu en het mobo werkt niet

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04:06
Nee, dat zal het niet zijn. Misschien een keer de gpu er helemaal uit halen, dan moet hij als het goed is automatisch de interne video gebruiken. Kijken of je dan wel beeld krijgt.

• Twan91
Nee zowel erin als eruit krijg ik geen beeld

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:32
Dit moderbord heeft wel status leds waar je aan kan zien of die bv ergens op blijft hangen,die zitten rechtboven in op het mdoerbord

• Twan91
Ja alle kabels 1 voor 1 vervangen voor nieuwe en er zat er idd 1 tussen die stuk was! Van het ene probleem val ik in het andere want de pc schakelde zich een aantal keer vanzelf uit. Blijkbaar zit er een verkeerd bracket bij de koeler voor socket 1700. Nu heeft de pc vanwege de cpu temps zichzelf een aantal keer uitgeschakeld 😓. Wachten op het bracket en hopen dat de cpu niet beschadigd is!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee