Ik heb een Remeha Avanta 28c die een probleem heeft. Afgelopen vrijdag was er een stroomstoring in onze buurt (ongeveer 1 uur). Ik merkte het niet meteen, maar het lijkt erop dat er daarna iets is gebeurd. Ik voelde het pas gisteren in de avond toen ik merkte dat het behoorlijk koud is in ons huis. Warm water werkt prima - er was geen verschil bij de douche. Ik heb geprobeerd de temperatuur te verhogen met behulp van de thermostaat van de kachel, maar de kachel werd alleen een beetje lauw. Vandaag heb ik ook allerlei tests gedaan: temperatuur verhogen op alle thermostaten, OpenTherm-brug opnieuw gekoppeld met de Evohome-controller, configuratie van de ketel gecontroleerd - niets werkte. Als er warmtevraag is slaat de ketel aan, ik hoor de brander, ik voel ook de pomp werken, de aanvoerleiding wordt behoorlijk warm (in ieder geval direct naast de ketel) maar de retourleiding blijft behoorlijk koud en de kachels zijn , hooguit een beetje lauw aan de bovenkant (trouwens, ik controleer ze ook allemaal op lucht). Ik las dat het de driewegklep zou kunnen zijn, maar ik weet niet hoe ik dat moet controleren.
Laat me alsjeblieft weten wat ik nog meer moet doen/proberen/verifiëren. Ik heb wat hulp/advies nodig aangezien de temperaturen buiten vrij laag zijn deze dagen.
Bedankt!
Laat me alsjeblieft weten wat ik nog meer moet doen/proberen/verifiëren. Ik heb wat hulp/advies nodig aangezien de temperaturen buiten vrij laag zijn deze dagen.
Bedankt!