Vraag

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:00
Ik zoek wifi router
Ik heb momenteel 3 wifi routers van TP Link (Deco M9+). Op 1 plek is er nog niet optimaal bereik, dus wil ik er nog 1 setje bij.

Wat is je budget?
200 - 300 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb dus al de deco's van TP Link en ben daar erg tevreden over, dus denk dat meest handig is om ook weer een TP LInk te nemen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zit nu te twijfelen tussen de XE75 en de X95 (https://tweakers.net/pricewatch/compare/1887638;1898744/). Als ik het goed heb gelezen is het in feitte een keuze tussen het hebben van een 6GHZ band (XE75) of een netwerk poort van 2.5Gbps+dubbele 5 GHZ band (de X95) (note: Pricewatch zegt dat de XE75 ook een 2,5 Gbps poort heeft, maar TP LInk website zegt daar niks over en andere sites geven aan dat het om 1 Gpbs is). De main deco is zal wired worden verbonden, rest loopt via wifi.

Klopt het dat dit inderdaad de belangrijkste verschillen zijn, of mis ik dan nog wat?

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Alle reacties

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kun je iets zeggen over optimaal bereik? Wat voor omgeving, en wat werkt er niet?

En waarom voor optimale samenwerking niet nog een m9?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb een een xe75 helaas inderdaad beperkt tot 1gbps ethernet..

En maar 1 cliënt die 6E (6ghz band) aan kan..
snelheden via 6E zijn gewoon 1gbps te doen.. (radiolink op 2.4gbps)

nu draaien mijn deco's fully wired... en heb ik geen wifi backhaul nodig..

nadeel is dat er schijnbaar geen DFS kanalen gebruikt kunnen worden? (of ik faal ergens)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• lost95
SVMartin schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:16:
Kun je iets zeggen over optimaal bereik? Wat voor omgeving, en wat werkt er niet?

En waarom voor optimale samenwerking niet nog een m9?
De slaapkamer op de bovenste verdieping dieping heeft minder goede (minder stabiele) ontvangst. Met deco in de buurt gaat beter (maar dan zou ik mijn deco op begaande grond omhoog moeten halen, op eerste verdieping kan ik de deco niet anders plaatsen omdat die aan de UTP kabel zit).

Nieuwe m9 kan ook, echter verwacht ik dat ik nieuwere versie langer kan blijven gebruiken (qua support en qua "techniek"). En ik geef toe, het is ook deels omdat ik puur "de nieuwste" wil hebben, niet rationeel en eigenlijk slechte reden, maargoed.

• lost95
SMSfreakie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:27:
ik heb een een xe75 helaas inderdaad beperkt tot 1gbps ethernet..

En maar 1 cliënt die 6E (6ghz band) aan kan..
snelheden via 6E zijn gewoon 1gbps te doen.. (radiolink op 2.4gbps)

nu draaien mijn deco's fully wired... en heb ik geen wifi backhaul nodig..

nadeel is dat er schijnbaar geen DFS kanalen gebruikt kunnen worden? (of ik faal ergens)
Hmm, klinkt dus dat x95 toch wellicht betere optie is, zeker als maar 1 client op 6e kan.

Dank voor feedback!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
oh ik bedoelde dat ik maar 1 cliënt heb die op 6ghz kan.. de rest kan het gewoon nog niet excuus voor de onduidelijkheid

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee