Toon posts:

iPhone 14 met simlock

Pagina: 1
Acties:

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 17:33
Dag allen, ik was vorige week in de Verenigde Staten, en dacht voor mijn vrouw een iPhone 14 mee te nemen.
Opportunistisch natuurlijk!

Ik was bij de Target, en zij boden de telefoon aan voor 853 dollar inclusief belasting, een mooie korting op de Nederlandse prijs.
Bij de verkoper nagevraagd of de telefoon inderdaad niet SIM vergrendeld is, en dat werd bevestigd.

Na thuiskomst blijkt helaas goedkoop duurkoop, want de Target telefoons zijn niet locked aan een telecomaanbieder, zolang het maar T-Mobile, Verizon, Sprint of AT&T is.

Na het koppelen van de provider kan je de lock laten verwijderen door de aanbieder.
Echter ben ik nu in Nederland, en heb geen toegang tot een Amerikaanse aanbieder...

Heeft iemand een idee/suggestie hoe ik toch deze iPhone kan gebruiken?

Pickle Rick!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:08
Ik zou denken een simkaart uit de usa kopen, activeren en daarna vragen om de simlock te verwijderen.
Heel vroeger kan je het nog met een software tooltje verwijderen, maar dan heb ik denk ik al meer dan 10 jaar niet meer gezien.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:56
@astute weet je zeker dat het een carrier lock is en niet gewoon een model ongeschikt voor de europese frequenties?

Eg model A2649 ipv A2882?

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:20
Target heeft een bijzondere lock. Geen echte simlock maar verkoopt Universele iPhones, wat niet hetzelfde is als unlockte iPhones. Hier leggen ze het kort uit.

https://www.rvandplaya.co...et-sell-unlocked-iphones/

De vraag is dus of Target je wel kán helpen, waarschijnlijk moet je langs bij één van die providers hopen dat je een unlock krijgt.

Overigens.... het toestel is zo goedkoop geweest omdat je er geen importbelasting en BTW over hebt betaald.

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 17:33
@Dennisdn klopt, ik heb er enkel Amerikaanse BTW over betaald (7%).

De providers kunnen de telefoon niet unlocken omdat de telefoon nog niet bij hun geactiveerd is...

Pickle Rick!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:20
astute schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:35:

De providers kunnen de telefoon niet unlocken omdat de telefoon nog niet bij hun geactiveerd is...
Uit pure interesse snel rondgekeken maar lees overal dat Target niet, maar zelfs Apple de lock er niet af kan krijgen. Ik weet wel dat er software is waarmee criminelen gejatte iphones flashen, maar daar ga je op Tweakers geen hulp bij vinden denk ik.

[Voor 50% gewijzigd door Dennisdn op 23-01-2023 14:50]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
astute schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:35:
Ter info voor jou, je had waarschijnlijk de helft (ongeveer) van de US BTW terug kunnen claimen, daar zijn diverse bedrijfjes voor in de States die met een beetje papierwerk dat voor je regelen. Aan de andere kant was je met deze aankoop duurder uit dan de vrijstelling van €430 euro en had je strikt gesproken op Schiphol aangifte moeten doen, maar dat is verder tussen jou en de afdeling blauwe enveloppen ;)

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:37
Amerikaanse iPhones werken overigens ook alleen maar met e-Sim. Weet niet of dat in NL nog een probleem wordt.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:34
We hebben hier toch ook gewoon T-mobile? Weet niet of je zo iets voor elkaar krijgt met een Nederlandse sim, maar je kan het proberen.

Vendor lock is volgens mij de correcte term, maakt het zoeken misschien makkelijker.

[Voor 66% gewijzigd door WEBGAMING op 23-01-2023 19:14]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee