• evandj
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-01 16:09
Hallo, ik heb volgende rare probleem, ik heb twee muizen de Razer Bassilisk Ultimate en de Razer Deathadder Pro V2. Beide kwamen met een usb dongle en de Bassilisk met een laaddock. In dit laaddock zal de dongle die bij de Bassilisk kwam. Onlangs had ik een pcie kaartje in mijn pc gestoken om wat meer USB poorten te hebben en ik dacht dat daarmee de problemen begonnen waren. Het was zo als ik mijn pc opstarte dat hij soms niet wou booten, scherm bleef zwart, geen bios, geen Windows niets. Dan moest ik hem volledig afzetten, usb apparaten die ik niet nodig had om op te starten uittrekken en dan starte hij wel op. Soms startte hij ook normaal op met die usb apparaten wel ingeplugd.

Ik heb er die pcie kaart terug uitgehaald en opnieuw geprobeerd, zelfde probleem. Ik dacht dat het aan mijn voeding lag maar soms doet hij het wel en soms niet. Ik heb dan Windows geherinstalleerd, schijf volledig leeg en nieuwe Win10 Pro op. Nu start hij wel normaal op maar in Windows werken de muizen niet normaal. Soms blijft de cursor even haperen voor weer verder te gaan, dit op een nieuwe muismat. Zowel de Bassilisk als de Deathadder hebben dit probleem. Ook geeft Windows het geluid weer alsof je een usb apparaat uittrekt en dan weer insteekt. Na die eerst biep dat het apparaat zogezegd wordt uitgetrokken werkt de muis even niet meer. Tot het tweede geluidje en dan weer wel.

Het enige wat ik onlangs gedaan heb is een firmware update van de Deathadder V2 Pro omdat ik hiervan een melding kreeg. Bovendien werkt de Bassilisk niet op de usb dongle van de Deathadder en omgekeerd, dus de dongles moeten alletwee in de pc of laadstation zitten om de muizen te laten werken. Is dit normaal? Kan ik die firmware update ongedaan maken? Stuur ik die Deathadder terug?

Voordien had ik de Deathadder met draad dus is eerste maal dat ik met die draadlozen muizen werk. Ik heb wel een tijdje enkel de Bassilisk gehad en die werkte perfect, en dan op Black Friday de Deathadder bijgekocht indien één van beide zou leeg zijn kon ik altijd verder. Als ik de muizen rechtsteeks aan mijn computer hang met de kabel van het laadstation in de muis werkt alles perfect.

Ik weet niet of iemand dit ook al heeft meegemaakt, in ieder geval is alle advies welkom.

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:22
Pfoeh lastig maar eerste wat ik aan denk: Geprobeerd in een andere computer? Zelfde problemen => Muizen, werkt prima op andere computer => wss iets mis met de USB poorten?

• evandj
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-01 16:09
Zal eens proberen op andere pc, heb nog pc met Win7 op, zou het helpen als ik mijn kabels naar usb connectoren op moederbord eens uittrek en terug insteek? Het bizarre is dat ik de kabel naar het laadstation heb laten zitten in de usb poort achteraan de pc en zolang ik die kabel rechtstreeks in de muis insteek geen probleem, zodra de muis draadloos moet werken krijg ik constant dit probleem. Zal ook eens proberen het laadstation niet in te steken, misschien dat het daar aan ligt. Toch al bedankt voor de tips.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee