Foto's
/f/image/tG44et1snykB2xAlkata1Y2n.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SCf0Jk76UbPuaGw3mphIF0bZ.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
28 panelen, echter ivm dakkapel en dakramen willen we maar 10 panelen voor nu.Schaduw
GeenJaarverbruik
3000-3500kwh (2 personen, elektrisch koken, gas verwarmen)Huidige elektriciteitsaansluiting
1faseBudget en doel
+- 5000 voor 10 panelenWie gaat het project uitvoeren
2 partijen hebben een offerte gemaakt twijfel nu tussen de partijen omdat ze allebei wat aanbieden, ene goedkoper dan de andere etc.Bijhouden van data
Reeds verkregen offertes
Offerte 2 is inmiddels verhoogt naar 5372 (bij levering begin maart) anders eind april/ onzeker wanneer voor prijs in offerte)Offerte 1 is op basis van offerte 2 (onderhandeling xD) verlaagt naar 5700. begin maart beginnen.
Regio
VeenendaalIk heb 2 verschillende offertes, de duurdere geeft ook aan betere kwaliteit te leveren en dat het niet te vergelijken is. Ik denk momenteel misschien te simpel: duurdere panelen = langere terugwintijd.
Ik bespaar met een verbruik van 3000KwH bij inkoop van 30ct/kwh, 900 euro in het jaar.
Bij offerte 1 is dat 6 jaar voordat het winst oplevert, offerte 2 is dat 6,5 jaar.
Nu mijn vraag, is het te verantwoorden in materialen/werkwijze om voor de duurdere te gaan?
Graag hoor ik jullie advies!