Toon posts:

Heb ik een kvm switch nodig in nieuwe monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:44
Mijn vraag:
Ik ben nu een tijdje aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om een nieuw scherm te kopen, liefst widescreen, om deze zowel voor mijn vaste pc te gebruiken alsmede voor een laptop. Ik kom er echter helemaal niet uit of ik nou wel of niet een monitor nodig heb met een ingebouwde kvm switch, en wat precies het nut hiervan is.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Het zal gaan om een laptop van mezelf, mn werk en m'n vriendin. Allen ondersteunen display via usb-c en in ieder geval mijn eigen laptops ondersteunen ook opladen via usb-c. Verder staat er standaard een vaste pc welke nu via displayport, maar ook via hdmi aangesloten kan worden op het nieuwe scherm.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Waar ik al snel achter ben gekomen is een wensenlijstje om het mogelijk te maken. Als voorbeeld pak ik even twee monitoren:

Philips, ondersteuning voor kvm.
uitvoering: Philips B-line 346B1C Zwart

LG, geen kvm ondersteuning.
uitvoering: LG 34WQ75C-B Zwart

Nu hebben beide:
- usb-c kabel met power delivery
- usb-a poorten voor toetsenbord/muis/etc
- upstream usb-b die volgensmij nodig is om toetsenbord/muis te laten werken voor de vaste pc?

Concreet mijn vraag: Moet ik een kvm supported scherm kopen om het wisselen van inputs te laten werken? Of kan ik gewoon de usb-b naar mn vaste pc gooien + dp/hdmi en een usb-c input als ik een laptop wil gebruiken?

Bedankt alvast en ik hoop dat iemand wat ervaring wil delen :)

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

KVM is alleen interessant als je je muis en toetsenbord ook aan je scherm wilt hangen en die wilt schakelen tussen PCs.
Switchen van input (puur het beeld dus) kunnen al die schermen wel zonder problemen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee