Toon posts:

welk ram geheugen voor game pc

Pagina: 1
Acties:

• rudinouwen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-01 22:16
Hallo, Ik heb pngeveer een jaar terug een game pc gekocht voor mijn zoon. i7-9700, gtx 1660. de link staat hier uitvoering: Acer Nitro N50-600 I9012 (DG.E0HEH.067)
Deze had 8gb werkgeheugen wat ik sowieso weinig vond voor te gamen. Ik had dus een kaartje van 8gb bijgestoken. Nu bleef hij klagen dat hij te weinig fps haalt in sommige games en de pc blokkeerd. Bij het taakbeheer zag ik ook dat het geheugen bij de games meestal op 90 procent staat wat me veel lijkt. Nu ben ik er in de eigenschappen achter gekomen dat er eigenlijk 2x4gb in zat en nu 8 er bij. Ik heb gehoord dat dit niet de beste combinatie is. Mijn idee was om alles te vervangen door 2x16gb. De vraag is welke mhz ik moet gebruiken en welk geheugen jullie wel of niet aanraden. Dank je wel alvast.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Het liefste wil je inderdaad matchen, maar het is misschien ook handig om even te kijken waarom je geheugen telkens vol zit. 16GB zou voor een budget build nog steeds voldoende moeten zijn.

Er is hier misschien een veel eenvoudigere oplossing mogelijk.

Ik vraag me verder ook wel een beetje af of de geheugen hier de boosdoener is. 90% hoeft op zichzelf hier niet het probleem te zijn, geheugen is er om gebruikt te worden. Het loont hier dus ook om eerst het verbruik terug te dringen om te zien of dit uberhaupt wel een verschil maakt.

Mbt geheugen, eerste beste kitje DDR4 wat minimaal 2666MHz doet. Alles sneller dan dat wordt geforceerd naar 2666MHz door het moederbird (chipset).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

90 procent geheugengebruik is niet zo vreemd. Als het geheugen er is, gaat Windows het gebruiken.
Als je 16GB hebt, zou je op zich voor de meeste games genoeg moeten hebben.

Wat zijn weinig FPS? In welke spellen, met welke instellingen. En wat blokkeert er dan? Geeft het errors?

Geheugen vervangen hoeft geen oplossing te bieden voor je problemen, dus kijk eerst eens WAT er precies foutgaat?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee