Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:53
Mijn vraag
Ik zit te kijken naar een range extender voor mijn 600mm lens (EF mount), maar omdat ik ook al een EF -> RF converter gebruik zit ik te twijfelen of ik nou (beter) een RF of EF kan gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
uitvoering: Canon EOS R Zwart
uitvoering: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM Sports (Canon)

EF Extender (2x): uitvoering: Canon Extender EF 2x II
RF Extender (2x): uitvoering: Canon Extender RF 2x

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
CameraNU even gevraagd maar die weten het ook niet :P

Beste antwoord (via Ruben279 op 05-02-2023 23:41)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Als ik me niet vergis gaat een RF teleconverter niet werken in combinatie met de EF-RF adapters.
De Canon EF-RF adapters passen niet op een Canon RF teleconverter.
De binnenkant van de adapters hebben geen ruimte voor de voorste lens van de teleconverter.
Er schijnen wel wat mods te vinden te zijn om een third party EF-RF adapter aan te passen zodat het wel zou passen.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:12

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Een third party lens (zij het een best goede) met een mount-converter en een tele-converter klinkt vrij dubieus. Ik heb mijn twijfels of dit überhaupt goed gaat werken.

Sowieso zou ik de prestaties uit willen proberen voordat ik zoiets zou kopen. En als je dan allebei de combinaties kunt checken, weet je ook welke het beste (of minste slecht) werkt.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
Ik zou voor de tele-converter gaan die bij je body past. De kans dat je een andere lens koopt binnenkort is groter dan dat je een andere body koopt... maar ik ben het ook met de vorige post eens dat de combinatie van twee converters niet ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:53
sys64738 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:55:
Een third party lens (zij het een best goede) met een mount-converter en een tele-converter klinkt vrij dubieus. Ik heb mijn twijfels of dit überhaupt goed gaat werken.

Sowieso zou ik de prestaties uit willen proberen voordat ik zoiets zou kopen. En als je dan allebei de combinaties kunt checken, weet je ook welke het beste (of minste slecht) werkt.
Kan ook weinig ervaringen vinden hoor, dus ben wel benieuwd wat het zou gaan doen!
Daarom inderdaad ook gewoon eens eentje huren, gewoon eens even kijken of het een beetje werkt.

Zijn weinig mensen met ervaring ermee, misschien wel voor een reden :+
Ik denk dat ik dat ik maar eens eentje ga huren (of even lenen) en gewoon eens ga testen of het werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Laatst online: 01-06 16:38
Ik heb zelf de volgende combinatie met veel plezier gebruikt:
- R6
- RF-EF adapter
- EF 2x extender
- EF 70-200 2.8L Mk3

Dit werkt super en de combinatie van extender en adapter heeft geen invloed op beeldkwaliteit en snelheid in vergelijking met een 5D en extender+70-200

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:32

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Ivorijn schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:56:
Ik heb zelf de volgende combinatie met veel plezier gebruikt:
- R6
- RF-EF adapter
- EF 2x extender
- EF 70-200 2.8L Mk3

Dit werkt super en de combinatie van extender en adapter heeft geen invloed op beeldkwaliteit en snelheid in vergelijking met een 5D en extender+70-200
Ik sluit me hierbij aan met het verschil dat mijn 70-200 een mark II is.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:02
Ik vraag me af of een extender zinvol is op een Sigma 150-600.
Daar is die lens niet scherp genoeg voor.
https://www.the-digital-p...omp=0&FLIComp=9&APIComp=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:45

bobcom

Dedicated dabbler

@wappiewappie Grappig, wist niet eens dat je op the-digital-picture ook kon vergelijken met extender. Maar duidelijk dat je op de Sigma beter niet voorbij een 1.4x gaat :N

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Als ik me niet vergis gaat een RF teleconverter niet werken in combinatie met de EF-RF adapters.
De binnenkant van de adapters hebben geen ruimte voor de voorste lens van de teleconverter.
Er schijnen wel wat mods te vinden te zijn om een third party EF-RF adapter aan te passen zodat het wel zou passen.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 19:49
GiLeX schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:22:
Dit dus. Je hebt geen keuze. De extender moet op de lens passen. Ik zou zelfs geen 1.4x teleconverter aanraden op de 150-600mm. Je verliest bijna net zoveel scherpte als je wint aan bereik.

[ Voor 10% gewijzigd door Universal Creations op 25-01-2023 16:15 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1