Hallo,
Ik ben op zoek naar een volledig nieuwe game PC ter upgrade van onderstaande (huidige PC, excl. voeding: Deze staat niet in de lijst maar die kon ik zo even niet terugvinden).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, het liefst elke moderne titel op hoge FPS. In eerste instantie heb ik nu een 24'' 1080P 144hz scherm, deze wil ik later upgraden naar een 27'' 1440P 144hz, om eventueel deze huidige monitor als tweede te monitor te gebruiken voor bijvoorbeeld Discord e.d. Ik game vrijwel dagelijks, waar er soms ook een multitask bij zit: Een game met een andere game op de achtergrond met daarnaast discord, spotify, en chrome heb ik vaak tegelijkertijd open.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de randapparatuur, geen PC onderdelen zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig nieuwe Game PC die weer 5+- jaar vooruit kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment heb ik een i7 6700k en Geforce Gigabyte 1060 6 GB, die me erg goed bevallen: Stil, koel en zijn erg lang meegegaan. Nog steeds draait het erg goed, maar ik wil de modernere AAA games (Dying light 2, the Forest 2) etc. ook goed kunnen draaien met hoge graphics. De combi Intel/Nvidia is me dus in ieder geval goed bevallen, mocht een AMD combo dusdanig goed zijn ben ik wel bereid het te proberen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop op (weer) een stille setup, die lekker koel blijft en vooral in deze tijd aardig zuinig is. Zo viel me op dat de AMD cpu's een stuk zuiniger zijn dan de intels, maar heeft intel weer een stuk sterkere processor (Bv: AMD 5600 vs Intel i5 13400F. 65 vs 148 TDP (al heb ik niet echt persé verstand van 'TDP')
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zie door de bomen het bos niet meer met alle opties. met name de CPU/GPU keuze vind ik lastig. Onderstaand heb ik even wat bij elkaar gezocht, waar het ongeveer op kan gaan lijken.
AMD Build:
Intel build:
Ik ben bij lange na geen expert, heb eigenlijk 'maar wat' gedaan op basis van specs, reviews, BBG's en andere desktop koopadvies topics. Uiteindelijk zal alles een aardige upgrade zijn tegenover mijn huidige PC, maar kies ik graag wel zorgvuldig de upgrade uit gezien ik er lang mee wil kunnen gaan doen en het natuurlijk een aardige zakcent kost. Concluderend ben ik dus op zoek naar een stille, krachtige game PC die niet al teveel pijn doet op de energierekening
.
Mochten er nog aanvullingen nodig zijn, let me know!
Ik ben op zoek naar een volledig nieuwe game PC ter upgrade van onderstaande (huidige PC, excl. voeding: Deze staat niet in de lijst maar die kon ik zo even niet terugvinden).
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-6700K Boxed | € 350,- | € 350,- |
1 | Moederborden | MSI Z170A PC MATE | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 168,- | € 168,- |
1 | Behuizingen | Nanoxia Deep Silence 3 Anthracite | € 120,95 | € 120,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 47,90 | € 47,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 686,85 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, het liefst elke moderne titel op hoge FPS. In eerste instantie heb ik nu een 24'' 1080P 144hz scherm, deze wil ik later upgraden naar een 27'' 1440P 144hz, om eventueel deze huidige monitor als tweede te monitor te gebruiken voor bijvoorbeeld Discord e.d. Ik game vrijwel dagelijks, waar er soms ook een multitask bij zit: Een game met een andere game op de achtergrond met daarnaast discord, spotify, en chrome heb ik vaak tegelijkertijd open.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de randapparatuur, geen PC onderdelen zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig nieuwe Game PC die weer 5+- jaar vooruit kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment heb ik een i7 6700k en Geforce Gigabyte 1060 6 GB, die me erg goed bevallen: Stil, koel en zijn erg lang meegegaan. Nog steeds draait het erg goed, maar ik wil de modernere AAA games (Dying light 2, the Forest 2) etc. ook goed kunnen draaien met hoge graphics. De combi Intel/Nvidia is me dus in ieder geval goed bevallen, mocht een AMD combo dusdanig goed zijn ben ik wel bereid het te proberen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop op (weer) een stille setup, die lekker koel blijft en vooral in deze tijd aardig zuinig is. Zo viel me op dat de AMD cpu's een stuk zuiniger zijn dan de intels, maar heeft intel weer een stuk sterkere processor (Bv: AMD 5600 vs Intel i5 13400F. 65 vs 148 TDP (al heb ik niet echt persé verstand van 'TDP')
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zie door de bomen het bos niet meer met alle opties. met name de CPU/GPU keuze vind ik lastig. Onderstaand heb ik even wat bij elkaar gezocht, waar het ongeveer op kan gaan lijken.
AMD Build:
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 178,- | € 178,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 139,99 | € 139,99 |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 3060 TI TWIN X2 LHR | € 445,- | € 445,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 99,10 | € 99,10 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 91,90 | € 91,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular | € 99,- | € 99,- |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 2TB | € 114,90 | € 114,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.252,51 |
Intel build:
1 | Processors | Intel Core i5-13400F Boxed | € 229,90 | € 229,90 |
1 | Moederborden | MSI MAG B660M Mortar DDR4 | € 176,85 | € 176,85 |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 3060 TI TWIN X2 LHR | € 445,- | € 445,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid | € 129,91 | € 129,91 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular | € 99,- | € 99,- |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 2TB | € 114,90 | € 114,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.365,08 |
Ik ben bij lange na geen expert, heb eigenlijk 'maar wat' gedaan op basis van specs, reviews, BBG's en andere desktop koopadvies topics. Uiteindelijk zal alles een aardige upgrade zijn tegenover mijn huidige PC, maar kies ik graag wel zorgvuldig de upgrade uit gezien ik er lang mee wil kunnen gaan doen en het natuurlijk een aardige zakcent kost. Concluderend ben ik dus op zoek naar een stille, krachtige game PC die niet al teveel pijn doet op de energierekening

Mochten er nog aanvullingen nodig zijn, let me know!