Toon posts:

Lokaal of online (in dit geval laminaat)

Pagina: 1
Acties:

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:38
Hallo mede-Tweakers

Gisteren hebben mijn vriendin en ik een lokale vloerenwinkel bezocht op zoek naar een laminaat of pvc vloer om zelf te leggen. Geen Gamma/praxis, maar een kleine familiezaak. We zijn erg goed geholpen bij de keuze en hebben enkele stalen (1 m² per staal) meegekregen om thuis te bekijken. De prijzen van de twee keuzes waar ons oog op is gevallen zijn 34 en 49 euro per m². Eenmaal de stalen thuis goed te hebben bekeken valt onze keuze op die van 49.

ECHTER.... (dramatisering)

Eenmaal het dure vloermerk opgezocht te hebben op google zien we dat de dure vloer. lokaal dus 49 €/m², online verkocht wordt voor prijzen zo laag als 34 euro. We hebben 40 m² nodig, dus een verschil van 600 euro.

Wat een dubio... Als het nou ging om 200 euro, dan zouden we dit de lokale winkel van harte gunnen. Alleen dit verschil is natuurlijk wel behoorlijk groot.

Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor andere artikelen zoals verf, bouwmaterialen, wasmachines, etc.

Wat doen jullie in zo'n geval?
Eerlijk zijn tegen de lokale winkelier dat ze te duur zijn in vergelijking met webshops? Tegen die prijzen kunnen ze natuurlijk nooit tegenop.
Zeggen dat je er toch van af ziet en 'stiekem' online bestellen?
Tot welke grens zouden jullie het een lokale winkelier gunnen?

We zijn benieuwd!

Joe

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:43
Je kan het altijd bespreken met de winkel. Vaak hebben winkels ook nog wel wat ruimte in de prijs voor onderhandelingen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik ben niet roomser dan de paus (want bestel ook wel bij ali, bol, amazon, etc), maar ik probeer zoveel mogelijk lokaal zaken te doen, het liefst niet bij een grote keten.

Ja, er valt soms nog een iets scherpere prijs te maken, maar persoonlijke aandacht, service en het steunen en behouden van de lokale economie vind ik zeker wat waard. Ik accepteer dus dat ik iets meer betaal.

Wise enough to play the fool

• BennieWolters
teacher schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:28:
Ik ben niet roomser dan de paus (want bestel ook wel bij ali, bol, amazon, etc), maar ik probeer zoveel mogelijk lokaal zaken te doen, het liefst niet bij een grote keten.

Ja, er valt soms nog een iets scherpere prijs te maken, maar persoonlijke aandacht, service en het steunen en behouden van de lokale economie vind ik zeker wat waard. Ik accepteer dus dat ik iets meer betaal.
Maar het verschil tussen € 1920 en € 1520 ook?

Joe

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:07

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is 400 euro verschil en geen 600.

Ik zou proberen het verschil te delen.

• BennieWolters
FreakNL schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:31:
Dat is 400 euro verschil en geen 600.

Ik zou proberen het verschil te delen.
Ik rekende 39, de prijs is 34 en 49.

1360 en 1960 euro = 600 euro.
Mijn fout :X

Joe

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:38

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Printscreen meenemen en om korting vragen.

Ik heb hetzelfde gehad met laminaat bij de Kwantum, die gingen gewoon met de internetprijs mee (y) Ging om zo’n 22% verschil, €400.

Ik ging er heen met intentie om verschil te delen, maar de manager kwam niet eens met een tegenvoorstel na het zien van m’n printscreen.

[Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2023 13:32]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:59
Ik neem aan dat je ook netjes te woord bent gestaan in de winkel? Kopje koffie gehad? Misschien nog wel goed advies gekregen, helemaal afgestemd op jullie persoonlijke wensen/situatie. Advies wat de verkoper je kon geven omdat die jarenlang ervaring heeft. En als klap op de vuurpijl kon je misschien ook nog wel gratis parkeren bij de lokale zaak.

Maar als ik het goed begrijp verwacht je dat je dit allemaal gratis dient te krijgen? Of moet de lokale winkelier genoegen nemen met een nog kleinere marge dat een grote online webshop?

Denk je dat die staal die je hebt meegekregen gratis is? Daar moet flink voor worden betaald, eenmalig of een jaarlijkse bijdrage. Zo'n stalen rek kost de winkelier echt serieus geld.

Lokale winkeliers gaat kapot aan mensen die gratis advies komen shoppen en daarna op internet de laagste prijs gaan zoeken en dan proberen af te dingen.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:52
Bezorging hoe zit het daar mee? Pakje over kan je vaak ook zo terug brengen.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
FrankSpin schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:02:
Ik neem aan dat je ook netjes te woord bent gestaan in de winkel? Kopje koffie gehad? Misschien nog wel goed advies gekregen, helemaal afgestemd op jullie persoonlijke wensen/situatie. Advies wat de verkoper je kon geven omdat die jarenlang ervaring heeft. En als klap op de vuurpijl kon je misschien ook nog wel gratis parkeren bij de lokale zaak.

Maar als ik het goed begrijp verwacht je dat je dit allemaal gratis dient te krijgen? Of moet de lokale winkelier genoegen nemen met een nog kleinere marge dat een grote online webshop?
Nergens wordt gratis genoemd als eis. Wel dat 44% duurder wat te veel van het goede is. Een beetje minder fel mag ook wel.
Denk je dat die staal die je hebt meegekregen gratis is? Daar moet flink voor worden betaald, eenmalig of een jaarlijkse bijdrage. Zo'n stalen rek kost de winkelier echt serieus geld.
Het gaat hier niet om Pantone-kleurenkaarten maar een stukje laminaat om e.a. te bekijken. Dat komt ook gewoon weer retour normaliter.
Lokale winkeliers gaat kapot aan mensen die gratis advies komen shoppen en daarna op internet de laagste prijs gaan zoeken en dan proberen af te dingen.
Dat valt mee, ruimte genoeg voor speciaalzaken. Ook genoeg mensen die extra willen betalen voor goede dienstverlening en een plaatselijk contact. Mits de de verhoudingen correct zijn. Wij hebben hier laatst na nieuwe kozijnen nieuwe raambekleding voor de gehele eerste verdieping aangeschaft. Dat kostte bij de plaatselijke leverancier een kleine 7500 EUR. Bij de online speler met showroom een 30 minuten verderop was ik net 4000 EUR kwijt voor exact dezelfde lading Luxaflex. Je kunt jezelf ook totaal de markt uit prijzen.

[Voor 10% gewijzigd door FirePuma142 op 22-01-2023 20:21]

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:39
600 euro is een groot verschil. Als je echt zeker weet dat jouw online gevonden laminaat exact dezelfde is... Dan zou ik het ook online halen, het verschil is dan te groot.

Als je het niet zeker weet dat het dezelfde is dan zou ik het lekker daar halen. Je bent, tot nu toe, zeer goed geholpen lijkt het.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:25
Je betaald ook voor een stukje service, je geeft eigenlijk al aan dat je deze bij de lokale vloerenwinkel kreeg.

Gewoon lokaal bestellen, stuk makkelijker als je net die ene plint nog mist of een pak vloer overhebt die weer retour kan… ;)

• 6R15
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-01 23:15
Eerlijk zijn tegen de lokale winkelier dat ze te duur zijn in vergelijking met webshops? Tegen die prijzen kunnen ze natuurlijk nooit tegenop.
Dat ze er niet tegenop kunnen is een conclusie die je nog niet kan trekken. Ik zou vooral als ze je prima hebben geholpen teruggaan en hun de oplossing laten aandragen dus zoiets,

"Hi, ik was hier op datum X en wij hebben product Y besproken, ik ben daar erg blij mee en wil dit product graag bezitten maar zag dat product Y op internet wel heel veel goedkoper is, wat kunnen jullie hierin betekenen?"

Niet zelf een oplossing aandragen!

Doel van een winkel is natuurlijk ook om een goede deal te maken dus misschien gaan ze mee in de prijs, misschien kunnen ze dat echt niet maar kunnen ze wel wat aan prijs doen, dat is dan een win-win voor beide!

Als ze vermelden dat ze echt niks kunnen doen dan kan je gewoon eerlijk zeggen dat je het prijsverschil te groot vind en moet je gewoon vertrekken, voel je niet bezwaard het is eerlijker dan stiekem online te kopen en hun de kans op een deal te laten missen.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35
FrankSpin schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:02:

Begrijp me niet verkeerd, maar er valt niet veel te adviseren over laminaat. Dat maakt het verschil van 600 euro niet goed. Hooguit 200 euro zoals TS het vermeld. Die kopje koffie is dat het ook niet waard.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:29
Gewoon eerlijk zijn, de winkel heeft ook wel door dat mensen anders online bestellen, je hebt anno vandaag heel veel kijkers bij gewone winkels die vervolgens online bestellen en daardoor vallen ze om.
Prijsonderhandeling is in de meeste gevallen bespreekbaar zeker als het om een kleine zaak gaat.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• BennieWolters
Bedankt voor de reacties!

We gaan het er over hebben met de vloerenzaak en gaan er vast uit komen.
En nogmaals, we vinden het niet erg als het wat duurder is.

Joe

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38
Ook wij proberen voor duurdere spullen altijd te kopen bij een zaak waar je service krijgt, van laptops tot laminaat. De eerstvolgende vloer (hopelijk binnenkort) gaat ook zeker lokaal worden aangeschaft. En voor de muren hebben we sinds kort ook een cool adresje hier in Haarlem.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:07

FreakNL

Well do ya punk?

Zolang ze normaal reageren bestel ik gewoon lokaal. Maar dan moet het prijsverschil ook wel in verhouding zijn.

[Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 23-01-2023 07:23]

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:10
D-e-n schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:44:
Ook wij proberen voor duurdere spullen altijd te kopen bij een zaak waar je service krijgt, van laptops tot laminaat.
Wat verstaan jullie onder service? Ga je ook boodschappen doen bij de lokale Plus supermarkt, wat in de regel een lokale ondernemer is. Of toch bij de Albert Heijn, waarvan je nooit de ondernemer van zult zien. Want die zit ergens in Zaandam en laat zich niet in de filialen zien :+

Ik denk dat de service bij het kopen van laminaat nou niet bepaald bijzonder is: helpt de verkoper met het inladen van het laminaat in de auto? Of wat voor service leveren ze? Kopje koffie bij uitzoeken van laminaat, zal ook wel niet het geval zijn.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38
Marco-Peters schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:58:
[...]

Wat verstaan jullie onder service? Ga je ook boodschappen doen bij de lokale Plus supermarkt, wat in de regel een lokale ondernemer is. Of toch bij de Albert Heijn, waarvan je nooit de ondernemer van zult zien. Want die zit ergens in Zaandam en laat zich niet in de filialen zien :+

Ik denk dat de service bij het kopen van laminaat nou niet bepaald bijzonder is: helpt de verkoper met het inladen van het laminaat in de auto? Of wat voor service leveren ze? Kopje koffie bij uitzoeken van laminaat, zal ook wel niet het geval zijn.
Ik heb het over grotere aankopen waar een probleem flink gezeik oplevert. Een tomaat die beurs is valt daar bijvoorbeeld niet onder.

Bij laminaat versta ik onder service als eerste het helpen uitkiezen: welke kwaliteit hebben de diverse soorten, hoe verhouden ze zich tot de ondergrond, welke ondervloer wil je en gaat het bijvoorbeeld samen met vloerverwarming. Ook bij het laten leggen is het fijn als je een aanspreekbaar contactpersoon hebt. En dan heb je nog aftersales: wat als die vloer problemen geeft: ook dan is het fijn een toko te hebben die je aan kunt spreken. Bij een webshop is dat moeilijker.

Zo vind ik het bij Coolblue fijn dat we hier in de stad een winkel hebben. Als een laptop een defect heeft is het toch fijn als je hem zelf kunt brengen.

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:25
Hier hetzelfde vaak gehad.
Echter door de hulp/advies juist uitgekomen bij het mooiste.

Zeg altijd: joh, goed advies, zeer dankbaar blabla. Service na afloop vast beter bij jullie. Wat kunnen jullie doen. Vaak kom je dan ergens halverwege uit. Worden ze boos, dan is het klaar. Maar de meesten begrijpen het wel.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:40
Marco-Peters schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:58:
[...]

Wat dacht je van alleen de showroom al?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BennieWolters schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:34:
[...]

Ik rekende 39, de prijs is 34 en 49.

1360 en 1960 euro = 600 euro.
Mijn fout :X
Je weet ook niet hoe het opgeslagen ligt bij goedkopere. Maar ik gun lokaal wel. Je kunt ook wat afdingen, zo kom je misschien ergens in het midden uit. Als we lokale ondernemers laten barsten zien we alleen maar meer ketens. Dan nog service als er iets beschadigd is od. Dat is lokaal ook sneller op te lossen is mijn ervaring.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:11
Hoe wij het meestal aanpakken, als het zo komt, is als volgt.

We gaan terug met de mededeling dat we het eigenlijk het liefst bij hun willen kopen maar dat we wel tegen het prijsverschil aanlopen. Maar alleen als het ook een significant verschil is. En de vraag of ze de prijs kunnen matchen, en als dat niet kan, of ze het kunnen benaderen. Bij een acceptabel verschil kopen wij altijd lokaal, kunnen ze niet in de buurt komen dan gaat het helaas over.

• FirePuma142
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:24:
[...]

Je weet ook niet hoe het opgeslagen ligt bij goedkopere. Maar ik gun lokaal wel. Je kunt ook wat afdingen, zo kom je misschien ergens in het midden uit. Als we lokale ondernemers laten barsten zien we alleen maar meer ketens. Dan nog service als er iets beschadigd is od. Dat is lokaal ook sneller op te lossen is mijn ervaring.
Dat is precies was TS gaat doen, pogen af te dingen:
BennieWolters schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:56:
Bedankt voor de reacties!

We gaan het er over hebben met de vloerenzaak en gaan er vast uit komen.
En nogmaals, we vinden het niet erg als het wat duurder is.
Ook over het steunen van lokale ondernemers, en het gemak van service nabij zijn best wat reacties voorbij gekomen.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
Waar eindigt het iets meer betalen voor service/klantgerichtheid en waar begint het kiezen voor de goedkoopste aanbieder. Is voor elk geval en voor elk persoon hetzelfde.

In dit geval, als je de vloer zelf gaat leggen, dan vind ik 600eu voor exact hetzelfde product behoorlijk geld.

Gaan ze daarnaast de vloer ook leggen, inclusief nette afwerking en is de totaalprijs goed, tsja waarom niet?

Erg lastig, maar in dit geval als je echt alleen het laminaat afneemt dan ging ik echt geen 600eu extra betalen voor de hulp die je in de winkel hebt gehad. De winkelier besteld het ook online/bij een leverancier en laat het hoogstwaarschijnlijk ook nog rechtstreeks bij jouw afleveren, dat kun je zelf ook ;)

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:10
Navi schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Wat dacht je van alleen de showroom al?
Pandhuur dat heeft een online dozenschuiver ook: maar je hebt natuurlijk wel een punt hoor. Wij hebben ons daar schuldig aangemaakt, bij het uitzoeken van het autostoeltje :+

In Duitsland wezen kijken en vervolgens, vonden wij het via Amazon plotseling vele malen goedkoper en het werd nog thuis geleverd ook. Dan ga je niet meer vragen of ze de prijs kunnen matchen.

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 15:40
Kennis is geld waard, hoeveel tja dat is de discussie.

Het vreemde is dat dienst verlenende beroepen hier al jaren mee te maken hebben.

Laat ik een makelaar als voorbeeld nemen.
De makelaar meet je huis in, maakt foto's plaatst deze op site's zoals funda.
Onderhoudt contacten met potentiële verkopers, regelt bezichtigingen.
Allemaal dingen die je misschien wel zelf zou kunnen doen.

Toch kiezen veel mensen ervoor om een makelaar in de arm te nemen en wat werk (kennis) in te winnen.

Een makelaar laat zijn klanten hier ook vaak een overeenkomst voor tekenen.

Een winkel heeft inderdaad stalen ter voorbeeld liggen, de kennis hoe het gelegd moet worden, kennis over egaliseren, vaak ook mensen in dienst die dat doen.

Als jullie de winkel in zijn gelopen en vervolgens kijken naar twee de vloeren en er daar een uit kiezen. Zou je redelijk makkelijk een online aankoop kunnen doen. Maar stel je hebt wat meer advies ingewonnen en wil iets meer service, tja dan is het aan de winkel om marge te bepalen.

Het is aan jou als oplettende koper de winkel te attenderen op de internet verkoop die gaande is en daarin te onderhandelen. Alleen in een typische detailhandel kun je niet onderhandelen. Voor de rest is onderhandelen altijd mogelijk, doe dat ook vooral op een eerlijke manier dan kom je er altijd uit.

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:13

XallaX

Meow

Lokaal inkopen is hier keuze 1 maar helaas zijn er een aantal lokalen die prijzen express lekker hooghouden want mensen kopen toch wel bij ons. Als het een klein verschil is prima maar de structurele 'lokale' profiteurs krijgen van mij geen cent meer!

Dat gaat hier zover dat één van de lokale supermarkten 20-25% duurder is dan die 6 kilometer verderop, werkt niet mee aan laagste prijsgaranties etc. etc. maar door de vaste aanhang die deze heeft vanuit de kerk komt hij nog steeds rond want hij heeft nog genoeg klanten. En niet alleen hier maar ook in diverse van deze supermarkten in de provincie van dezelfde eigenaar.

Ook de lokale 'Doe het zelf' is beduidend duurder 20-35% dan die in een stad verderop, even wat kleins halen ach, ok maar als we een complete vloer moeten bestellen gaat toch echt de portemonnee voor.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:43
Je krijgt uiteindelijk vanzelf een business model dat je gaat betalen voor de advisering an sich.

Aanvulling: de stelling dat het het precies hetzelfde product is kun je ook betwisten vind ik. Een product waar advies bij zit is meer waard dan een product zonder advies.

[Voor 47% gewijzigd door jeroenkb op 23-01-2023 14:20]

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-01 13:50
jeroenkb schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:18:
Je krijgt uiteindelijk vanzelf een business model dat je gaat betalen voor de advisering an sich.

Aanvulling: de stelling dat het het precies hetzelfde product is kun je ook betwisten vind ik. Een product waar advies bij zit is meer waard dan een product zonder advies.
Het product is hetzelfde, de service is anders.

Als je dat advies al hebt gehad tijdens een bezoek aan de winkel, ben je nog steeds 'beter' uit met online bestellen: advies van de winkel + lage prijs online.

Ik ben eerder deze maand ook bij een zaak geweest om vloeren te bekijken. Toch eerst even vergeleken met online aanbieders voordat ik mijn akkoord gaf aan de lokale zaak. Niet omdat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar ik ga ook niet grof geld betalen als ik het met hetzelfde gemak ergens anders kan bestellen. Nu was de prijs iets hoger in de winkel, maar dat was voor mij een acceptabele meerprijs.

This is absolutely ridiculous

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet waar je exact geweest bent, maar kijk eens bij https://www.escovloeren.nl/
Doen niks anders dan vloeren en importeren ook zelf waardoor ze relatief erg goedkoop zijn tov de overige verkopers (die de boel ook van de groothandel moeten halen).

BovendienL: ze doen al tientallen jaren niks anders dan vloeren. Daar weten ze veel van, in onderhandelen zijn ze minder goed (dus doe er je voordee mee ;) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FirePuma142
  • Niet online
jeroenkb schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:18:

Hierbij vind ik de weging van advies altijd lastig. Ook genoeg meegemaakt dat het advies van de lokale, hoog aangeschreven partij niet fantastisch was. Voor buitenzonwering een onnodig duur systeem met onnodige opties aangeraden gekregen bijvoorbeeld (elders lokaal gekocht), een vreemde voegkleur op de offerte die met heel veel moeite en overleg pas werd aangepast (elders bij prijzenmepper gekocht), verkeerde ondervloer voor vloerbedekking op de trap (elders lokaal gekocht) en ga zo maar door.

Blind vertrouwen is er niet bij, dat betekent zelf het advies toetsen. Dan wordt dat advies ook minder waardevol helaas.

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-01 17:51

hbsJR

All rounder

Tja, als iemand die dicht bij deze wereld staat is het altijd, maar "X of Y" kan ik het goedkoper krijgen. Dan is het advies, bestel het vooral daar en geniet van de besparing van 600 euro. Ga je het zelf regelen of laat je het leggen? Mocht je een vakman nodig hebben, is het dan nog steeds zo goedkoop?

Je moet goed kijken of je de offerte echt met elkaar kan vergelijken. Gaan ze nog egaliseren, zit er een ondervloer bij, hebben ze ergens de kosten voor het leggen verwerkt? Dat zijn allemaal zaken die de prijs bepalen.

Ik zou zeggen, bestel het op internet. Mocht je vloer plots kapot zijn of dat je een ongelukje heb gehad. Bel dan dezelfde webshop en kijk eens hoe ze reageren op je garantie. Dan ben je de zoveelste op tweakers die huilt dat je webshop je niet helpt en dat het zoveel tijd kost om dit te regelen.

De kans is groter dat de winkel waar je 600 euro meer voor betaald de volgende dag op je stoep staat om je te helpen.

Op de vraag, zou ik zoveel verschil betalen? Als ik weet wat voor partij ik voor me heb doe ik dat wel ja.

[Voor 5% gewijzigd door hbsJR op 23-01-2023 16:34]

• BennieWolters
hbsJR schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:33:
Tja, als iemand die dicht bij deze wereld staat is het altijd, maar "X of Y" kan ik het goedkoper krijgen. Dan is het advies, bestel het vooral daar en geniet van de besparing van 600 euro. Ga je het zelf regelen of laat je het leggen? Mocht je een vakman nodig hebben, is het dan nog steeds zo goedkoop?

Je moet goed kijken of je de offerte echt met elkaar kan vergelijken. Gaan ze nog egaliseren, zit er een ondervloer bij, hebben ze ergens de kosten voor het leggen verwerkt? Dat zijn allemaal zaken die de prijs bepalen.

Ik zou zeggen, bestel het op internet. Mocht je vloer plots kapot zijn of dat je een ongelukje heb gehad. Bel dan dezelfde webshop en kijk eens hoe ze reageren op je garantie. Dan ben je de zoveelste op tweakers die huilt dat je webshop je niet helpt en dat het zoveel tijd kost om dit te regelen.

De kans is groter dat de winkel waar je 600 euro meer voor betaald de volgende dag op je stoep staat om je te helpen.

Op de vraag, zou ik zoveel verschil betalen? Als ik weet wat voor partij ik voor me heb doe ik dat wel ja.
Dan heb je dus niet helemaal goed gelezen. Ik ga de vloer zelf leggen, ben bereid om iets meer te betalen en lokaal te gaan, maar het prijsverschil tussen online en lokaal is fors.
Vandaar deze open vraag hoe mede-klussers hier mee om zouden gaan.

Bedankt allemaal. Ik heb veel aan de antwoorden. Morgen gaan we langs en inderdaad een balletje opgooien dat het prijsverschil groot is. Als we in het midden uitkomen, dan gaan we er voor. Ook inderdaad afhankelijk van de reactie uiteraard.

Joe

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee